بازدید 18822

شکنجه دانش آموزان با سرمای صبح کویر در جنوب استان کرمان!

همزمان با وقوع زلزله در غرب استان کرمانشاه و تخریب بیش از ۸۰ درصد مدارس مناطق زلزله زده، همه توجه و نگاه مردم و مسئولان به این منطقه از کشورمان جلب شد. در حالی که این توجه هنوز به نتایج استاندارد و مورد انتظار خوبی نرسیده است، مناطق دیگری نیز در کشور وجود دارد که بدون زلزله، شرایط مشابه و حتی بدتری دارند؛ مثل دبستان شهید شهریاری شهرستان کهنوج که نبود سیستم گرمایشی، تنها یکی از مشکلات این مدرسه است.
کد خبر: ۷۵۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 19 December 2017

شكنجه دانش آموزان با سرماي صبح كوير در جنوب استان كرمان!

 همزمان با وقوع زلزله در غرب استان کرمانشاه و تخریب بیش از ۸۰ درصد مدارس مناطق زلزله زده، همه توجه و نگاه مردم و مسئولان به این منطقه از کشورمان جلب شد. در حالی که این توجه هنوز به نتایج استاندارد و مورد انتظار خوبی نرسیده است، مناطق دیگری نیز در کشور وجود دارد که بدون زلزله، شرایط مشابه و حتی بدتری دارند؛ مثل دبستان شهید شهریاری شهرستان کهنوج که نبود سیستم گرمایشی، تنها یکی از مشکلات این مدرسه است.

به گزارش «تابناک»؛ مدرسه ابتدایی شهید حسین شهریاری روستای زمین بند، از جمله مدارس محروم و فاقد امکانات استاندارد آموزشی کشور است که در شهرستان کهنوج استان کرمان و دهستان دهکهان این شهرستان واقع است؛ مدرسه‌ای که ۴۰ دانش آموز ابتدایی و ۲ معلم دارد، اما از وجود کمترین امکانات آموزشی استاندارد نیز بی بهره است.

دبستان شهید حسین شهریاری که گفته می‌شود در سال ۱۳۶۳ فعالیت خود را آغاز کرده است و به عبارتی ۳۳ سال عمر دارد، در ۱۵ کیلومتری مرکز شهرستان کهنوج قرار دارد و ۴۰ دانش آموز این مدرسه ۶ پایه‌ای به صورت مختلط در آن آموزش می‌بینند.

بررسی‌ها از وضعیت کنونی این مدرسه، حکایت از آن دارد که تقریباً هیچ امکانات ضروری و لازمی برای آموزش مثل صندلی، نیمکت، سرویس بهداشتی، زمین ورزش و... در این مدرسه وجود ندارد و از همه این‌ها بدتر آنکه این مدرسه ۳۳ ساله حتی از یک بنای مستحکم و سازه استاندارد هم بی بهره است.

نبود سیستم گرمایشی آن هم در فصل سرد سال ـ که آب و هوای مناطق کویری کشور در هنگام صبح به شدت سرد می‌شوند ـ از دیگر مشکلاتی است که روزانه مدرسه را برای دانش آموزان معصوم و بی گناه این منطقه از کشورمان به شکنجه گاهی بدل می‌کند که برای مجرمان نیز عذاب آور است، چه رسد به ۴۰ کودک معصوم و مظلوم که باید در یک محیط استاندارد آموزش‌های تحصیلی خود را فرا بگیرند؛ وضعیتی تلخ که دانش آموزان را ناچار کرده است، برای تأمین گرمای مورد نیاز محیط آموزشی خود از سوزاندن چوب‌های خشک و آتش استفاده کنند.

اهالی روستای زمین که جمعیتی نزدیک به ۳۵۰ تن دارند نیز به دلیل مشکلات اقتصادی و مادی، تقریباً توانایی چندانی برای کمک به مدرسه این روستا را ندارند و آن گونه که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد، نزدیک به نیمی از اهالی این روستا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند.

اهالی روستا مدعی هستند برای برطرف کردن مشکلات آموزشی و کمبود امکانات این روستا تا کنون مکاتبات فراوانی با مسئولان انجام داده اند؛ اما هیچ یک از این مکاتبات به صورت موثر مورد بررسی و رسیدگی قرار نگرفته و نتیجه آن استمرار چنین وضعیتی شده است.

آنچه در مورد فضای آموزشی روستای زمین بند در دهستان دهکهان شهرستان کهنوج آمد، تنها درد و مشکل آموزشی این شهرستان و سایر شهرستان‌های جنوبی استان کرمان نیست و مستندات فراوانی از شرایط حتی بدتر در برخی نقاط دیگر منطقه مثل دهستان زهکلوت شهرستان رودبار جنوب وجود دارد.

دانش آموزان این منطقه از کشور را باید قربانیان اصلی توسعه نامتوازن کشور و تمرکزگرایی شدید دانست؛ کودکان و نوجوانانی که تنها گناهشان، تولد در مناطقی است که از مراکز سیاسی کشوری و استانی فاصله دارد و به همین دلیل از بسیاری از امکانات حداقلی نیز بی بهره مانده است.

در شرایطی که همه نگاه و توجه مقامات مسئول و مردم به مشکلات آموزشی موجود در مناطق زلزله زده است که البته باید هم این توجه وجود داشته باشد، با نمونه‌ای که آمد انتظار است، رسیدگی به سایر فضا‌های آموزشی محروم کشور نیز در کانون توجه مسئولان قرار بگیرد؛ موضوع مهمی که البته روند‌ها حکایت از استمرار بی توجهی مسئولان به آن دارد و این حقیقت را می‌توان از کاهش ۱۹ درصدی بودجه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ کشور برداشت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
آنوقت تعجب می‌کنیم که در این منطقه خاورمینه، جانورانی همچون داعش پیدا شدند! انگار خاورمینه، سوئد است که تعجب می‌کنیم!
سالها پیش، چینی‌ها علف و برگ درخت می‌خوردند و درآمد سرانه یک ایرانی‌، ۴۰ برابر یک چینی‌ بود. ولی‌ حالا چینی‌ها شدند ثروتمند‌ترین و بزرگترین اقتصاد دنیا، ولی‌ ما همچنان کپر نشین داریم با این راندمان اقتصادی و فرهنگی‌ و سیاسی و... از ارزش‌های هیچ کس هم چیزی کم نمی‌شود و هیچ کس حاضر نیست مسئولیت بپذیرد
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
و این بر میگرده به سوء مدیریت مسئولین و هیچ ربطی به امریکا و اسرائیل نداره
وزیر آموزش پرورش فقط ریاست بلده چیکار میکنه واقعا جای تاسف داره.
لطفا راهی برای کمک به ساخت مدرسه در این روستا معرفی نمائید
هر بار که میام این اخبار رو می خونم دیگه دلم نمی خواد خبرهارو دنبال کنم :(( آخه این بچه ها چه گناهی دارن . لباس تنشونو آدم میبینه گریه ش میگیره. حد اقل تو هوای سرد لباس گرم تنشون باشه.
پاسخ ها
امین
| Germany |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
به خدا منم همینطورم
دیگه حالم بد میشه از این همه بی عدالتی در کشورمون
جوک سال : تورم 8 درصد - افزایش قیمت بنزین 50 درصد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو این گیر و دار چه اسراری دارن دانش آموزها سر صبح برن مدرسه. امان از دست این مسئولین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
اصرار
سردار عبداللهی فرموده بودند ما آماده ساختن حلب هستیم . حلب پیش کش برای دانش آموزان این مملکت یک مدرسه بساز
پرچم واز رومدرسه بردارید
اندوه لبنان کشت مارا اولویت اصلی ما. فلسطین هست حالا هم سوریه راستی بازسازی عتبات فراموش نشه
متاسفانه سالهاست آموزش و پرورش به فعالیت خیرین مدرسه ساز معتاد شده تا جایی که مدرسه سازی عملا به عهده این خیرین قرار گرفته است و به این ترتیب فعالیت خیر خواهانه گروهی از مردم که باید جنبه کمک به مردم در کنار انجام وظیفه آموزش و پرورش را داشته باشد به فعالیتی برای کمک به دولت تبدیل شده و نتیجه آن وجود این گونه مدارس است. بسیار خوب خواهد بود اگر خیرین عزیز ساخت هر کلاس درس توسط خودشان را به ساخت دسته کم دو کلاس درس توسط آموزش و پرورش مشروط کنند و جنبه کمکی بودن فعالیت را حفظ نمایند. جا دارد وزیر آموزش و پرورش با دیدن این صحنه ها از عموم مردم ایران عذز خواهی کند و از مقام خودش کناره بگیرد.
عکسش کو؟
پس عکساش کو
ببین کلن ایرانی که ژن خوب نداره باید شکنجه بشه، عذاب بکشه
اصلن چه معنی داره که مردم عادی طعم رفاه و آسایش را بکشند
همین شکنجه ها مارو به بهشت نزدیک می کنه
اولویت مسئولین رو باید دید چیه؟
همونطور که در حالت عادی هیچ رسیدگی به آموزش و پرورش نمیشه، توی شرایط غیرعادی دیگه نباید انتظار داشت.
کجایی امام خمینی که یادت بخیر
کجایی احمدی نزاد که یادت بخیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
لطفاً اسم اون مرد رو در کنار نام امام خمینی نیاورید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
مثبت دادم به خاطر یادی که از امام عزیز کردی
واقعا جای شرم داره برای تک تک مردم ایران خصوصا اون مسئولین
آموزش و پرورش در تمام دوران به جز اون مسئولینی که حقیقتا تلاش کردن
بودجه نوسازی و تجهیز مدارس ۱۱ میلیارد بودجه مراسم ارتحال ۹ میلیارد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
یاوه گویی نکن لطفا سند ارائه بده
مقصر تمام بدبختی ما اینکه جایی از کار دست اون رزمنده های سختی دوران دیده و خالص نیت باشه نیافتاده
وای برپدر و مادر های این بچه های معصوم که بچه های خود را به این مصیبت گرفتار کردند.
سلام مسئولینی که در خانه های انچنانی زندگی میکنند و فرزندان انها یا در خارج درس میخوانند یا در بهترین مدرسه پایتخت و این مسئولین دریافتیهای انچنانی دارند باید در قبال این مسائل پاسخگو باشند ایا کسی هست که از اینها حق ان بچه ها را باز ستاند!؟!؟!؟!؟
چه کار میکنید شما مسئولین واقعا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
ریاست . خب چقدر دیگه زحمت بکشن این همه کارو باید انجام بدن چه پر توقع هستیا......
هنرستان ولیعصر عج تیران (اصفهان)اومدند سیستم گرمایش نماز خانه که سالن امتحانات هم هست را بردند ادار ه برا ریس کاش یکی پیگیری می کرد
ناشناس اول از آمریکا! طرز حرف زدنتان گرچه ناخواسته، تداعی خوبی ندارد. انگار توقع دارید از این مناطق هم با عرض شرمندگی و عذرخواهی "جانورانی مثل داعش" برخیزند. قبل از حرف زدن، کمی مزه مزه کنید و هر منظوری که دارید را با هر نوع بیانی عنوان نفرمایید. تابناک عزیز یا نظر من را هم بگذار یا نظر فرد اول را حذف بفرما.
حج و کربلا و بازسازی عتبات همینجاست
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
انقدر این حرف هارو نزنید مگه مملکت بدبخته مگه ما جیبوتی هستیم که از حج و کربلامون بزنیم که مدرسه بسازیم
چرا بی اهمیتیی یه عده باید گردن ملت باشه البته مسئولین هم از آسمون نازل نشدن فک و فامیل همین ملتن ببینید کجای کارمان اشباهه که خودمان رو به این وضع انداختیم
کمی هم از خدا بترسیم
دم شما گرم با اين افشاگري ! بچه ها را از شكنجه ازاد كرديد.
انشالله سال 1404 که کشور اول منطقه شدیم همه این مشکلات حل میشه تا آنموقع امید داشته باشیم ودلمون رو خوش کنیم
جان ادم از خواندن این اخبار بدرد میگیره.من متولد و بزرگ شده شهر کهنوج هستم.دهکهان به داشتن نرغوب ترین نوع مرکبات معروفه.و چه طبیعت زیبایی داره.اما نه دهکهان و نه کهنوج بلکه سراسر جنوب کرمان در فقر مطلق هست.و خیلی دلم میخواهد بدانم راهکار از بین رفتن فقر مطلقی که اقای روحانی وعده دادن چیست؟با سه بربر کردن یارانه مسمری بگیران مطلقا چیزی حل نمیشه.انجا نه مدرسه ایی هست و نه بهداشتی نه ارتباطاتی و نه شغل.حالا شما پول تو جیبی اش رو سه برابر کن این فقط کمک میکنه که از گرسنگی نمیرن و گرنه فقر حکمفرماست.چطوری فقیران رو به کل فراموش کرده؟حرف هافقط شعاری بیش نبود
لطفا شماره حساب بدهید
سلام . سوگند به قلم و آنچه می نویسد. لطفا به مسئولیت و اخلاق رسانه ای توجه داشته باشید و آگاهانه و مسئولیت مدارانه مطالب را منعکس کنید. اگر اندک آشنائی با وضع منطقه داشته باشید، اینگونه تیتر نمی زنید. کهنوج در حاشیه کدام کویر است؟ و منطقه کوهستانی بین کهنوج و بندر عباس یکی از زیبا ترین و خوش آب و هوا ترین مناطق در زمستان است. هوای معتدل و مطبوع زمستانی آن مکان به ندرت اتفاق می افتد که به سردی گراید. ضمنا عشایر کوچ نشین هم در آن مناطق زمستانها قشلاق دارند و به طور طبیعی مدارسشان درون چادر است. نمی گویم مدارس معمولی آنجا درای بهتری امکانات است و البته حق مردم است که از بهترین امکانات ممکن و موجود بهره بگیرند. ولی به نظر من این نحوه بیان مطالب مغرضانه و غیر واقعی است.
سلام در استان کرمان شهرستان ارزوییه حدود ۱۰۰ خانوار هنوز برق ندارند جاده حاکی قابل قبول هم ندارن خانه بهداشت که اصلا اب هم که بهداشتی نیست و بهمین خاطر همگی مجبور به ترک روستا گردیده و در کشور در بدرند نام روستاها باغیاس سیوین و خرکش می باش جهت اطلاع مسئولین محترم که میگویند به روستاها امکانات میدهیم تا افتصاد مقاوم شود!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر