بازدید 13927

مصدوم از شما، گرفتن دیه با ما

کد خبر: ۷۴۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 02 November 2017
اعضای باند کلاهبرداری شگرد جدیدی برای فریب شرکت‌های بیمه داشتند.

به گزارش همشهری، آنها در روستاها مي‌گشتند و افرادي را كه بر اثر حوادث مختلف مجروح شده بودند شناسايي مي‌كردند تا با ايجاد تصادف ساختگي نقشه كلاهبرداري را عملي كنند. 

تحقيقات براي دستگيري اعضاي اين باند زماني آغاز شد كه متخصصان پزشكي‌قانوني استان گلستان هنگام معاينه فردي كه ادعا شده بود در جريان تصادف دچار آسيب و شكستگي استخوان شده، دريافتند كه برخي از جراحت او كاملا ساختگي و عمدي است.

با گزارش ماجرا به حفاظت اطلاعات دادگستري، پرونده‌اي در اين زمينه تشكيل و تحقيقات آغاز شد. 

فرد مجروح مدعي بود كه بر اثر تصادف با يك خودروي سواري دچار آسيب‌ديدگي شده است. از طرفي كروكي موجود در پرونده و گزارش پليس نيز نشان مي‌داد كه او قرباني تصادف شده است اما متخصصان شك نداشتند كه جراحت‌ها ساختگي است.

همه چيز از ماجراي يك كلاهبرداري حكايت داشت و مأموران به تحقيق از فرد مجروح پرداختند و او اعتراف كرد كه فريب يك باند كلاهبرداري را خورده و قرار بوده بعد از گرفتن ديه، بخشي از اين پول به‌عنوان دستمزد به اين باند پرداخت شود. 

با اعترافات او، هويت اعضاي اين باند كه 4نفر بودند، شناسايي شد و مأموران راهي مخفيگاه آنها در شهرستان كلاله شدند و در يك عمليات ضربتي تمامي آنها را دستگير كرده و به پليس آگاهي تحويل دادند. 

در بازرسي مخفيگاه اين باند آمپول‌های بی‌حسی، آتل شکسته‌بندی و مداركي كشف شد كه نشان مي‌داد آنها از شركت‌هاي بيمه كلاهبرداري مي‌كردند اما شگرد آنها براي اجراي نقشه‌هايشان چه بود؟

سرهنگ مجتبي مروتي، رئيس پليس آگاهي استان گلستان به همشهري گفت: «اعضاي اين باند بيشتر طعمه‌هاي خود را از بين كساني انتخاب مي‌كردند كه در حوادث مختلف دچار آسيب‌ديدگي شده‌ بودند.

 آنها با گشتن در روستاهاي اطراف، كساني را كه بر اثر سقوط از كوه، حادثه هنگام كار، سقوط از بلندي و ... مصدوم و دچار شكستگي استخوان شده بودند، شناسايي مي‌كردند.

سپس با آنها و خانواده‌هايشان وارد مذاكره مي‌شدند و پيشنهاد مي‌كردند كه در صورت همكاري براي گرفتن ديه از شركت‌هاي بيمه، بخشي از ديه را به‌عنوان دستمزد به اين افراد پرداخت مي‌كنند.» 

وقتي مرحله اول نقشه متهمان عملي مي‌شد آنها مرحله نهايي را اجرا مي‌كردند. 

اعضاي باند با در اختيار داشتن خودرو يا موتورسيكلت‌هايي كه بيمه شخص ثالث داشتند، همراه طعمه‌شان راهي جاده‌هاي خلوت مي‌شدند و طوري صحنه‌سازي مي‌كردند كه طعمه‌شان بر اثر تصادف مجروح شده است.

وقتي پليس وارد ماجرا مي‌شد، از آنجا كه صحنه‌سازي كاملا دقيق و بي‌نقص انجام شده بود، كروكي و گزارش تهيه و مصدوم به پزشكي قانوني معرفي مي‌شد.

 به اين ترتيب همه مراحل براي گرفتن خسارت از شركت بيمه طي مي‌شد و در نهايت نيز بي‌آنكه متهمان لو بروند، از بيمه خسارت دريافت مي‌كردند كه بخشي از آن را به فرد مجروح مي‌پرداختند. اما اعضاي اين باند براي اجراي نقشه‌هايشان شگردي ديگري هم داشتند.

به گفته سرهنگ مروتي، آنها با تزريق آمپول بي‌حسي به برخي از طعمه‌هايشان، اقدام به ايجاد جراحت در اندام آنها كرده و با استفاده از سنگ‌پا ساييدگي‌هايي به‌وجود مي‌آوردند كه به نظر مي‌رسيد بر اثر تصادف اتفاق افتاده است. 

پس از آن نيز صحنه تصادف ساختگي راه‌ مي‌اندختند و با گزارش ماجرا به پليس و تهيه مدارك، براي دريافت خسارت و ديه به بيمه معرفي مي‌شدند.

اعضاي اين باند در بازجويي‌ها به 11مورد كلاهبرداري از شركت‌هاي بيمه با اين شگرد اعتراف كردند و اين در حالي بود كه بخش اندكي از مبلغ كلاهبرداري را به افراد مجروح پرداخت مي‌كردند و بقيه را به جيب مي‌زدند.

 در همين حال هادي هاشميان، رئیس کل دادگستری استان گلستان نيز گفت: متهمان با اين شگرد نزدیک به 3میلیارد تومان از بیمه خسارت گرفتند.

 تحقيقات از اعضاي اين باند كه بعضي از آنها سوابق مجرمانه دارند، ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل