بازدید 10441

مامور قلابي آب سارق خانه همسايه

کد خبر: ۷۴۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 30 October 2017
مردي با همدستي همكارش به عنوان مامور اداره آب به خانه همسايه ديوار به ديوارشان رفت و طلاهاي او را سرقت كرد.
 
به گزارش اعتماد، ساعت ٨:٣٠ روز بيستم شهريورماه وقوع يك فقره سرقت از منزل در روستاي ابراهيم آباد به كلانتري ١٧٦ فشافويه اعلام شد كه با حضور ماموران در محل و انجام بررسي‌هاي اوليه مشخص شد دو سارق در پوشش مامور اداره آب به در منزل يكي از اهالي روستا مراجعه و در ادامه با ضرب و شتم شديد خانم جوان ٢٥ ساله كه به همراه دو فرزند ٢ و ٣ ساله‌اش در خانه حضور داشته، طلاهاي او را سرقت كرده و از محل متواري شده‌اند.
 
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت به عنف و منزل پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و شاكيه با حضور در پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: «شوهرم هر روز ساعت هفت براي رفتن به محل كارش از خانه خارج مي‌شود و امروز هم طبق روال هميشگي در همين ساعت از خانه خارج شد. حدودا ساعت ٧:٤٥ بود كه زنگ خانه به صدا درآمد! تعجب كردم كه چه كسي در اين موقع به خانه‌ام آمده است. آيفون را جواب دادم. شخصي خودش را مامور اداره آب و فاضلاب معرفي كرد و مدعي شد كه براي نوشتن كنتور آب آمده است. در خانه را باز كرده و خودم هم به سمت حياط خانه رفتم اما ناگهان دو نفر، در حالي كه يك نفر از آنها صورتش را پوشانده بود را روبه‌روي خودم ديدم. قصد داشتم فرياد بزنم كه آنها مرا به سرعت به داخل خانه برده و من را كتك زدند. آنها رحم نداشتند، با ميله جارو برقي آنقدر مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند كه ديگر قدرتي برايم نمانده بود. پس از آن تهديد كردند كه اگر مجددا درخواست كمك كنم، فرزندانم را خواهند كشت و من از ترس جان فرزندانم سكوت كردم. آنها پس از قيچي كردن طلاهاي داخل دستانم و همچنين سرقت طلاهاي داخل خانه، دست و پا و دهانم را با طناب بسته و به سرعت خارج شدند. با تلاش فراوان و در حالي كه ديگر جاني برايم باقي نمانده بود، توانستم طناب‌ها را باز كرده و از اهالي محل درخواست كمك كنم.»
 
كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي با حضور در محل سرقت و انجام تحقيقات، با توجه به شيوه و شگرد سرقت اطمينان پيدا كردند كه سارقين با شناسايي دقيق شاكيه و داشتن اطلاعات كامل از نحوه تردد و حضور همسرش اقدام به انجام سرقت خود كردند.
 
 با انجام تحقيقات از اهالي روستا، كارآگاهان متوجه شدند كه يكي از همسايگان شاكيه به نام محمد (٣٠ ساله) صبح روز سرقت در پشت بام خانه‌اش كه مشرف به خانه شاكيه هم هست، حضور داشته است. محمد، شناسايي و تحقيقات نامحسوس آغاز شد.
 
با انجام اقدامات پليسي، كارآگاهان موفق به شناسايي يكي از دوستان محمد به نام اسماعيل (١٩ ساله) شدند كه سوابقش نشان داد پيش از اين به اتهام سرقت دستگير و روانه زندان شده و در حال حاضر به همراه محمد در يك كارگاه توليد مواد اوليه لاستيك‌سازي، به عنوان كارگر ساده مشغول به كار هستند.
 
با شناسايي تصوير اسماعيل از سوي شاكيه به عنوان يكي از سارقين، كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه اسماعيل با همدستي محمد (همسايه ديوار به ديوار شاكيه) سرقت را طراحي و انجام داده است و به احتمال بسيار زياد، سارقي كه در زمان سرقت اقدام به پوشاندن كامل صورتش كرده، همان محمد است. با تجميع اطلاعات، كارآگاهان ساعت چهار بامداد روز پنجم آبان و در دو عمليات جداگانه اسماعيل و محمد را دستگير كردند.
 
محمد و اسماعيل پس از انتقال به پايگاه نهم پليس آگاهي صراحتا به طراحي سرقت و انجام سرقت اعتراف كردند.
 
محمد در اعترافاتش به كارآگاهان گفت: «در محل سكونت ما، دو خانواده هستند كه وضعيت اقتصادي آنها نسبت به ديگر اهالي بهتر است. يكي از آنها شاكيه و همسرش است و ديگري به فاصله چند خانه دورتر از ما زندگي مي‌كند. با توجه به اطلاعات دقيقي كه از هر دو خانواده داشتيم، اطلاع داشتم كه شاكيه غالبا در خانه به همراه دو فرزند خردسالش تنها حضور دارد و شوهرش صبح‌هاي زود براي رفتن به محل كارش از خانه خارج مي‌شود. پيشنهاد سرقت طلاهاي شاكيه را با اسماعيل كه با هم در يك كارگاه كار مي‌كنيم، مطرح كرده و گفتم كه حداقل ٢٠ ميليون تومان طلا در خانه شاكيه وجود دارد. واقعا هم وجود داشت چون من بارها شاكيه را با طلاهاي داخل دستانش ديده بودم. اسماعيل قبول كرد تا سرقت را انجام دهيم و طراحي سرقت توسط اسماعيل انجام شد.»
 
محمد ادامه داد: «صبح روز سرقت من به پشت بام خانه رفتم تا اطمينان پيدا كنم همسر شاكيه از خانه خارج مي‌شود. پس از رفتن همسر شاكيه، با اسماعيل به در خانه شاكيه رفتيم. اسماعيل زنگ خانه را زد و...»
 
سرهنگ كارآگاه حسين زارع، رييس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «در ادامه تحقيقات متهمان اعتراف كردند كه طلاهاي مسروقه را به قيمت ١٠ ميليون تومان به خريدار اموال مسروقه در منطقه شهرري فروخته‌اند كه خريدار اموال مسروقه هم در شهرري شناسايي، دستگير و قسمتي از طلاجات مسروقه از او كشف شد.»
 
رييس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ ادامه داد: «با توجه به شيوه و شگرد متهمان در جعل عناوين ماموران ادارات خدماتي و احتمال وقوع سرقت‌هاي مشابه از سوي آنان، متهمان براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي قرار گرفته و دستور انتشار تصاوير آنها هم با قرار دادن يك نوار باريك روي چشمان آنها از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است.
 
او از كليه شكات و مالباختگاني كه به اين شيوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته يا موفق به شناسايي تصاوير متهمان شده‌اند خواست تا براي پيگيري شكايات خود به نشاني پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ در شهرري – خيابان آستانه مراجعه كنند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار