بازدید 8270

کاهش تراز مالی فدرال رزرو تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش تراز مالی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده عامل مهمی برای نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد بود.
کد خبر: ۷۴۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ 21 November 2017
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش تراز مالی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده عامل مهمی برای نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بارت ملک تحلیلگر ارشد اقتصادی در سخنانی تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا در حال کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری است و این مساله می تواند در کوتاه مدت تاثیر مهمی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد قیمت طلا در هفته های آینده تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو و همین طور برنامه کاهش تراز مالی آمریکا قرار خواهد داشت.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت جهانی طلا تا زمان برگزاری نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا با نوسانات شدیدی روبرو نخواهد شد و در سطح قیمتی کنونی تثبیت می شود.

فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز در این باره گفت: تا زمانی که وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2018 روشن نشود، سرمایه گذاران بین المللی نمی توانند چشم انداز روشنی نسبت به نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا در ماه های آینده داشته باشند.

وی افزود: به نظر من قیمت تا قبل از روشن شدن سیاست های پولی فدرال رزرو در سال 2018 میلادی بین 1255 تا 1305 دلار در نوسان خواهد بود.

عامل مهم دیگری که بی شک بر قیمت طلا و ارزش دلار تاثیرگذار خواهد بود، جنجال بر سر طرح مالیاتی دولت ترامپ است. در حالی که نمایندگان کنگره آمریکا این طرح را تصویب کرده اند، به نظر می رسد مجلس سنا سختگیری های بیشتری را نشان خواهد داد.

به نظر می رسد طرح مالیاتی دولت آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا دارد.

دیوید مادن تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی ام سی در این باره گفت: قیمت طلا در شرایط کنونی بین 1261 تا 1306 دلار در نوسان خواهد بود.

بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه بلو لاین نیز در این باره تاکید کرد: اگر طلا بتواند بالاتر از سطح مقاومتی 1292 دلاری تثبیت شود، قیمت این فلز زرد به زودی به سطح 1300 دلاری دست خواهد یافت. اگر این سطح مقاومتی حساس شکسته شود قیمت طلا می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار