بازدید 3125

کرباسیان: بانک‌ها اموال مازاد خود را می‌فروشند

وزیر اموراقتصادی و دارایی از فروش معادل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اموال مازاد بانک ها از جمله بنگاه های در اختیار آنها تا پایان امسال و افزایش این رقم به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تا خردادماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶ 27 December 2017

وزیر اموراقتصادی و دارایی از فروش معادل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اموال مازاد بانک ها از جمله بنگاه های در اختیار آنها تا پایان امسال و افزایش این رقم به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تا خردادماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت اموراقتصادی و دارایی، «مسعود کرباسیان» در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان عضو فراکسیون مستقل ولایی در مجلس شورای اسلامی افزود: درباره واگذاری بنگاه های متعلق به بانک ها، یک بحث این بود که با توجه به وضعیت بازار و فقدان خریدار با قیمت بالا، آیا باید بانک ها این بنگاه ها را با همین میزان بازدهی ناچیز، تحت تملک نگه دارند یا آنها را بفروشند و پولش را در اقتصاد به گردش در بیاورند؟وی گفت: مطابق وظیفه قانونی، اعتقاد داریم همسو با سیاست های ابلاغ شده اصل ۴۴ قانون اساسی، باید خصوصی سازی شود؛ بنابراین با سرعت بیشتری موضوع فروش اموال مازاد بانک ها را در دستور کار داریم.کرباسیان مصوبه هیات دولت برای واگذاری بیمه آسیا، البرز و دانا را در همین زمینه دانست.

** شاهد نارضایتی پیمانکاران بابت طلب از دولت نبوده ایم

وزیر اموراقتصادی و دارایی یادآوری کرد مطابق قانون، ۶۰ درصد درآمد فروش نفت، خارج از اختیار دولت بوده و تحقق حدود ۷۰ درصد درآمدهای دولت بر عهده وزارت اقتصاد است.وی افزود: با وجود همه تنگناها و محدودیت ها، خودتان شاهدید که تا به حال نه یک ساعت پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان عقب افتاده و نه تاخیری در واریز یارانه ها رخ داده است.کرباسیان با بیان اینکه برای وصول کامل بخشی از درآمدهای وزارت اقتصاد ناگزیر تا روزهای پایانی نیمه دوم سال باید صبر کرد، افزود: با این وجود امسال تاکنون شاهد نارضایتی پیمانکاران بابت طلب از دولت نبوده ایم یا در زمینه پرداخت بهای گندم به کشاورزان، دولت فقط ۲هفته تاخیر داشت.

** دولت توان تبدیل بی درنگ اوراق را به پول نقد دارد

وزیر اموراقتصادی و دارایی در مورد انتشار اوراق خزانه و اوراق مشارکت نیز گفت: اوراق خزانه و مشارکت را با سود ۱۷.۵ درصد عرضه کرده ایم و خودمان آنها را با نرخ ۱۷ درصد در بازار ثانویه به پول نقد تبدیل می کنیم. بنابراین از نظر ما، جای نگرانی از این محل وجود ندارد؛ زیرا دولت آنقدر توان دارد که بلافاصله اوراق را به پول نقد تبدیل کند.

وزیر اقتصاد در ارتباط با فایناس نیز گفت: ما وظیفه خود را در زمینه دسترسی به منابع ارزان قیمت خارجی بخوبی ایفا کرده ایم و تاکید داریم این منابع باید صرف کالاهای سرمایه ای و انتقال فناوری شود و امیدواریم که بخش های مختلف خصوصی و دولتی با سرعت بیشتری زمینه جذب این منابع را فراهم سازند.وی امضای ۲موافقتنامه با جمهوری چک و مجارستان در ۲هفته گذشته را نشان دیگری از فضای امیدبخش موجود با وجود همه تنگناها و برخی فضاسازی ها خواند.

در این نشست نمایندگان عضو فراکسیون مستقل ولایی در مجلس شورای اسلامی، درباره مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، درخواست معافیت مالیاتی برای برخی مناطق محروم، راه اندازی و تقویت مناطق آزاد تجاری، بنگاهداری بانک ها، مشکلات دریافت کنندگان وام های خرد، اثر افزایش احتمالی قیمت بنزین بر تورم و... نظرها و پیشنهادهایی مطرح کردند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل