بازدید 6080

تبدیل شدن هند به پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا

بر اساس گزارش های منتشر شده، انتظار می رود کشور هند تا سال آینده ی میلادی با ربودن گوی سبقت از بریتانیا و فرانسه، به پنجمین اقتصاد برتر دنیا تبدیل گردد.
کد خبر: ۷۵۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 27 December 2017

بر اساس گزارش های منتشر شده، انتظار می رود کشور هند تا سال آینده ی میلادی با ربودن گوی سبقت از بریتانیا و فرانسه، به پنجمین اقتصاد برتر دنیا تبدیل گردد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از France 24، بر اساس رتبه بندی منتشر شده توسط مرکز مطالعات اقتصادی و بازرگانی لندن، انتظار می رود که اقتصاد کشور هند در سال ۲۰۱۸ با پشت سر گذاشتن بریتانیا و فرانسه به رتبه ی پنجم در لیست بزرگترین اقتصاد های دنیا تبدیل گردد و تا سال ۲۰۳۲ به رتبه ی سوم صعود کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر هند در رتبه ی هفتم لیست بزرگترین اقتصاد های دنیا قرار دارد.

تبدیل شدن هند به پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا 

این در حالی است که عملکرد اقتصادی هند در سه ماهه ی نخست سال جاری به پایین تر حد خود در سه سال گذشته رسید. دلیل این افت عملکرد، تصمیم دولت هند در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ در رابطه با اصلاحات مالیاتی و تزریق پول های خرد در نظام بانکی این کشور بوده است. باید خاطر نشان شود که نرخ رشد اقتصادی هند در سه ماهه ی منتهی به ماه ژوئن به ۵.۷ درصد کاهش و در سه ماهه ی منتهی به ماه سپتامبر سال جاری به ۶.۳ درصد افزایش یافت.

در این خصوص، داگلاس مک ویلیامز نایب ریس مرکز مطالعات اقتصادی و بازرگانی لندن گفته است که '' علیرغم افت مقطعی... قدرت اقتصادی هند در حال رسیدن به بریتانیا و فرانسه است و در سال ۲۰۱۸ جای آن ها را گرفته و به پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل خواهد شد''. به گفته ی وی، انرژی ارزان و انقلاب دیجیتالی باعث افزایش نرخ رشد اقتصادی در دنیا خواهد شد و این رشد مرهون عملکرد اقتصادی کشورهای آسیایی مانند هند، چین و ژاپن خواهد بود.

علاوه بر این، این گزارش عنوان کرده است که چین جای آمریکا را به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا در سال ۲۰۳۰ خواهد گرفت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار