بازدید 2154

مشاور سابق امنیت ملی عراق: ابراهیم جعفری مبتلا به آلزایمر است

مشاور سابق امنیت ملی عراق به شدت از وزیر خارجه این کشور انتقاد کرده و مدعی شد که وی به آلزایمر مبتلا شده است.
کد خبر: ۷۵۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 12 December 2017

مشاور سابق امنیت ملی عراق به شدت از وزیر خارجه این کشور انتقاد کرده و مدعی شد که وی به آلزایمر مبتلا شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، موفق الربیعی، نماینده ائتلاف دولت قانون و مشاور سابق امنیت ملی عراق در فیس‌بوک نوشت: نمی‌خواهم مسائل را شخصی کنم و از ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق معذرت می‌خواهم که این را می‌گویم اما کاملا مشخص است که الجعفری فراموشی گرفته است و نمی‌تواند درست فکر کند. گناهی بر او نیست اما گفتن این حقیقت نیاز به دلیل و برهان ندارد چراکه تمامی مردم ما این را می‌دانند و موجب تمسخر آن‌ها شده است.

وی افزود: می‌توانم مثال‌هایی در این زمینه بیاورم مثلا الجعفری چند بار در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه ایران گفت که به داعش روی باز نشان می‌دهیم بعد برای طالبانی بعد از مرگش آرزوی توفیق کرد. مثال‌های دیگری هم هست که نیازی به ذکر آن نیست چراکه مردم ما آن را می‌دانند.

الربیعی گفت: من بیش از یک سال است که می‌خواهم با الجعفری دیدار کنم و به او بگویم که فعالیت سیاسی را کنار بگذارد. من این تصمیم را بعد از آن گرفتم که یکی از نزدیکان وی که متخصص اعصاب و روان در انگلیس است از من خواست به الجعفری بگویم از فعالیت سیاسی دوری کند اما تاکنون موفق به این کار نشده‌ام.

وی تأکید کرد: این فراموشی فقط به شخص وی آسیب نمی‌زند بلکه به کشور نیز آسیب می‌زند در نتیجه حق من و حق میلیون‌ها عراقی‌ است که از الجعفری بپرسیم در طول این چهار سالی که وزیر خارجه بود چه کار کرد. ما به خوبی می‌دانیم که الجعفری زمانی که در لندن بود کمک مالی ماهانه را از سازمان تأمین اجتماعی می‌گرفت و دولت انگلیس اجاره منزلش را می‌داد ما اکنون باید بپرسیم که این املاک در لندن و دوبی را از کجا آورده بود؟ الجعفری می‌تواند بگوید که حقیقت را نگفتم اما باید به این سؤال جواب بدهد که چرا در روز انفجار در مرقد امامین عسکریین در سامرا در سال ۲۰۰۶ زمانی که نخست‌وزیر بود، منع آمدوشد اعلام نکرد؟ آیا عمدی بود یا اینکه نمی‌دانست باید این کار را بکند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار