بازدید 4132
۱

موضع اعضای شورا درباره تاکسی های اینترنتی

کد خبر: ۷۵۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 13 December 2017

به گزارش تیتر شهر؛ چندی است حضور تاکسی های اینترنتی در تهران و برخی شهرستان ها موضوع داغی است و مشتریان بسیاری پیدا کرده است. از این رو برخی از این تاکسی ها به دلیل کسادی کار سایرین، بحث های ایمنی ،افزایش آلودگی، نبود معاینه فنی و یا نظارت گله مندند؛ اما برخی دیگر استفاده از این تکنولوژی که نمونه خارجی آن نیز وجود دارند را لازمه دنیای مدرن می دانند. بر این اساس میان متولیان امر اختلاف نظرهایی در این باره وجود دارد و جهت پیگیری موضع اعضای شورای شهر به سراغ محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا شهر تهران و ابراهیم امینی نائب رئیس شورای شهر تهران رفتیم و نظر آنان را در این خصوص جویا شدیم. علیخانی در ارتباط با حضور تاکسی های اینترنتی در شهر گفت: بنده با تاکسی های اینترنتی مخالف نیستیم زیرا نمی توان با تکنولوژی مخالفت کرد اما معتقدم که باید قانون اجرا شود.

وی ادامه داد: اگر غیر از این است باید قانون را بررسی کرد. قانون می گوید که حمل بار و مسافر در شهرها و حومه ی شهرها به عهده شهرداری است. اگر کسی می خواهد مداخله در این امر کند باید مجوزهای لازم را دریافت کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا شهر تهران افزود: ما نمی گوییم باید این کار را تماما شهرداری انجام دهد و بقیه حقی ندارند در خصوص حمل و نقل دخالت کنند. ما معتقدیم چنان چه حتی این امر توسط بخش خصوصی صورت بگیرد، بهتر خواهد بود ولی افراد باید مجوز قانونی خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: این امری است که قانون می گوید و لزوما حرف شهرداری نیست . مدیریت شهری با بحث تاکسی های اینترنتی مخالف نیست ولی برای اینکه مشکلاتی ایجاد نشود و اتفاقی نیفتد معمولا رانندگان باید صلاحیتشان تائید شود.

علیخانی تصریح کرد: امروزه تعداد خودروهای مشغول به کار زیاد است. 80 هزار خط تاکسی رانی وجود دارد اما قطعا اگر بی برنامه 100 هزار خودرو وارد چرخه تاکسی رانی شود ؛ دچار مشکل خواهیم شد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: خودروهای تاکسی های اینترنتی باید معاینه فنی مشخصی داشته باشد. باید بررسی شود خودروهایشان استاندارد لازم را نیز داشته باشد. ما به دنبال نوسازی تاکسی رانی هستیم اما یکهو تعداد زیادی ماشین غیر استاندارد از شهرستان های مختلف وارد تهران شود و برنامه ریزی ها به هم می خورد. هدف اجرای قانون است و مخالفتی وجود ندارد.

باید تصدی گری را رها کنیم


اما در این میان نائب رئیس شورای شهر تهران با تائید لزوم فعالیت تاکسی های اینترنتی گفت: دولت ملی و محلی چاره ای جز این ندارد که تصدی گری را رها کندو به دنبال نظارت باشد.

امینی افزود: باید بازتعریفی از حوزه ماموریت ها صورت بگیرد. اگر بخش خصوصی حاضر است بدون نیاز به سرمایه گذاری بخش های دولتی بیاید؛ شهرداری باید با نظارت حمل و نقل را در این حوزه انجام دهد.

وی در پایان عنوان کرد: استفاده از تکنولوژی برای خدمات اجتناب ناپذیر است اما باید آن را سر و سامان داد تا بحث های امنیتی اش انجام گردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
وای چقدر به این جمله خندیدم :)))))))
«قانون می گوید که حمل بار و مسافر در شهرها و حومه ی شهرها به عهده شهرداری است»
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار