بازدید 23277
از لایحه بودجه سال آینده؛

کاهش سؤال برانگیز بودجه مرزبانی در سال ۹۷ به یک دهم!

آن گونه که جدول شماره 7 ماده واحده بودجه سال 97 نشان می‌دهد، افزایش بودجه نیروی انتظامی در حالی از سوی دولت در نظر گرفته شده که بودجه فرماندهی مرزبانی ناجا به شدت افت داشته و بودجه مصوب حدود 160 میلیارد تومانی سال جاری، به 10.6 میلیارد تومان رسیده است که بیش از 93 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۵۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 21 December 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمدر حالی که کمبودهای شدید مرزبانان کشورمان خسارات فراوان و جبران ناپذیری به دنبال داشته و بارها مورد انتقاد عموم قرار گرفته، دولتمردان در بودجه سال آینده بودجه مرزبانی را به یک دهم کاهش داده است!

به گزارش «تابناک»؛ به رغم آنکه بودجه نیروی انتظامی برای سال آینده، رشد چشمگیر و حدودا 40 درصدی را نشان می‌دهد و علاوه بر آن، دیگر درآمدهای در نظر گرفته شده برای ناجا (از قبیل درآمد ناشی از عوارض خروج از کشور، درآمد حاصل از خدمات انتظامی، درآمد حاصل از صدور گواهینامه، صدور کارت پایان خدمت، انگشت نگاری و...) افزایش یافته، بودجه «فرماندهی مرزبانی» به شکل عجیبی کاهش یافته است.

آن گونه که جدول شماره 7 ماده واحده بودجه سال 97 نشان می‌دهد، افزایش بودجه نیروی انتظامی در حالی از سوی دولت در نظر گرفته شده که بودجه فرماندهی مرزبانی ناجا به شدت افت داشته و بودجه مصوب حدود 160 میلیارد تومانی سال جاری، به 10.6 میلیارد تومان رسیده است که بیش از 93 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وضعیتی که می‌تواند به تشدید مشکلات مرزبانان کشورمان منجر شود و به دنبال آن، بر خساراتی که این بخش به دلیل کمبودهای فراوانش می‌بیند، بیفزاید. خسارات جانی و مالی که متأسفانه بارها و بارها با تعرض گروه های تروریستی و اشرار به مرزهای کشورمان و کمین های ایشان در مسیر تردد مرزبانان بروز و نمود یافته و ایرانیان را به سوگ سربازانشان نشانده است.

 کاهش سوال برانگیز بودجه مرزبانی در سال ۹۷ به یک دهم!

وضعیت دردناکی که به باور برخی، ناشی از کمبودهایی‌ است که باید پایان داده شود و راه پایان دادن به آن، تجهیز مرزبانان کشورمان به امکانات به روز و متناسب با مأموریت دشوارشان است. امکاناتی از قبیل خودروهای زرهی و حمایت هوایی و حتی ماهواره‌ای از مرزبانان که متأسفانه بسیاری شان در تردد به کمک وانت و دیگر خودروهای حفاظت نشده در مسیر پاسگاه های مرزی و میل های مرزی دچار کمین تروریست ها می‌شوند و به شهادت می‌رسند.

نکته عجیب و ابهام برانگیز در این ردیف بودجه آنجاست که با مراجعه به لایحه بودجه سال گذشته، به نظر می‌رسد، اشتباهی در مبلغ درج شده مقابل ردیف بودجه فرماندهی مرزبانی رخ داده و پای یک اشتباه تایپی یا محاسباتی در میان باشد، در حالی که تأمل در دیگر ردیف بودجه گنجانده شده ذیل بودجه نیروی انتظامی کشورمان این گزاره را رد می‌کند.

بر اساس جدول «خلاصه بودجه دستگاه های اجرایی»، ذیل ردیف بودجه نیروی انتظامی کشورمان، ردیف بودجه ای تحت عنوان «خرید سلاح، تجهیزات و تقویت بنیه نیروی انتظامی» قرار دارد که ممکن است به ذهن برسد، تجهیز امثال مرزبانان از آن محل صورت خواهد گرفت، در حالی که دقت در این ردیف خاص نیز حکایت از کاهشی چشمگیر در بودجه در نظر گرفته شده برای آن در لایحه بودجه سال 97 دارد.

به عبارت دقیق‌تر بودجه مصوب سال جاری برای خرید سلاح، تجهیزات و تقویت بنیه نیروی انتظامی رقمی معادل 298.8 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این عدد در لایحه بودجه دولت برای سال آتی، با کاهشی عجیب به 48.8 میلیارد تومان رسیده است که کاهش 83 درصدی را نشان می‌دهد. گزاره‌ای که نشان می‌دهد، کاهش بودجه مرزبانی نیز نه ناشی از اشتباه، که برآمده از منظوری مشخص است.

همه اینها در حالی است که پیشتر اشاره کرده‌ایم، بودجه نیروی انتظامی برای سال اینده 40 درصد افزایش نشان می‌دهد و علاوه بر آن، دیگر درآمدهای محاسبه شده برای ناجا هم افزایش یافته است. اینجاست که کاهش 93 درصدی بودجه مرزبانی و کاهش 83 درصدی بودجه خرید سلاح، تجهیزات و تقویت بنیه ناجا، این پرسش را به دنبال خواهد داشت که بودجه افزوده شده ناجا قرار است صرف چه امری شود؟ مگر نه اینکه مرزبانان درصف مقدم امنیت کشور، مقابله با قاچاق، مبارزه با مواد مخدر و تروریست ها قرار دارند و از حیث امکانات، بسیار کم بنیه و دست بسته هستند؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۷
تا حالا کاپشنت را پشت و رو پوشیدی؟
اینم همونه
صد رحمت به احمدی نژاد. این روحانی گویا مصمم هست که و به خرابی بدتر از اون پدیده قرن بکشونه.
اشکال نداره، نهادهای فرهنگی مهم تر هستن. مرزها مهم تره یا اینکه به جای چیپس بگیم برگک؟؟ قطعا دومی مهم تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
طوری نیست جون مرزبان ها فدای یک تار موی آقایان فرهنگی !!! رو که نیست ......
اسیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
وقتی برای یک سایت 1 ملیارد پول میزارن همین میشه
قبلا یه گوله برف میرسید پایین الان شما بگو 1 قطره عمران بزارن همون یه قطره برسه پایین
آخه ما زیاد مشکل در قسمت مرزبانی و غیره نداریم،بیشتر دغدغه اصلی مردم و چالش آنها کم بودن حقوق مدیران و نمایندهای مجلس بوده که خدا روشکر لحاظ شده،،فرزندان ژن خوب این مملکت و اونایی که آی کیو بالاتر از مردم دارن خدانکرده در مضیقه نباشن......
حالا مشکل زلزله زدهها.. مرزبانی.. و غیره خدا بزرگه حل میکنه خودش.....
سرباز که امکانات نمی خواهد.یک تکه نون با یک تفنگ ژ3 به اشون بدین تا اخر با اشرار مبارزه می کنند.
اصلا معلوم نیست بودجه سال 97 چرا ضایع شده
بدلیل اینکه مرزبانی رو میخوان بدن سپاه
انتظار بود که بودحه این بخش به طور چشم گیری افزایش یابد و تجهیزات بیشتری در اختیار داشته باشندو بیشتر بهشون برسند ولی متاسفانه طور دیگر عمل شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
انتظار من و شماست انتظار آقایان که نیست .
تابناک عزیز ازت ممنونیم که رساله خطیر و مهم رو داری بدون ترس انجام میدی
بیشتر تلاش کن چون توی تاریخ این قسمت از زمان تیره‌ترین قسمت توی تاریخ چند هزار ساله کشوره
عوصش بودجه ارتحال و نهادهای فرهنگی زیاد شد فرهنگسازی میکنیم قاچاقچیان و تروریستها نیان
پس فکر کردیید مجلس از کجا حقوق شون می خوان تامین کنن
به سلامتی در سال آینده اگه همه چی گرون شده ولی با این بودجه تریاک و هرویین به وفور و ارزان در دسترس فرزندان شما خواهد بود ضمنا با آدم ربایی و انتقال به اونور مرز کاهش جمعیت هم خواهیم داشت و چون تعداد زیادی از مرزبانان و سربازان مظلوم توسط اشرار به شهادت خواهند رسید لذا کاروبار مداحان و نوحه خوانان هم گرم تر شده و کلی در این بخش اشتغال ایجاد خواهد شد آهااااااااااااااای کفن پوشان و دلواپسان کجایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
ممنون از توضیحات . عالی بود .
بعضی از مدیران می خواند برای مرزها مشکل درست بشه تا راحت تر بتونند کالای قاچاق وارد کنند
حوزه علمیه واجب تر هست. شما هم که حامی!!
احتمالا به دلیل همین کارهای غیر کارشناسی است که هر ساله دولت با کسری بودجه مواجه است و مجبور به افزایش قیمت دلار میگردد...
یک پانزدهم، نه یک دهم
بعضی افراد داخلی عامل بیگانگان هستند. به هر روشی قیمت ها را افزایش می دهند و نارضایتی را زیاد می کنند. .
این بودجه نویس های هنرمند چه کسانی بوده اند که چونین هدفمند تنزل کشور را هدف گرفته اند.
خیلی بوداره
نخسوزن مرزبانان استان آذر بایجان غربی
این همه ،نهاد ،نظامی ،وانتظامی ،( ارتش ،سپاه ،بسیج ،نیروی انتظامی ،مرزبانی ،نیروی ،اطلاعات ،نیروی ضابطین قضایی ،نیروی لباس شخصی ) آیا واقعا کشور ایران در حال جنگ با همهٔ کشورها ،وهمسایه ها است؟ اگر چه بیشترین نیرو برای مقابله با مردم کشور است؟ اما با اینهمه نیرو که بیشترین حقوقها را دریافت میکنند ،پس چرا اینهمه فساد در کشور فراوان است که معاون اول ریس جمهور میگویند ،فساد بصورت گسترده در کشور ،وهمهٔ نهادها ،ارگانها ،نهادینه شده ،حتی در بخشهای خصوصی ،هم؟ آیا با این طرز فکر میشود کشور پیشرفت کند و مردم به رفاه برسند؟ ،،؟،،،،
شاید بیشتر مردم به عینه متوجه شدن که هرجایی که از لحاظ مادی نفعی برای برخی داره اون بخش رو توسعه داده مثل راهنمایی و رانندگی که هرجا که فکرش رو نمیکنی اونجا دوربین و مامور هست اما جاهای دیگه هرچند سرقت و...باشه و هرچندم به پلیس هم اطلاع رسانی کنی اصلا انگار نه انگار حالا اصلا مرزبانی که نفع مادی برای برخی نداره میخاد بودجه رو اضاف کنه
اخه بودجه را ميدن به نيروي انتظامي كه خودشون تقسيم كنند. نميشه كه بودجشون زياد بشه و بودجه جداگانه هم بگيرن.
عوضش بودجه فرصت مطالعاتی استادای دانشگاههای دولتی افزایش یافته. مرزبانی می خواهیم چکار بدید برن عشق و حال.
جان نیروهامون در خطره ، مردم میگن تجهبزات رو بهتر کنید و زرهی ولباس ضد گلوله بدید به مرزبانان اینا بدتر بودجه رو کم کردند ! بخاطر اینکه خودشون و بچه هاشون جاشون امنه !
واقعا خیلی جالبه
بودجه مرزبانی 10 میلیارد و بودجه واژه سازی حداد عادل 600 میلیارد .
گل بود به سبزه نیز آراسته شد
برجام و تبعات آن برای کشور
در تیم مذاکره کننده
فشار اقتصادی و معیشتی فراوان بر 90% افراد جامعه
قبول و اجرایی کردن 2030
ورشکسته شدن واحد های تولیدی
فساد بانکی وسیع
واردات بی رویه محصولاتی که تولید داخل دارند و
عدم حمایت عملی از تولید و پژوهش و کشاورزی و اقتصاد .

علی برکت الله
عوضش بوجه تبلیغات اسلامی دو برابر شده اینطرف جبران میشه
در عوضش بودجه عقیدتی نیرو انتظامی را زیاد کردن
آقازاده ها که مرزبان نمیشن بهشون بودجه اختصاص بدن .
من نميخوام پول مالياتم بره براي گشت ارشاد
حداد عادل 40 میلیارد مرزبانی 10 میلیارد
مغلطه نکن صفر بی ارزش جابجاشده فقط همین !
اقاجان مرز ایران وپاکستان وافغانستان محکمترین دیوار بوتن ارمه دنیا است نیازی به یک ریال بودجه هم نیست
روحانی حالا دیگه اون روحانی نیست
درعوض قاچاق بهتروراحتترانجام می شود مرزبان میخواهیم چکارکنیم.
فاتحه همه مون خونده س! روحانی مچکریم:)
بعد که توسط اشرار کشته میشن
همه تسلیت میگن
چرا بهشون امکانات نمیدید
سازمان تبلیغات اسلامی 800 میلیارد!!! مرزبانی با چند هزار کیلومتر مرز 10 میلیارد؟؟؟؟؟؟؟؟
منظوره روحانی ازین بودجه دهی چیه؟ الان چشه بازارو کور کرده بودجه داده این بوده؟؟؟؟؟
این چه وضعیتی است ؟! چرا بودجه مرزبان هامون رو کاهش دادن در حالی که اطراف کشورمان پراز تروریست است و دشمنان زیادی هستند که می خواهند به کشورمان آسیب برسانند برعکس باید افزایش می دادند نه کاهش شغل مرزبانان خیلی مهم، حساس و پرخطر است این چه کاری است که با مرزبانی کرده اند واقعاً بودجه 97 نگران کننده است خواهش می کنیم از مسوولین یه کاری کنند این بودجه را اصلاح کنند .
دولتمردان فکر گرونی و بالا بردن حقوق ها هست چیکار داره ما امنیت می خواهیم یا مردم تو فشار هستند.
کاهش بودجه مرزبانی باعث کاهش حقوق و مزایای پرسنل زحمتکش این ارگان خواهد شد و وقتی به طبع قاچاق افزایش پیدا خواهد کرد .
كاهش بودجه هاي اساسي دفاعي خيانت است اگر مشكلي درتوزيع بودجه دفاعي ونظامي وجودداردمسئولين ذيربط مهندسي مجددنمايند
بجاش بودجه حضرات و دفاتر مثلا فرهنگی اقایان و آقازاده ها چند برابر شده و اگر کسی بخواهد از مرز قاچاق کند و یا تروریستی به کشور صدمه ای بزند آقایان همه باهم نفرینشون میکنند و ناسراهای مجاز فرهنگی میدهند و دزدان و قاچاقچیان و تروریستها همان لحظه دم مرز خشک و نابود میشوند و مرز امن امن میشود ؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار