بازدید 5087
۶
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سومین کانال‌شکنی شاخص کل بورس در ۳ روز

نماگر بورس تهران در ادامه جهش های زمستانه، امروز نیز با رشد 0.85 درصد نسبت به روز یکشنبه، به سطح جدید 98 هزار و 358 واحد رسید. در این کانال شکنی، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان، بیشترین تاثیر را با افزایش 148 واحدی داشت.
کد خبر: ۷۵۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 25 December 2017

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه چهارم دیماه 96 با افزایش 829 واحدی معادل 0.85 درصد به رقم 98 هزار و 358 واحد رسید. این در حالی است که روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری، شاهد جهاش نماگر بورس به کانال های 96 و 97 هزار واحد بودیم. 

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته، همانند روزهای قبل شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 265 واحدی معادل 0.85 درصد به رقم 31 هزار و 524 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 16 واحدی معادل 0.09 درصد، عدد 17 هزار و 992 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 12 واحدی معادل 0.09 درصد به رقم 13 هزار و 567 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور همانند روز قبل با رشد 0.67 درصد همراه شد و 707 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 106 هزار و 438 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 728 واحد افزایش معادل 1.04 درصد به رقم 70 هزار و 559 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 1029 واحد افزایش معادل 0.50 درصد همراه بود و عدد 205 هزار و 797 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را همانند روزهای قبل در لحظات پایانی یعنی ساعت 12:00 داشت و در سطح 98 هزار و 373 واحد قرار گرفت.
 
 سومین کانال‌شکنی شاخص کل بورس در ۳ روز
 
در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 148 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 90 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 82 واحد، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 76 واحد، نماد وغدیر (سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌) با 70 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 62 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 53 واحد، نماد شخارک (پتروشيمي‌ خارك‌) با 52 واحد و نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 49 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 44 واحد، نماد خساپا (سايپا) با 32 واحد، نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام)) با 14 واحد، نماد وبملت (بانك ملت) با 11 واحد، نماد شیران (س. صنايع‌شيميايي‌ايران) با 10 واحد، نماد خپارس (پارس‌ خودرو) با 9 واحد و همچنین نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند.
 
معامله‌گران بورس امروز، با افزایش حجم معاملات نسبت به روز یکشنبه، یک میلیارد و 180 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 91 هزار و 21 نوبت معامله و به ارزش 335 میلیارد و 312 میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: پتروشیمی جهرم، تولید فیبر ایران، سیمان هگمتان، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، مواد ویژه لیا و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: کالسیمین، نفت سپاهان، کشت و صنعت آب‌شیرین، صنایع پتروشیمی تخت جمشید، نوسازی و ساختمان تهران، ایران‌ارقام بودند.
 
بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، گروه های فلزات اساسی، خودرو و کانه فلزی امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدر نشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای لامیران، کنترل خوردگی تکین کو، پتروشیمی خارک، تامین سرمایه امید، سیمان کرمان، محورسازان ایران خودرو و توسعه معادن روی بود.

در مقابل نمادهای معدنی دماوند، آبادگران ایران، افست، سیمان داراب، سیمان شاهرود، کاشی الوند و چرخشگر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

همچنین امروز سرمایه گذاران برای خرید سهام تامین سرمایه امید، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام توسعه معادن روی، کالسیمین، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام کنترل خوردگی تکین کو و پتروشیمی فجر بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را داشتند.

در مقابل نمادهای حق تقدم ارتباطات سیار، سهام پارس دارو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق صکوک سایپا با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 122 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و فولاد مبارکه با معامله 242 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
حداکثرتا 15 ژانویه با مخ میخوره زمین
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
برخی سهام حباب دارند، ولی برخی دیگر هنوز قیمت هایشان ارزنده است. هنر یک سهامدار این است که سهام را در قیمت کمتر از ارزش ذاتی اش بخرد و در قیمت بیشتر از ارزش ذاتی اش بفروشد.
انهاییکه میدانند این حباب بزرگ است ولی آنرا از مردم مخفیمیکنند در زیان هنگفت سهامداران مسوول هستند وباید پاسخگوباشند
چرا نماد بانک پارسیان باز نمی شود؟ حتی اگر این بانک ورشکسته هم باشد ، قوانین ورشکستگی مشخص است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
وبصادر هم از 29 تیر 95 بسته است. دی هم بسته است. اصلا فکر نمی کنند که ملت پول لازمند و سرمایه شان بلوکه شده است.
دروغ دولتیها برای جذب سرمایه های مردم بیچاره هستش.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی