بازدید 11604

کشف محموله قاچاق کودک در گمرک بازرگان

کد خبر: ۷۴۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 31 October 2017
گمرک ایران از کشف هشتمین محموله قاچاق انسان در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: در محموله جدید قاچاق انسان 6کودک شناسایی شده است .

به گزارش ابتکار، روز گذشته ماموران گمرک در بازرسی از محموله‌های خروجی به کمک رصد اطلاعات و تجهیزات کنترلی موفق به کشف 6کودک، ٢زن و یک مرد از داخل یک تریلر چادری شدند.

 ماموران گمرک بازرگان در بازرسی از کامیون‌های خروجی این بار در یک دستگاه کامیون حامل محموله‌های صادراتی پارچه متقال محموله قاچاق انسان را کشف کردند. 

این افراد که قصد داشتند با مخفی شدن میان پارچه‌ها در یک دستگاه کامیون خروجی به صورت غیرقانونی از ایران خارج شوند. 

این تریلر حاوی بار صادراتی بود که در گمرک لطف‌آباد پلمپ‌ می‌شود اما در میانه راه بخشی از قسمت بالایی چادر بُرش داده می‌شود این افراد در لابه‌لای پارچه‌ها جاسازی می‌شوند .

ماموران گمرک در هنگام کنترل محموله‌های خروجی با رصد اطلاعات سامانه‌های هوشمند به این محموله مشکوک و در بازرسی و کنترل داخل محموله به کمک دستگاه‌های پیشرفته کنترلی موفق می‌شوند 9نفر که لابه‌لای پارچه‌ها مخفی شده بودند را کشف کنند .

هویت این افراد توسط ماموران گمرک شناسایی شده و این افراد تابعیت یکی از کشورهای همسایه را دارند و براساس اطلاعات اولیه قصد داشتند از طریق ترکیه به اروپا بروند. 

این افراد جهت تحقیقات بیشتر و بررسی انگیزه‌های این اقدام و شناسایی هویت کودکان در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته‌اند. 

گمرک ایران براساس ارزیابی‌های سازمان جهانی گمرک رتبه دوم را در مبارزه با انواع قاچاق و رتبه نخست دنیا را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در اختیار دارد.

هم‌اکنون گمرگات ایران مجهز به تجهیزات پیشرفته کنترلی و سگ‌های جستجوگر است. 

ماموران گمرک فقط در سال95 موفق به کشف 480مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شدند .

تعداد تجهیزات کنترلی پیشرفته در گمرکات از جمله ایکس‌ری‌های کامیونی در سال‌های اخیر به سه برابر افزایش یافته و روند تجهیز گمرکات به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته با سرعت قابل توجهی در سال جاری نیز ادامه دارد.

 همچنین در سال95، 10قلاده سگ خریداری و آموزش داده شده و در گمرکات کشور مستقر شده‌اند و قرار است 10قلاده دیگر نیز امسال خریداری و به تجهیزات گمرکات کشور اضافه شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی