بازدید 2563

آزار ناپدری،کودک را روانه بیمارستان کرد

کد خبر: ۷۴۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 08 November 2017
کودک دوساله‌ای به نام ابوالفضل که مورد آزارواذیت ناپدری‌اش قرار گرفته بود، روانه بخش‌ آی‌سی‌یو بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) رفسنجان شد. 

به گزارش شرق، مدیر روابط‌عمومی بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) رفسنجان، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این کودک دوساله روز یکشنبه به بخش اورژانس منتقل و سپس به بخش اطفال منتقل شد و پس از اینکه حال عمومی او بدتر شد، به‌ آی‌سی‌یو بیمارستان منتقل شد. 

حسین میرزایی‌مقدم افزود: شواهد نشان می‌دهد سر این کودک به زمین زده شده و سبب کاهش سطح هوشیاری او شده است. همچنین این کودک از ناحیه دهان خون‌ریزی داشت. 

او با بیان اینکه در ناحیه بدن کودک نیز اثراتی از کودک‌آزاری مانند آتش سیگار مشاهده می‌شد، بیان کرد: حال عمومی کودک دوساله فعلا خوب نیست و هوشیاری ندارد. 

یک منبع آگاه به ایسنا گفت: پس از دستگیری ناپدری ابوالفضل، کودک دوساله‌ای که مورد ضرب‌وشتم این ناپدری قرار گرفته بود، به دست نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان، او با دستور مراجع قضائی راهی زندان شد. 

درهمین‌حال رئیس اورژانس اجتماعی کشور از بهبود وضعیت کودک دوساله رفسنجانی که به دنبال آزار ناپدری و در اثر خون‌ریزی دهان و آثار سوختگی ناشی از آتش سیگار بر بدن به بیمارستان منتقل شده بود، خبر داد.

حسین اسدبیگی با اشاره به اینکه پدر و مادر «ابوالفضل»، کودک دوساله، از یکدیگر جدا شده‌اند، ادامه داد: این خانواده دارای سه فرزند هستند که فرزند ٩ ساله آنها توسط پدربزرگ و مادربزرگش نگهداری می‌شود. همچنین دختر شش‌ساله دیگر آنها نیز به دلیل ناتوانی مادر در نگهداری از فرزند، مدتی نزد اقوام نگهداری می‌شد.

 مادر این کودک قبلا اعتیاد داشته و وضعیت حال‌حاضر او در این خصوص مشخص نیست.

وی در ادامه افزود: اقوام این دختر شش‌ساله از اورژانس اجتماعی درخواست کمک کردند و بهزیستی نیز بعد از انجام اقدامات لازم، او را به مرکز شبانه‌روزی منتقل کرد.

 مسئولان بهزیستی با دیدن شرایط این خانواده به دنبال کودک دوساله برای بررسی وضعیت او بودند تا او را از مادر تحویل بگیرند،

 اما از آنجایی که محل زندگی ابوالفضل مدام در حال تغییر بود، حتی در پارک‌ها و چادرها نیز دیده شده بود و مدتی طول کشید تا اورژانس اجتماعی او را بیابد.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به اقدامات اورژانس اجتماعی کشور بعد از اطلاع از انتقال وی به بیمارستان در اثر آزار و اذیت ناپدری اضافه کرد: بعد از اینکه همکاران اورژانس اجتماعی متوجه شدند این کودک از سوی همسر دوم مادر کودک کتک خورده است و به بیمارستان منتقل شده، به بیمارستان مراجعه کردند. 

خوشبختانه وضعیت این کودک بهتر است و احتمال و خطر مرگ او از بین رفته.

اسدبیگی با اشاره به دستگیری ناپدری از سوی نیروی انتظامی گفت: بلافاصله بعد از اینکه وضعیت کودک تثبیت و از بیمارستان ترخیص شود، اقدامات لازم بعد از حکم قاضی دادگاه برای انتقال او به مراکز شبانه‌روزی یا هر تصمیم دیگر قاضی در این خصوص انجام خواهد شد. 

این کودک تنها به دلیل کتك‌خوردن به بیمارستان منتقل نشده، بلکه به دلیل ضعف و سوءتغذیه و عدم رسیدگی مادر، فشار خون بالایی نیز دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی