بازدید 3132

امضای ۶ تفاهم نامه نفتی بین ایران و روسیه

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی از امضای ۶ تفاهم‌نامه با شرکت‌های نفتی روس در حاشیه سفر رئیس جمهوری روسیه به تهران خبر داد.
کد خبر: ۷۴۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 01 November 2017
معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی از امضای ۶ تفاهم‌نامه با شرکت‌های نفتی روس در حاشیه سفر رئیس جمهوری روسیه به تهران خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت، امیرحسین زمانی نیا درباره جزئیات تفاهم‌نامه‌های امضا شده، اظهار کرد: نخستین تفاهم‌نامه که به امضای بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه رسیده، همکاری راهبردی در حوزه انرژی است.

وی با بیان این که، این تفاهم‌نامه‌ها از همکاری تحقیقاتی آموزشی تا توسعه میدان‌های نفت و گاز را شامل می‌شود، تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران ۲ تفاهم‌نامه با گازپروم و ۲ تفاهم‌نامه با روسنفت امضا کرده است.

زمانی نیا گفت: تفاهم‌نامه شرکت ملی نفت ایران و روسنفت به امضای علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و ایگور سچین، مدیرعامل روسنفت رسیده است.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، تفاهم‌نامه امضا شده میان شرکت ملی نفت ایران و روسنفت را فراتر از یک تفاهم‌نامه دانست و افزود: یکی از تفاهم‌نامه‎هایی که میان کاردر و سچین امضا شده، تفاهم‌نامه رازداری و محرمانگی است.

 ۶۹,۵ درصد سهام شرکت روسنفت روسیه متعلق به دولت روسیه و ۱۹.۷۵ درصد از سهام آن در اختیار شرکت بی‌پی انگلیس است. دفتر مرکزی این شرکت، در منطقه بالچوگ، در نزدیکی کاخ کرملین، در شهر مسکو مستقر است.

روسنفت، در سال ۱۹۹۳ به عنوان یک واحد سازمانی، از سوی دولت وقت روسیه تاسیس شد و با تزریق دارایی‌های شرکت «روس‌نفته‌گاز»، فعالیت عملیاتی خود را آغاز کرد.

این شرکت پس از خرید دارایی‌های بزرگترین شرکت نفتی روسیه، یوکاس، در مزایده دولتی، به یک شرکت نفتی بزرگ تبدیل شد. فعالیت عمده شرکت روسنفت، در اکتشاف، استخراج و پالایش نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید محصولات پتروشیمی متمرکز است.

از ماه مارس سال ۲۰۱۳ در پی خریداری سومین شرکت بزرگ نفتی روسیه؛ تی‌ان‌کی-بی‌پی، از سوی روسنفت، این کمپانی به‌عنوان بزرگترین شرکت نفتی روسی، شناخته می‌شود. هم اکنون سچین که از نزدیکترین متحدان ولادیمیر پوتین است، مدیرعاملی این شرکت را بر عهده دارد.

زمانی نیا درباره دیگر تفاهم‌نامه امضا شده شده در حاشیه دیدار رؤسای جمهوری ایران و روسیه هم گفت: این تفاهم‌نامه میان اینجانب و مارکلف، معاون الکسی میلر (Alexey Miller)، مدیرعامل گازپروم امضا شد.

گازپروم بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی و یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان است، در میان شرکت‌های گازی، شرکت روسی گازپروم، به واسطه ذخایر گازی و در اختیار داشتن بیش از ۱۵۲٫۲۰۰ کیلومتر خط لوله گاز طبیعی، بزرگ‌ترین شبکه خطوط لوله انتقال گاز در جهان، جایگاه ویژه‌ای دارد. دفتر مرکزی شرکت گازپروم، در شهر مسکو قرار دارد.

گازپروم، ۲۵ درصد از گاز طبیعی مورد نیاز اروپا را تامین می‌کند و بزرگترین شرکت روسیه به شمار می‌رود، این شرکت همچنین بزرگترین تامین‌کننده گاز طبیعی اروپاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان