بازدید 39647

افزایش ده برابری قیمت داروی ۷۰۰۰ بیمار در یک شب!

خرید دارو به ده برابر قیمت قبلی؛ این نتیجه تصمیمی است که یک شبه گرفته شده و نه تنها چندین هزار بیمار را به مشکل دچار کرده، که دورنمایی تاریک مقابل میلیون ها ایرانی ترسیم کرده که مستعد ابتلا به این بیماری هستند!
کد خبر: ۷۵۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 26 November 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمخرید دارو به ده برابر قیمت قبلی؛ این نتیجه تصمیمی است که یک شبه گرفته شده و نه تنها چندین هزار بیمار را به مشکل دچار کرده، که دورنمایی تاریک مقابل میلیون ها ایرانی ترسیم کرده که مستعد ابتلا به این بیماری هستند!

به گزارش «تابناک»؛ طرح تحول نظام سلامت که با سر و صدای زیاد اجرایی شده و در معرفی دستاوردهای دولت، یکی از بالاترین جایگاه ها را از آن خود کرده بود، عقب‌گردهای عجیب و غریبی را تجربه می‌کند که بی شباهت به مقدمات برچیدن تمام و کمال آن نیست؛ درست مثل حکایت ضرب المثل «نه خانی آمده و نه خانی رفته»!

این را می‌شود از محدود شدن ارائه خدمات این طرح به متقاضیان صرفا در مراکز دولتی دریافت یا اخباری که در خصوص بدهی‌های بسیار کلان این طرح منتشر می‌شود. یا حتی تغییر تعرفه‌های درمانی و هزینه‌های گزاف دیگری که قرار بود از دوش مردم برداشته شود، ولی به مرور و زیرپوستی بار دیگر به مردم تحمیل شد.

از جمله این هزینه‌ها، خارج شدن مهم‌ترین داروی درمان پوکی استخوان از شمول پوشش سازمان‌های بیمه‌گر است؛ اتفاقی که یک ماه و نیم پیش رخ داده و موجب شده دارویی که با هزینه ای حدود 60 هزار تومان در اختیار این بیماران قرار می‌گرفت، حالا با ده برابر قیمت در دسترس ایشان باشد.

وقتی بیمه‌گر‌ها یک شبه ۷۰۰۰ بیمار را شفا یافته یافتند!

 

اتفاقی که موجب شده برخی بیماران مبتلا به این بیماری، ناچار به درمانشان را رها کرده و عطای «تری پاراتاید» را به لقایش ببخشند و باقی 7000 مبتلای به «استئوپروز» یا پوکی استخوان شدید نیز در وضعیت تردید قرار گیرند. تردیدی از جنس انتخاب هزینه چند صد هزار تومانی خرید این دارو یا تن دادن به عواقب مصرف نکردن این نوشدارو.

وضعیتی که جمشیدی، رئیس انجمن روماتولوژی آن را این گونه تشریح می‌کند: «داروی تری پاراتاید یک داروی منحصر‌به‌فرد است. زمانی که بیماری استئوپروز یا پوکی استخوان شدید دارد و بخصوص دچار شکستگی‌ مهره می‌شود، تنها دارویی که برای درمان وی مفید است؛ همین تری‌پاراتاید است و ما ابزار دیگری برای درمان این بیماران نداریم؛ معلوم نیست به کدام دلیل غیرعلمی، سازمان‌های بیمه‌گر تصمیم‌ گرفتند این دارو را از لیست بیمه خارج کنند.»

ماجرا زمانی دردناک تر می‌شود که بدانیم طول دوره درمان این دارو 18 تا 24 ماه است و قطع این دارو در این دوره، به نوعی پنبه کردن تمامی رشته هایی است که این بیماران امید داشتند به درمان بیماری شان منجر شود؛ درمان که نه، شدت آن کنترل شده و به روال معمول بازگردد، چراکه پوکی استخوان بیماری بسیار شایعی است که جمعیت بزرگی از مردم به آن مبتلا هستند.

بیماری ای که با توجه به سرانه بسیار اندک مصرف شیر و لبنیات در کشورمان و برخی مسائل دیگر، گریبان بسیاری از هموطنانمان را گرفته و پیش بینی می‌شود در آینده، یکی از مهم ترین چالش های پیش روی ایرانیان در کهنسالی شود. دورنمایی نامطلوب که با خبر خروج داروی درمان نوع حاد این بیماری، تاریک جلوه می‌کند.

 

اینجاست که خروج ناگهانی این دارو از لیست داروهای تحت پوشش سازمان های بیمه گر، ابهام برانگیز تر جلوه کرده و این پرسش را به وجود می‌آورد که به چه دلیل بیماری پوکی استخوان دیگر از دید بیمه ها بیماری نیست؟ آیا این هفت هزار تن درمان یافته‌اند و خودشان خبر ندارند یا بیمه ها مجازند هر بیماری که خواستند را پوشش داده یا ندید بگیرند؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۶۹
تدبیر و امید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
؟اگه جرات داری انعکاس بده.احمدی نژاد کجایی
كشك بخورند و وزیر هم برود كشكش بسابه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
در ایران
درامد پزشک = درامد کارخانه
به جای اینکه از پول ناعادلانه اضافی ای که به جیب پزشکان و جراحان میرود کم کنند میایند از حلقوم بیماران بدبخت میکشند. آقای رئیس جمهور هم که درگیر کارهای مهمتری هستند و اصلا کاری به اینکه وزرایشان چه میکنند، ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
پزشک خرج دارد مثل ما که نیست.
ضمنا پزشک درس خوانده است( کتاب حفظ کرده است) مثل من و شما که توی دانشگاه تاب سواری و اسب سواری نمی کرده.
ضمنا پزشک شهروند درجه یک است بقیه شهروند درجه دو هستند.
شما نگران داروهاي پوكي استخوان هستي. كساني كه صرع دارند و داروهاي كنترل تشنج مصرف ميكنند و حتي يك وعده عدم مصرف دارو ممكن است آنها را به مرگ برساند هيچگونه مساعدتي از بيمه ها ي تامين اجتماعي خدمات كشوري دريافت نميكنند و اين بندگان خدا گاها تا ماهي يك ميليون تومن بايستي خود صدرصد هزينه هاي داروهاي خود را را تامين كنند.
ازوزيربهداشت و درمان محترم دولت تدبيرواميدانتظارميرود به بهداشت ودرمان وبيمه تدبيراساسي نمايند اقدامات چندگانه موجب بدبيني مردم شده است
قطعا تقصیر دولت نهم و دهم است وگرنه این دولت که کارش خدمت رسانی به مردم مظلوم بوده و یکیش هم اتفاقا طرح تحول سلامت می باشد.
مردم بیچاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
چرا بیچاره ؟ مردمی که احساساتشان برعقلشان حکومت می کند عاقبتی بهتر از این نخواهند داشت . ستون نظرات رو ببینید پر است از حمایت از احمدی نژاد !!! یعنی چشمشون رو به همه چیز بستند فقط از روی بی عقلی از این شخص حمایت می کنند .از ماست که بر ماست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
ناشناس 13:16، نظرتان در مورد کسانی که چشمشون رو به همه چیز بستند فقط از روحانی با همه
بدقولی هایش حمایت می کنند چیست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
پاسخ 18:54 نفی یک شخص به معنای اثبات دیگری نیست .
جیغ و سوت و هورا با ربان بنفش یادتون نره .
بالاخره کارانه نجومی پزشک باید از جایی تامین شود.

آقای وزیر فرق بین پزشک ایرانی و خارجی چیست؟
چرا در ایران همه چیز باید فدای کارانه نجومی پزشک شود؟
تمام بودجه عمرانی رو صرف درمان کردند نه بهداشت از درانشم فقط جیب برخی پزشکان پر شد عجب تدبیری عجب امیدی دیگه هیچ امیدی نیست
مبارکه برن با پولش اروپا حال کنن بعضیا
چقدر این مافیای پزشکی کارش را خوب انجام می دهد!
تعرفه های پزشکی را چند برابر کردند
قسمتی از مالیات بر ارزش افزوده را به نام سلامت سهم پزشک کردند
و خدمات را بالا بردند تا صدای کسی در نیاید.

اما اکنون خدمات آرام آرام در حال محو شدن است در حالی که بند های دیگر سر جای خودش است.
شهروند ایرانی هر کاری می کند حتی اگر مریض هم نشده باشد باید در قالب مالیات بر ارزش افزوده کارانه نجومی پزشک زحمت کش را تامین کند.
با سلام چرا بدون دلیل پزشکارو متهم می کنید . به خدا من یک پزشکم از پارسال طرحم را شروع کردم تا الان حتی یک ماه کارانه نگرفتم . الان دو ماهه حقوق ۲۴۰۰ را ندادن . چرا اینقدر بی انصافید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
!!!آقای دکتر مردم می فهمند.
درسته کارانه دیر شده اما به هر حال بالاخره پرداخت میشود.
شما خودت را بگذار جای متخصصان رشته های دیگر. بعضا خیلی بیشتر از یک پزشک متخصص زحمت کشیده اند. اما دریافتی آنها شاید یک بیستم یک پزشک متخصص هم نیست.
پزشک زحمت کشیده و با جان مردم سروکار دارد درست. اما پزشک خارجی هم زحمت کشیده و باجان مردم سرو کار دارد چرا چنین بی عدالتی پرداختی در کشور های دیگر نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
منظور پزشک متخصص هست. شما حتما عمومی تشریف دارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
مهمترین کار طرح تحول جیب پزشکان تبدیل زیرمیزی بود به رومیزی. همین و خلاص. از جیب ملت به طور نامحسوس. 1 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد یارانه ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
ناشناس عزیز 13:52، واقعاً به اون جمله ی اولی که نوشتی اعتقاد داری؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
شما بهتر اول با وزیرتون هماهنگ باشید.
ایشون اعلان کرده اند که درآمد ماهانه پزشک متخصص به طور متوسط مبلغ ناجیز ۲۳ میلیون است. که البته خیلی بیش از این است ایشون کم لطفی می کنند!!!
تاریخ نشان داده ریس جمهور های قبلی در 4 سال اول اوضاع رو کنترل میکنند در 4 سال بعد با شعار " بای بای مردم "
اوضاع رو ول میکنند و رییس جمهور بعدی هم میگه خرابه تحویل گرفته
اون رییس جمهور میره حال و حول مردم سرشون بی کلاه میمونه
با سلام. لطفا این موضوع رو رسیدگی کنید. مادر من با سابقه خدمت 30 ساله به عنوان پرستار بازنشسته با حقوق چندرغاز از داروی سینوپار شرکت ایرانی سیناژن استفاده می کرد. مسئولین لطف کردند قیمت دارو رو افزایش دادند. حالا تمام حقوق یک ماهه ایشون رو هم بدیم نمی تونیم دارو رو بخریم.
پاسخ ها
بیمار با پوکی استخوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
بعد از کلی درد, سینوپار را تازه شروع کرده بودم که برای تمدید نسخه مراجعه کردم گفتند دیگر این دارو بیمه نیست!!! از قدیم گفتن که "سیر به فکر گرسنه و سواره به فکر پیاده نیست." باید اضافه کنم که پزشکان و ... هم به فکر بیماران و درد اونا نیستن. بلکه تنها به فکر جیبشون و پورشه سواری!!! با پول مردم هستن
تابناک مگه شما به طرح تحول سلامت معترض نبودی ؟
پزشک ها که متاسفانه از نظر تشخیص بیماری دارن روز به روز ضعیف تر میشن.دارو هم که داره روز به روز گرون تر میشه.دیگه انگار بمیریم بریم سنگینتره.
اینها خدماتی است که روز به روز بیشتر به مردم ارائه میشود وحاصل جلسات متعدد کارشناسی وزحمات بیکران مسئولین در کشوری ثروتمنداست.
انوقت تو ژاپن داروهای مختلف از قیمت بالا به پایین اورده شد یعنی برعکس ایران ده برابر اوردن پایین تا در دسترس همه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
توی ژاپن پزشک به اندازه کارخانه کارانه نمی گیرد.
روحانی مچکریم
پیشنهاد می کنم طی یک قرارداد ، اداره کشور را بمدت 5 سال به یک تیم آلمانی بسپارند . بعد مزایای آن را خواهید دید. کشور آلمان نه منابع خدادای زیر زمینی مثل نفت و معادن و ... دارد و نه ذخایری . تامین اجتماعی در آن کشور تمام مردم را پوشش کامل می دهد و هیچگس نگران آینده خود و درمان نیست . تحصیل صد در صد رایگان است و نه خبری از مدارس غیرانتفاعی هست نه از انواع آموزشگاههای علم فروشی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
چند میگیرند کنترات مدیریت کشور را برای 5 سال
بازسازی کنند؟ فکر کنم وزیر قبلی صنعت هم همین رو گفته بود که بهتر است مدیر وارد کنند! بعد از 40 سال به کجا رسیده ایم! ای دریغ
ماهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
مشکل نداشتن تخصص مدیریت نیست و قحط الرجالم نداریم
طمع بخور بخور نمیزاره کارکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
امان از طمممممممممممممممممممممممممممممع
چرا اقای دکتر روحانی در مورد موفقیت دولت جدید گزارشی نمی دهد ؟
بیشتر هزینه طرح سلامت صرف افزایش چند برابری حقوق پزشکان زحمت کش شد. حقوقی که در عین حق بودن تناسبی با معیارهای زندگی و فقر حاکم در جامعه نداشت.
حقوق یک استاد دانشگاه دولتی را که حدود 3.5 م ت است را با یک پزشک متخصص مقایسه کنید و تفاوت را براورد کنید.
خیلی وقته گند همه چی در اومده حاجی تابی...هزار تا تلگرام و اینترنت و کشک وپشم و...هم نمیتونه ایرانیارو درست کنه.شما فکر میکنین این وزیر و معاون و رئیس ها از کجا میان؟
همین من و تو و اون میشیم کارمند و رئیس و معاون و وزیر...پس ایرانیا در خانواده و جامعه به صورت کاملا مشخصی اینجوری تربیت میشن.
از زیر کار در رو.تنبل.به خیال خود زرنگ.بدون فکر و اندیشه و مطالعه.
هر کی تونست یه مورد بگه که تو فلان خصوصیت ایرانیا برترن یا حتی در بین چند کشور اول هستیم
؟
ما از همه لحاظ عقب مونده ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
مرسی ! چه عجب به جای حمله به یک قشر موضوع را از منظر کلی نگاه کردید .
بر اساس بخشنامه بیمه سلامت سقف مشمول بیمه که در سال قبل حدود 1.6 میلیوت تومان بود و از مبلغ مذکور 2 درصد سهم کارمند و 2 درصد سهم دستگاه و 2 درصد سهم دولت کسر و به حساب بیمه سلامت واریز می گردید
بعبارتی ساده تر هر شخصی با هر حقوقی حداکثر تا سقف مشمول بیمه کسر می شد
مثال فردی با 4 میلیون حقوق در سال 95 مبلغ 324867 ریال تحت عنوان سهم کارمند بیمه سلامت و سهم دستگاه و دولت هم به همان میزان بود که در سرجمع مبلغ 974601 ریال به بیمه سلامت پرداخت می گردید
اما در سال 96 فردی با 4 میلیون حقوق می بایست 2 درصد از حقوق بعبارتی 8000000 ریال و بهمان اندازه سهم دستگاه و بجای 2 درصد سهم دولت می بایست 3 درصد مبلغ 1200000 ریال که در سر جمع مبلغ 2800000 ریال به بیمه سلامت پرداخت گردد بعبارتی دقیق تر چیزی در حدود 188 درصد افزایش حالا با این حساب و کتاب بیمه سلامت چه خدماتی رو 188 درصد افزایش داده که اینهمه هزینه دریافتی اش افزایش پیدا کرده
بنده مدیرمرکز نگهداری از سالمندان ومعلولین هستم در یکی از شهرهای استان اصفهان حدود یکماهه دفترچه بیمه سلامت که این همه از ش تعریف کردن فاقد ارزش شده هر آزمایشگاه که میروی قبول نمی کنه و ما در این مرکز نگهداری که بالای 100 نفر دارای این دفترچه هستند دچار مشکل شدیم و بهزیستی هم هیچ کاری نمی تونه بکنه علاوه بر اون یارانه مددجویان سالمند ومعلول هم پرداختش عقب افتاده و ما دچار مشکل شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
فقط خدا به دادتون برسه
شرکت های بیمه ای در ایران عادت کردن به سرمایه گذاری در بخشهایی که هیچ ربطی به سلامت مردم نداره! برای همین هم هست که تاوان ضرر در بیزینس هاشون رو باید مردم بیچاره بدن!

مشکل اصلی مدیریت اشتباه و نگاه بیزینسی به شرکتهای بیمه ای هست! وگرنه پول تو مملکت کم نیست!
اگر میشه یک نگاهی هم به سایت هایی بندازید که سال قبل با کلی تعریف و تمجید از وزارت بهداشت اعلام تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این دارو رو دادند.مادر من هر ماه یک آمپول مصرف میکنه سینوپار الان ششصد هزار تومان شده.
جا دارد پزشکان و دارو سازان با همتی بزرگ با استفاده از دانسته های طب سنتی و طب اسلامی و پزشکی نوین نسب به رفع وابستگی های دارویی اقدام کنند
هنوز بسیاری از مردم نمی توانند بپذیرند که اوضاع اقتصادی کشور چگونه است حتی برخی از مسولین هم حاضر به اذعان مشکلات نیستند بهر حال کار این دولت هم به سکه و دلار فروشی کشید یعنی طی سالهای بعد از انقلاب هیج گشایشی در اقتصاد ایجاد نشده چالشهای بزرگتری در راه است ایکاش مسولین کمی بامردم صادق بودند انکار مشکلات راه حل نیست با این وضع نظام بانکی هم ورشکسته خواهد شد
مردم بیاین خودمون ب خودمون کمک کنیم،دیگه از دولت انتظار نداشته باشیم
اینهمه خیر تو کشور وجود داره اگه چند نفر درست برنامه بچینن میتونیم به نیازمندا کمک کنیم
عزیز برادر چرا در این کشور یک پزشک باید ماهی یک میلیارد تومان 1.000.000.000 درآمد داشته باشه ..
آخه کجای دنیا این همه تفاوت دستمزد هست .. !!!!!!


خدا وکیلی مغول هم همچنین خیانتی به ملت ایران نکرد که بعضی از این مدیران در کشور ما به مردم خیانت می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
از کجا اوردی این رقم رو ؟ دروغ هر چی گنده تر باشه بهتر باور می کنند ؟
همیشه دولت دوم که شروع میشه همه قول و قرارهائی که دادند یادشون میره .
قطع خدمات وتسهیلات دربخش های مختلف اتفاق افتاده ، به نظر می رسد دولت به هردلیل دچار کمبود منابع درآمدی شده ف چون نمی تواند ( رودربایستی دارد ) که یارانه اغنیا راقطع کند یا حقوق نجومی بگیران راقطع یا محود کند ، ونمی تواند حقوق نامتعاف وزرا ومدیران خودرا تعدیل کند و ازبریز وبپاش آنها جلوگیری کند ونمی تواند هرهفته سمینارهای پرهزینه وبدون نتیجه را برگزار نکند ونمی تواند نوردیدگان را به کیش نفرستد....بهتر است اوراق قرضه چاپ کند تامتمولین وخیرین بخرند وامورات بچرخد...!
داروی ام اس از هلال احمر گرفتیم برای دو ماه مصرف که آرم داروسازی دکتر عبیدی رادارد 17500000 ریال .یک میلیون وهفتصد وپنجاه هزارتومان
آقا محمد عزیز:"جا دارد پزشکان و دارو سازان با همتی بزرگ با استفاده از دانسته های طب سنتی و طب اسلامی و پزشکی نوین نسب به رفع وابستگی های دارویی اقدام کنند "
آقایان داروساز که کار تحقیقی می کنند و از استاتید پژهشگر هم هستند هر کدام یک داروخانه دونبش در شهرهای برزگ دارند. سود در آزاد بودن دارو است همین معاون غداو داروی فعلی علاوه و بر اینکه استادتمام دانشگاه با مزایای مخصوص هستند داروخانه خود را هم دارد که جالب است بدانید محل خدمت معاون محترم در تهران و داروخانه ایشان در شهرستان می باشد!!!!!!!!! بگذریم که از سهام در شرکت های دارو که در آن سهم خود را دارند.
وقتی تبادلات آزاد باشد کار این شرکت ها کساد است و مانورهای مانند سلامت ممکن ولی وقتی صدای تحریم در میآید عزای بیماران و عروسی باصطلاح شرکت های قاچاق دارو و این به ظاهر محققین است!!!!!!
ببین کدوم آقازاده دارووارده کرده.
باسلام
بهترین روش که پزشکان را که پول زیاد نگیرند رقابت و پزشک از خارج وارد کنیم امتحان کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
بهترین راه افزایش ظرفیت پزشکی است تا مافیای این صنف از بین برود.
آقایون سینه چاک روحانی کجایند که اینهمه مثبت در کامنت های موافق با نویسنده این گزارش اومده؟
متاسفانه دلسوزی واسه این ملت نیست و هرکی میاد کاری که نمیکنه شرایط رو بدتر میکنه...
با همون دستی که بهش رای دادید بروید 240هزارتومان بریزید تا شامل بیمه "ایرانیان" شوید!
مگر دولت قیم مردم است؟؟؟!!! (اقتباس از فرمایشات جناب آخوندی)
همینکه 40 سال است برای مبارزه با تار موی دخترکان وقت و هزینه صرف می کنند باید ممنونشان باشیم!!!
در حال حاضر طبق سایت سازمان بهداشت جهانی WHO نسبت پزشک به جمعیت در ایران نصف تاجیکستان و ترکمنستان است. از تمام کشورهای عربی و ترکیه و مصر و.... از اکثر کشورها کمتر است.
دلیلش هم فقط جلوگیری از زیاد شدن دست در بازار پزشکی است و بس. بهتر است از کوبا یاد بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
یه کم بیشتر درس بخونید کنکور قبول شین .
تابناک یه کم تحقیق کن علت حذف این دارو از تعهدات بیمه نتیجه تحقیقات سازمان غذا و دارو بود که به این نتیجه رسید که این دارو هزینه و اثربخشی مناسب نداشته یعنی به نسبت هزینه ای که میشده تاثیر مثبتش چندان زیاد نبوده برای پوکی استخوان چندین دارو دیگه وجود داره که همگی تحت پوشش بیمه هستن داروی تری پاراتید چندان داروی روتینی برای پوکی استخوان نیست
جالب اینه که اصلا حذف یه دارو از بیمه چه ربطی به پزشکا اره که سریع یه عده به خاطر حسادت و کمبودهایی که دارن سریع ربطش میدن به کارانه پزشکای بیچاره مطمنم اصلا نمیدونن کارانه ها چقدره که نظر میدن برید کتاب تعرفه ها رو نگاه کنید خواهید دید این کارانه های به اصطلاح نجومی که میفرمایید بعضا از دستمزد یه تعمیرکار ماشین و ارایشگرم کمتره
پس اين ميلغ كلاني كه بابت بيمه سلامت از حقوق كارمندان بيچاره داريد كسر مي كنيد كجا مي رود؟
افزایش ده برابری قیمت داروی ۷۰۰۰ بیمار در یک شب!
اولا پزشک درس خوانده زحمت کشیده بی خوابی کشیده . دوستان تا صبح می خوابیدند حتی درتمام طول تحصیلشون یک شب بی خوابی نکشیدند حالا می خوان به اندازه پزشک درامد داشته باشند . تاچشمتون دربیاد نتونستید کنکور قبول بشید
آخه دولتی که پول نداره حقوق حداقلی کارکنان در اکثر دستگاه های دولتی رو بده داره به این همه پزشک تو سرتاسر ایران کارانه نجومی میده؟؟ چرا بعضی ها این قدر سطحی فکر میکنن؟
مورد دیگر این اساتید مهندسی چه گلی به بر سر مملکت زدن . کاری که در کرمانشاه کردید را که همه دیدند . حالا گیر بدید به پزشکان . خیلی جالبه بقیه متخصصین .... خنده داره
تابناک ! مشکل کاربران دریافتی پزشکان است یا دسترسی به دارو و بهای گزاف آن ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار