بازدید 4661

سن فرسودگی کامیون ها کاهش یابد

رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اشاره به اینکه بر اساس قانون، سن فرسودگی اتوبوس‌ها و کامیون ها باید کمتر از ۱۰ سال باشد؛ تصریح کرد: متاسفانه با تردد اتوبوس‌ها و کامیون‌هایی با عمر بیش از ۱۴ و ۲۰ سال در پایتخت مواجه هستیم.
کد خبر: ۷۵۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 17 December 2017

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تردد 2 هزار اتوبوس با عمر بیش از 30 سال در پایتخت، گفت: بیش از 10 هزار پیکان در پایتخت در حال تردد هستند که نزدیک به 10 گرم گاز تولید و زمینه آلایندگی هوا را فراهم می کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه موتورسیلکت های کاربراتوری در هر کیلومتر 7 گرم آلایندگی ایجاد می کنند، افزود: دولت در لایحه بودجه 97 پیشنهادی ارائه کرده که از محل صندوق توسعه ملی مبلغی برای ساماندهی خودروهای فرسوده در نظر گرفته شود.

وی افزود: البته برداشت از صندوق توسعه ملی به صورت بلاعوض نیاز به اذن مقام معظم رهبری دارد بنابراین مشخص نیست تا چه اندازه می توان نسبت به این پیشنهاد دولت خوشبین بود هر چند اگر این موضوع تحقق یابد با تحول مناسبی در این مسیر مواجه خواهیم شد.

سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی محیط زیست باید از تردد خودروهای فرسوده و دودزا در پایتخت جلوگیری کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی محیط زیست باید از تردد خودروهای فرسوده و دودزا در پایتخت جلوگیری کند، تصریح کرد: تردد خودروهای فرسوده سلامت مردم را در معرض تهدید قرار داده به گونه ای که در پایتخت سالانه 2900 الی 3 هزار نفر جان خود را به علت آلودگی از دست می دهند.

بائوج لاهوتی یادآور شد: بر اساس قانون سازمان حفاظت محیط زیست باید به صورت جدی با خودروهای آلاینده برخورد و از تردد آنها جلوگیری کند.

برخورد با خودروهای آلاینده را نباید به تعویق انداخت

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برخورد با خودروهای آلاینده را نباید به تعویق انداخت، افزود: متاسفانه روند نوسازی حمل ونقل فرسوده به کندی صورت می گیرد و مسئولان ذی ربط به جای از رده خارج کردن آنها تنها به فکر منافع خود هستند.

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شهرداری متولی حمل و نقل عمومی است نه مسئول تامین سلامت شهروندان اما سازمان حفاظت محیط زیست در این راستا وظیفه خطیری دارد و می طلبد جای اقدامات شعاری یک بار برای همیشه از اختیارات قانونی خود برای جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده استفاده کند.

بر اساس قانون سن فرسودگی اتوبوس ها و کامیون ها باید کمتر از 10 سال باشد

بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون سن فرسودگی اتوبوس ها و کامیون ها باید کمتر از 10 سال باشد، گفت: همچنین سن فرسودگی خودروهای عمومی و سواری نیز باید کمتر از 5 سال باشد این در حالی است که با تردد اتوبوس هایی با عمر بیش از 13 الی 14 سال و کامیون هایی با عمر 19 تا 20 سال در پایتخت مواجه هستیم.

سن فرسودگی مینی بوس ها در کشور بین 25 تا 30 سال است

وی با انتقاد از اینکه سن فرسودگی مینی بوس ها در کشور 25تا 30 سال است، تصریح کرد: به صورت جدی می طلبد سن فرسودگی خودروها کاهش یابد تا با بهبود وضعیت آلایندگی هوا مواجه شویم.

خودروهای فرسوده عامل اغلب تصادفات رانندگی هستند

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه خودروهای فرسوده عامل اغلب تصادفات رانندگی هستند، افزود: متاسفانه کامیون و مینی بوس های فرسوده زیادی در پایتخت در حال تردد هستند که نقش زیادی در افزایش آلایندگی هوا داشته و نیاز است هر چه سریع تر از رده خارج شوند.

بر اساس قانون خودروهای فاقد معاینه فنی حق تردد ندارند

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس قانون خودروهای فاقد معاینه فنی حق تردد ندارند، گفت: نیروی انتظامی باید با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد کند و از سویی سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه های متولی نیز باید نظارت مناسبی را بر فعالیت مراکز معاینه فنی داشته باشند تا معاینه فنی خودروها به درستی تحقق یابد و از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل