بازدید 17298
۳

جستجو و پیدا شدن جسد قربانیان حادثه اشترانکوه

نیروهای امداد و نجات از صبح امروز برای پیدا کردن اجساد کوهنوردان مفقودشده در حادثه سقوط بهمن اشترانکوه، در منطقه حضور یافتند.
کد خبر: ۷۵۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ 08 December 2017

نیروهای امداد و نجات از صبح امروز برای پیدا کردن اجساد کوهنوردان مفقودشده در حادثه سقوط بهمن اشترانکوه، در منطقه حضور یافتند.

به گزارش مهر،  ۱۴ نفر کوهنورد مشهدی که برای صعود به ارتفاعات اشترانکوه- آلپ ایران- عازم منطقه شده بودند دچار حادثه شدند. این کوهنوردان به‌رغم اعلام هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی با همراهی یکی از کوهنوردان الیگودرزی راهی منطقه می‌شوند که متأسفانه در ادامه مسیر با «بهمن» مواجه شده و از هم فاصله می‌گیرند.

تاکنون دو نفر از اعضای این تیم جان خود را از دست داده‌اند. هفت کوهنورد دیگر نیز مفقود هستند و برخی مسئولان از احتمال مدفون شدن آن‌ها در زیر برف خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش، این احتمال داده می شود که اجساد مفقودین حادثه نیز در همان محل پیدا شدن دومین جسد باشند اما تاکنون خبری در این رابطه نیست.

اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی حاکی از آن است که جسد کوهنورد دوم در نزدیکی جان پناه دوم در اطراف منطقه «کله جنون» ارتفاعات اشترانکوه، پیدا شده که بر اثر سقوط بهمن در زیر برف گرفتار شده است.

«مرتضی غلامپور» هویت جسد پیدا شده در میان برف ها است. این کوهنورد مشهدی دارنده نشان «پلنگ برفی» است.

یکی دیگر از کوهنوردان به هویت «علیرضا عامری» ۲۳ ساله نیز پیش از این براثر سرمازدگی جان خود را از دست داده است.

اشترانکوه به دلیل واقع‌شدن در قلب سلسله جبال زاگرس دارای قلل سرد مرتفع بالای سه هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا و همچنین دره‌های نسبتاً گرم است. اشترانکوه رشته‌کوهی به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر است که در جهت شمال غربی-جنوب شرقی امتداد دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
کوهنوردی در زمستان خطرات زیادی دارد لغزندگی و خطر سقوط سرمازدگی و ......انها باید برای صعود به وضعیت اب و هوا توجه میکردند و با تجهزات گرمایشی مجهز برای صعود اقدام میکردند
انشاالله بقیه شون زنده پیدا شوند.
خط هواپيمايي پروازهاي عمارات به كل كشورهاي اروپايي از بالاس سر اشترانكوه ازناست كه صداي اين غرش باعث بهمن ميشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار