بازدید 5138

پناهگاه های مالیاتی دنیا دیگر امن نیست!

برونو لومر، وزیر امور مالی فرانسه، اذعان کرده است که به دست آوردن ''پناهگاه مالیاتی'' باید به موجب تهیه ی یک لیست سیاه و اعمال تحریم توسط موسسات مالی بین المللی ممنوع شود.
کد خبر: ۷۴۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 08 November 2017
برونو لومر، وزیر امور مالی فرانسه، اذعان کرده است که به دست آوردن ''پناهگاه مالیاتی'' باید به موجب تهیه ی یک لیست سیاه و اعمال تحریم توسط موسسات مالی بین المللی ممنوع شود. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، وزیر امور مالیاتی فرانسه گفته است که '' یکی از قدم ها (درخصوص ممنوع کردن پناهگاه های مالیاتی) می تواند حذف حمایت مالی نهادهای بین المللی مانند صندوق بین المللی پول یا بانک جهانی از کشورهایی باشد که از رعایت کردن استانداردهای جهانی شفافیت مالی امتناع می کنند''. قرار است که پس از افشای ''اسناد بهشت'' (مجموعه ای از اسناد منتشر شده در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۷ در خصوص سرمایه گذاری مراکز مالی برون مرزی)،  وزیر امور مالی فرانسه با وزرای  مالی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشست داشته باشد. 

پناهگاه های مالیاتی دنیا دیگر امن نیست!

برونو لومر، وزیر امور مالی فرانسه، اظهار داشته است که ''داشتن یک لیست از کشورها یکی از قدم ها است، اما به تحریم هم نیاز داریم و باید این تحریم را اعمال کنیم''. 

به گفته ی وزیر امور مالی فرانسه، آشکار شدن فرارهای مالیاتی اخیر نشان داده که سیاست گذاران نیاز به اقدامات بیشتری برای غلبه بر چنین طرح های متقلبانه ای دارند. همچنین، وی اذعان کرده است که فرانسه از سایر کشورها برای تهیه ی یک درخواست مشترک از نهادهای مالی بین المللی کمک طلب خواهد کرد. 

افزون بر آن، وزیر مالی دولت فرانسه گفته است که دولت فرانسه از تلاش های اروپا برای تهیه ی لیست سیاه پناهگاه های مالیاتی حمایت می کند و لیست تهیه شده توسط سازمان توسعه و همکاری اقتصادی را به دلیل اینکه شمولیت آن بسیار محدود است کافی نمی داند. وی اظهار کرده که ''برای اینکه به پول مالیات تعلق نگیرد همیشه راه فرار وجود دارد''. به گفته ی لومر، ''ما دیگر نمی توانیم وجود فرار مالیاتی را قبول کنیم'' و '' باید بدانیم که کدام کشورها همکاری نمی کنند و اطلاعات لازم را برای مبارزه با فرار مالیاتی در اختیار نمی گذارند''. 

لازم به ذکر است که روز یکشنبه ی گذشته، نهادی که اسناد پاناما را منتشر کرده بود سری دیگری از اطلاعات برخی شرکت هایی که در محل هایی ثبت شده بودند که از مالیات بگریزند را فاش کرد. این اطلاعات، فعالیت ها و منافع بیش از ۱۲۰ سیاستمدار و روسای کشورهای دنیا را در این شرکت ها مشخص کرده است. لازم به ذکر است که نام ملکه الیزابت دوم در لیست این افراد وجود دارد. همچنین، جزییات برنامه های مالیاتی حدودا ۱۰۰ شرکت فراملی از جمله اپل، نایک و اوبر توسط این اسناد منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل