بازدید 4240

جهانبخش؛برنده اولین دوئل نفربه نفر ایران و مراکش

کد خبر: ۷۵۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ 18 December 2017

اولین راند تقابل جهانبخش و زیاش پیش از جام جهانی، به نفع هافبک ایرانی آلکمار تمام شد.

به گزارش تابناک ورزشی، همگروهی ایران و مراکش، یک تقابل ویژه به همراه خواهد داشت. حکیم زیاش، بهترین بازیکن مراکش در کنار بن‌عطیه و ستاره این تیم، باید روبروی علیرضا جهانبخش مهمترین بازیکن تیم ملی ایران قرار بگیرد. دو بازیکنی که این فصل، در لیگ هلند با هم رقابت می‌کنند و از لحاظ نمرات Whoscored، در رده اول و دوم بهترین بازیکنان لیگ هستند.

دیروز جهانبخش و زیاش، برای اولین بار روبروی هم قرار گرفتند که نتیجه به نفع تیم زیاش و کارنامه فردی، به نفع جهانبخش بود. جهانبخش در این بازی، نمره ۷،۶ دریافت کرد و با اختلاف فاحشی، بهترین بازیکن تیمش و البته چهارمین بازیکن داخل زمین شد. بر خلاف او زیاش، با نمره ۷،۱۲ در رده پنجم بهترین بازیکنان تیمش قرار گرفت. علاوه بر این جهانبخش در این بازی، یک پنالتی گرفت و تک گل تیمش را هم زد اما زیاش، هیچ تاثیری روی گل های تیمش نداشت.

در تعداد شوت، جهانبخش که پستی تهاجمی‌تر از زیاش دارد بیشتر از او شوت زد و در عوض، زیاش که در خط هافبک بازی می‌کند پاس‌های بیشتر و دقیق‌تری داد. در دوئل هوایی، جهانبخش ۲-۰ از زیاش بهتر بود. در حالی که قد هر دو بازیکن، ۱۸۰ سانتیمتر است. در دریبل‌زنی هم جهانبخش با ۵ دریبل، موفق‌ترین عملکرد را بین همه بازیکنان داخل زمین داشت و زیاش، فقط توانست ۲ دریبل موفق بزند. تنها نقطه ضعف جهانبخش، تاثیر کمرنگ روی کارهای دفاعی بود. هافبک ایرانی آلکمار، در این بازی هیچ تکلی نزد. بر خلاف زیاش که ۴ با تکل موفق، توانست در دفاع به تیمش کمک کند.

نمایش موفق جهانبخش در ساخت موقعیت، گرفتن پنالتی، گلزنی و تهدید دروازه حریف، باعث شد او در راند اول این فصل، نمره بهتری از زیاش بگیرد و به او در صدر جدول بهترین بازیکنان لیگ هلند نزدیک‌تر شود. تقابلی که تازه شروع شده و تا بازی اول جام جهانی، همچنان ادامه خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل