بازدید 2084

کالین: به گفتگو با ایران و روسیه در مورد اسد ادامه می دهیم

سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه با تکرار ادعاهای آنکارا در مورد مشروعیت نداشتن «بشار اسد» گفت که کشورش به گفتگو با ایران و روسیه در این خصوص ادامه می دهد.
کد خبر: ۷۴۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 21 November 2017
سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه با تکرار ادعاهای آنکارا در مورد مشروعیت نداشتن «بشار اسد» گفت که کشورش به گفتگو با ایران و روسیه در این خصوص ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ملیت ترکیه، ابراهیم کالین سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مدعی شد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مشروعیت ندارد و باید از قدرت کناره گیری کند.

وی با اشاره به احتمال ادامه حضور آمریکا در سوریه به دلیل نقش آفرینی ایران و روسیه در این کشور گفت که این امر در صورت تحقق، اوضاع را پیچیده می کند.

کالین از جمله اولویت های ترکیه را حفظ یکپارچگی سوریه پس از پایان کار تروریسم در این کشور عنوان کرد و افزود: حفظ یکپارچگی سوریه با توجه به حضور گروه های بی شمار و بازیگرانی غیر از دولت و همچنین حضور دولت های دیگر، غیر ممکن خواهد بود.

به گفته وی مذاکرات آستانه مکمل مذاکرات ژنو بوده و در واقع روندی که ایران، روسیه و ترکیه آغاز کردند در راستای تلاش سازمان ملل برای حل بحران سوریه است.

سخنگوی اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: بشار اسد به خاطر از دست دادن مشروعیت، توان حفظ یکپارچگی کشور را ندارد و نمی تواند تمامی گروه ها را متحد کند.

کالین در پاسخ به پرسشی درباره حمایت روسیه و ایران از اسد گفت: ما درباره این موضوع ویژه نمی توانیم به توافق برسیم اما به بحث در این خصوص ادامه خواهیم داد.

گفتنی است ساعتی پیش کاخ کرملین با صدور بیانیه ای از دیدار میان رئیس جمهوری روسیه با همتای سوری خود در شهر سوچی خبر داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان