بازدید 9536

دستگیری قاتل فراری در نقطه صفر مرزی

کد خبر: ۷۵۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 09 December 2017

متهمان پرونده قتل در نزاعی دسته‌جمعی که بین دو خانواده افغان رخ داده بود، در نقطه صفر مرزی دستگیر شدند.

به گزارش شرق، وقوع نزاع در شهرک مشیریه – خیابان انیسی ساعت ٢٢:٣٠ روز ٢٣ آبان به کلانتری ١٦٩ مشیریه اعلام و با حضور مأموران در محل درگیری و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد در درگیری دسته‌جمعی بین دو خانواده افغان پنج نفر بر اثر جراحات شدید ناشی از اصابت ضربات جسم تیز مجروح شدند که بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و تمامی آنها به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند. روز بعد به کلانتری مشیریه اعلام شد یکی از مجروحان درگیری به نام «سلطان» (٢١ساله) به علت شدت جراحت‌های وارده‌شده به قسمت‌های مختلف بدن فوت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان در همان مراحل اولیه تحقیقات اطلاع پیدا کردند درگیری بین اعضای دو طایفه افغان آغاز شد و در چند مرحله درگیری، در حالی‌که قاتل به‌همراه اعضای خانواده و بستگانش به درِ منزل مقتول مراجعه کرده بود، در آخرین مرحله درگیری خونینی بین دو طرف درگرفت و مقتول که به حمایت از پسرخاله‌اش در محل حاضر شده بود، مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت. کارآگاهان با شناسایی طرفین درگیری، با مراجعه به محل‌های سکونت این افراد اطلاع پیدا کردند آنها پس از اطلاع از مرگ مقتول بلافاصله از تهران خارج و به سمت مرزهای شرقی متواری شده‌اند.

کارآگاهان ضمن شناسایی محل تردد متهمان متواری در نقطه صفر مرزی در منطقه تایباد، با اخذ نیابت قضائی به این منطقه اعزام شدند و قبل از فرار متهمان از کشور، هر پنج نفر آنها را به نام‌های سهراب، جواد، جاوید، فرهاد و سیار (١٨ساله) دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات، سیار (١٨ساله) صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و در اظهاراتش گفت: «من با پسرخاله مقتول به نام ناصر درگیر شده و ابتدا به دست او مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بودم».

«سیار» درباره علت درگیری خود با پسرخاله مقتول به کارآگاهان گفت: «من و ناصر در کار جمع‌آوری ضایعات پلاستیک هستیم. شب حادثه هوا خیلی سرد بود. زمانی‌که کیسه‌های حاوی ضایعات را پشت وانت قرار دادیم، قصد داشتم برای دوربودن از سرمای هوا، داخل کابین وانت بنشینم، اما ناصر مانع از این کار شد. همین موضوع باعث آغاز درگیری لفظی ما دو نفر شد و ناصر من را مورد ضرب‌وشتم قرار داد. پس از رسیدن به خانه، موضوع را با اعضای خانواده در میان گذاشتم؛ پدر و برادرم تصمیم گرفتند تا برای صحبت‌کردن با ناصر، به درِ منزل مقتول که ناصر شب‌ها در آنجا اقامت داشت بروند. سه نفری به درِ منزل مقتول رفتیم که ناگهان ناصر به همراه مقتول و دیگر افراد داخل خانه به ما حمله‌ور شدند و مجددا من را به همراه اعضای خانواده‌ام مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. به خانه بازگشتیم و با بستگان خود تماس گرفتیم. این‌بار با تعداد بیشتری به درِ خانه مقتول رفتیم غافل از اینکه آنها نیز بستگان خود را صدا کرده بودند. پس از آن نزاع و درگیری بین دو طرف آغاز شد».

متهم درباره نحوه ارتکاب جنایت مدعی شد: «مقتول چاقو در دست داشت و یک ضربه با چاقو به سمت پدرم پرتاب کرد. در یک لحظه توانستم چاقو را از دستش گرفته و چند ضربه به او بزنم که باعث مرگ وی شد».

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به برخی تناقضات موجود در اظهارات طرفین درگیری، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان برای بررسی اظهارات و تکمیل تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل