بازدید 51193

دلایل نارضایتی و ناراحتی مردم را به صورت دقیق بشناسیم!

تاکنون این سوال برای مسئولان این کشور پیش آمده است که درصدی از مردم که در جامعه ناراضی و ناراحت هستند،دقیقا از چه چیزی ناراحتند؟ از بیکاری؟ تورم؟ از دروغ؟ رانت و ...؟برای رضایت این طیف کثیر بی بهره چه کار باید کرد؟ البته اگر پذیرفته شود که این طیف کثیر بی بهره ِ ناراضی وجود دارد!
کد خبر: ۷۴۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 29 October 2017
وقتی حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی،در آخرین حجش، حجت الوداع «نصیحه الائمه المسلمین» را به عنوان یکی از سه مورد قابل تذکر برای جامعه بعد از خودش بیان می کند و وقتی مولای متقیان امیر مومنان،علی مرتضی، می فرماید یا ایها االناس... اما حقی علیکم.... النصیحه فی المشهد و المغیب! من حقی بر گردن شما دارم که در حضور و غیاب من، مرا نصیحت کنید! باید برای حاکمان خیرخواه بود و ناصح ! باید به مسئولان کشور مرتب یادآوری کرد که در این کشور چه میگذرد و آنان چه کارها باید بکنند که نکرده اند!

به گزارش «تابناک» تا کنون این سوال برای مسئولان این کشور پیش آمده است که درصدی از مردم که  در جامعه ناراضی و ناراحت هستند،دقیقا از چه چیزی ناراحت هستند؟ از بیکاری؟ تورم؟ از دروغ؟ رانت و ...؟برای رضایت این طیف کثیر بی بهره چه کار باید کرد؟ البته اگر پذیرفته شود که این طیف کثیر بی بهره ِ ناراضی وجود دارد! شاید بتوانیم در چند مطلب پیوسته، بخشی از این دلایل،را از مشاهدات و مطالعات شخصی و همراهی مخاطبان برای آگاهی مسئولان بیان کنیم:

اول:ناکارآمدی؛ شاید مهم ترین علت نارضایتی مردم، این است که  نهادهای دولتی و حاکمیتی وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند، یعنی از مدیریت حوزه مسئولیتی که به آنان سپرده شده است،ناتوان هستند!حتما شنیده اید در سال جاری میلادی کشور آلمان، به جای کسری بودجه با اضافه بودجه مواجه شده است. این به زبان ساده یعنی اینکه درآمد دولت آلمان،از  هزینه هایی که برای اداره کشور و مردم می کند، بیشتر شده است!در کشور ما اما، مثلا بنا به هر دلیلی طرحی به اسم طرح تحول سلامت کلید می خورد، بخش اعظمی از منابع مالی دولت برای انجام این کار صرف می شود، بعد از اینکه عده ای از حجم عظیم این منابع مالی بهره مند می شوند و خزانه دولت خالی می شود، شکست طرح اعلام می شود؛ به همین سادگی! این به زبان ساده تر، یعنی ناکارآمدی! در طراحی و اجرای یک سیاست! منابع هزینه شده، طرح شکست خورده و خزانه خالی شده و مردم هم هچنان بی پناه!عموما مسئولان از بدهکاران عمده مالی صحبت می کنند که گاهی وقت ها اسم آنان در جیب مسئولان هست؛ بدهکاری کلان بانکی،یعنی ناکارآمدی سیسستم بانکی در توزیع منابع بانکی و عدم وصول مطالبات یعنی ناکارآمدی در محاسبه توان پرداخت! رئیس سازمان امور مالیاتی از وجود هفتاد نفر نام می برد که 12 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند! این یعنی ناکارآمدی! صدها مثال دیگر در مورد ناکارآمدی وجود دارد که احتمالا به دلیل ارتباط این موضوع با دلایل دیگر بارها در ادامه مطلب به آنها اشاره شود.

چشم انداز نامطلوب برای زندگی ؛ اگر از یک جوان ایرانی پرسیده شود که برای ده سال آینده اش چه برنامه ای دارد، شاید تا آنجا که به شخص خودش مربوط باشد، راحت تر پاسخ دهد، اما هنگامی که به نقش دولت و حاکمیت می اندیشد حرفی برای گفتن ندارد، چون بی ثباتی در تصمیم گیری ها و قوانین اجازه نمی دهد،او بیشتر از شش ماه، قدرت برنامه ریزی داشته باشد، هر روز ممکن است با تغییر مداوم برنامه های دولت و قوانین، چشم اندازهای ترسیمی او تخریب شود؛ او حتی نمی داند تولید ثروت یا سرمایه که کرده است، از این ماه تا ماه بعد چه اندازه کاهش دارد، لذا تمایلی به برنامه بلند مدت هم برای سرمایه اش دارد و اگر سرمایه ای داشته باشد به سرعت به چرخه دلالی می اندازد! عدم ثبات و تغییرات پی در پی قوانین که گاهی برای منفعت اشخاص و گروهی خاص اتفاق ی افتد، زمانی دو نفر را با شرایط یکسان را، یکی از عزیز و دیگری را ذلیل می کند! یکی از فقیر و دیگری را ثروتمند می کند! در چنین حالتی که وضعیت فردای افراد مشخص نیست، چه چشم اندازی برای جوانان، سرمایه گذاران و... وجود دارد؟

رسیدن به حق: اگر باز از یک جوان ایرانی بپرسید چه اندازه امید دارد که اگر تلاشی می کند به حق و هدفش می رسد، جواب چندان امیدوار کننده ای نخواهید شنید.مناصب و پست ها در ایران کنونی، نه بر اساس میزان تلاش شهروندان تقسیم می شود و نه بر اساس شایستگی فردی؛ به همین خاطر در رقابت با شایستگی و رابطه زدن، این رابطه است که غلبه می کند و حتی محق ترین و شایسته ترین ها در ایران کنونی، برای رشد و ارتقاء خود را به افرادی نزدیک می کنند که در مقایسه با آنان از لحاظ شایستگی و صلاحیت در رتبه های بسیار پایین تر قرار دارند، اما به منابع قدرت وصل هستند؛ افرادی که بدون صلاحیت برای افراد صاحب صلاحیت، تصمیم گیری می کنند!به همین خاطر است که تلاش و کوشش برای رسیدن به صلاحیت و کیفیت قابل قبول برای تصدی مناصب مهم در کشور متوقف شده است. در واقع مناصب  عمدتا در اختیار ناشایستگان قرار گرفته است و تعداد زیادی افراد صاحب صلاحیت هم بیرون گود، معترض و ناراضی نشسته اند.

قیم مآبی : بارها و بارها تکرار شده که برخی و عده ای به جای مردم صحبت می کنند و خواسته های درونی خود را خواسته های مردم معرفی می کنند؛ صلاح و مصلحت خود را صلاح و مصلحت، مردم معرفی می کنند؛ خیلی وقت ها به جای آنان تصمیم  گیری می کنند؛در ایران کنونی چنین روندی به کرات اتفاق می افتد. به اسم مردم امورات شخصی را جلو بردن و بعد از ناکامی پشت مردم پنهان شدن!مردم اصولا معتقدند نظر آنان از دل صندوق آرا بیرون می آید! با همه فیلترهایی که بر سر کاندیداتوری وجود دارد، آنان از اینکه خود را مافوق منتخبان خود می بینند،آزرده خاطر هستند.تقریبا به ندرت دیده شده است که عمل به خواست خود مردم، زیانی انبوه دربرداشته باشد، اما در مقابل آن، اتخاذ تصمیماتت فردی و به جای مردم، آسیب های جدی به مردم و انقلاب وارد کرده است.

ادامه دارد...  

*** تذکر: ذکر دلایل نارضایتی مردم،نافی دلایل بسیار رضایتمندی آنان نیست. اما موضوع این گزارش ها، درباره دلایل ناراحتی و نارضایتی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۲۰۰
انتشار یافته: ۱۲۷
ها ها ها !!!!
چه بامزه بود این سوال !!!!

ممنونم
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
اخیرا ف یعنی تو این یکی دو هفته یه بو هایی به دماغ تابناک داره میرسه ... ناقلا بگو چیه خودتو خلاص کن.. نور بالا میزنی
تابی جووووووووووووووون.
همه این دلایل درسته ولی دلیل همه اینها ....و رانت هست
خیلی از عوامل دیگر هم هست که در نارضایتی مردم نقش دارد. مردم دوست دارن به آنها درووغ گفته نشود. به علایق آنان احترام گذاشته شود. سرمایه های آنان برای خودشان هزینه شود. در محیط بین المللی احترام داشته باشند و ...
ما کلا از مسئلین ناراضی هستیم و به عنوان اعتراض دیگر رای نخواهیم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
دروغ نگو .تو صف انتخابات نفر اول همین خودت هستی
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
کسی که چهار پیش در انتخابات شرکت کرده مطمئنا از این به بعد نیز شرکت خواهد کرد.شک نکن.بار دیگر تو حماسه خواهی آفرید.
دروغگوئي مهمترين علت نارضايتي و عصبانيت من هست.
احسنت ! موافقم .
وعده های پوچ که فقط مردم را وقت رای دادن میشناسند و میرود چهار سال بعد دوباره به یاد مردم بیافتند. دروغ+ رانت+ آقازادگی+ اختلاس+ چپاول+ باند بازی+ تقدس مآبی بعنوان ابزار + حکومت خانواده ها بگونه ای که بسیاری از مسئولان با هم فامیلند+ ماستمالیزاسیون + ..................................
اون لایحه ای که آقای خاتمی برای شفاف شازی ارایه داد اگر به اجرا در اومده بود امروز شاهد این مشکلات نبودیم
متاسفانه نارضایتی گسترده در ایران هست و مسئولین خود را به خواب زده اند. بیکاری و فساد اداری و استخدامی و سیستمی و پارتی بازی گسترده و نابودی نخبگان و ... اما تا کی ؟
مردم عادی بی هویت و بی شخصیت شده اند که فقط بخاطر تبعیض هست و تبعیض بخاطر باند بازی و پارتی بازی و فامیل گزینی هست و همین فامیل سالاری باعث همه مشکلات هست مدیریت انحصاری در صنعت و اختلاس و فساد اداری
يك چيزيو نگفتيد اينكه قانون در تمام موارد قابل دور زدن هست
تابی خبر دیروزت چرا برداشتی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
منظورت احتمالا مربوط به سالروز کوروش کبیر هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
دلیل نارضایتی مردم همینه. تظاهر . تظاهری که تابناک هم داره انجام میده. خبر میذاره. بعد میبینه ممکنه بالدستی ها خوششون نیاد. مخاطب را هیچ فرض می کند و رضایت آقایان را جلب می کند.
هيچكدام از وعده هاي انتخاباتي تحقق پيدا نمي كند چون در عمل رييس جمهور هيچكاره است و انتخابات فقط به منظور كسب وجهه بين المللي انجام مي شود . در ايران يك عده تصميم گيرنده هستند كه اصولاً حقوق مردم برايشان معنا ندارد و معتقد هستند كه بايد به عنوان قيم براي مردم تصميم گيري كنند . تا زماني كه فقه پويا حاكم نشود اين نارضايتي ها هم ادامه خواهد داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
چطور محمود همه کاره بود، حالا رییس جمهور هیچکاره است؟!
این فرار از پاسخگویی است.
در کشور ما سه قوه اصلی و چند قوه دیگر فرعی همدیگر را کنترل می کنند و تفکیک قوا از ویژه گی دموکراسی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
چون محمود انتخاب امثال تو بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
خودت جواب خودت رو بهتر می دونی
هدف شما از این مطالب واقعا چیست ؟چون این شعر ورد زبان اکثریت است :" ز بس که مردمک دیده ، دیده مردم بد دگر ز مردمک دیده سوءظن دارم "
ببخشیدا نوع نظرسنجی اشتباهه
تیتر بزنید مردم ایران از چه چیزی ناراضی نیستن
اونوقت راحت تو یکی دو کلمه میشه جواب داد
مسئولین به دلیل ضعف مدیریت متهم ردیف اولند، تمام مسئولین باید نسبت به حوزه خود تخصصی فکر کنند و با بدبینی، امور را دوباره اصلاح کنند، خواسته های مردم مشخص است، آنها را آزاد بگذارید، خودشان اشتباه کنند، تصحیح می کنند. یک مداح نباید بیشتر از یک استاد دانشگاه قدرت داشته باشد، استاد داشنگاه باید جایگاه خودش را به درستی کسب کرده باشد، نیروی اضافی برای محدود کردنها را بردارید و به جایش مردم را بر سفره تولید بنشانید. تولید را ارزشمند بدارید و دست قاچاقچیان را با بهینه کردن گمرک و راحت نمودن ورود و خروج کالا، ببندید. در صدا و سیما رو هم چند وقتی گل بگیرید! تمام
اگر سئوال کنی مردم ایران از چی راضی هستند چوابها کوتاه تر میشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
امنیت و دیگر هیچ
اکثریت مردم از بیکاری و تورم و گرانی و بی کفایتی مسولین جان به لب شده اند.
فقط از ترامپ بقیه چیزها کویته.
شما هم باز نظر خودتونو نظر مردم اعلام کردید.
من به شخصه به عنوان یکی از همین مردم منتقد همین سیستم انتخاباتی هستم.
تبعیض قانونی و فرهنگی علیه اقلیت های مذهبی و قومی
دولت از مردم فقط رایشون رو میخواد بعد میگه همه چی روبراهه ما که مشکلی نداریم
اول و اخر اينكه مردم ناراضي باشند يا نباشند به دست خود همين مردم رقم ميخورد ! وقتي ميگيد مسولين ناكارامد ببخشيد اين مسولين كه از توي لپ لپ درنيامدن از بين خود همين مردم و توسط خود همين مردم انتخاب شدن و حالا همين مردم اعتراض دارند به ناكارامدي ! داستان عجيبي هست ! وقتي داخل شوراي شهر كمتر كسي از شهر سازي ميدونه انتخاب ميكنيد تو دوره هاي مختلف يا مجلس يا ...
از چه می پرسی برادر؟
پاسخ سوال واضح است. شما از کدام طبقه ی جامعه می پرسی؟
قشر تحقیر شده و طبقه ینزول کرده متوسط یا مرفهین بی درد؟
انواع و اقسام بیماری های روانی و عصبی و روحی در بین مردم موج می زند. دلیلش چیست بنظر شما؟
شما کنشگر هستی یا خنثی؟
دروغ و دوريي ونفاق مسئولين كشور عامل اصلي نارضايتي مردم است . بگير و ببندهاي هر صداي حقي بيشتر از هر بيكاري و گرسنگي مردم را زجر ميدهد و خود همين تابناك نيز در اين سيستم معيوب نقش اساسي دارد اين چرندياتي كه هم مينويسيد براي سوپاپ است و تهيه گزارش و افكارسنجي ملت براي سيستم وگرنه شما هم دلتون براي مردم نسوخته . ديگه خسته شديم و فقط از خدا طالب مرگيم فقط مرگ
شما با خانواده شهیدان چ کرده اید با جانبازان ایثارگران فقط شعار
مردم ایران از اینکه پول خودشون برای خودشون خرج نمیشه و میره جاهای دیگه ناراحتن
وظیفه شما و سایر رسانه ها در این سیستم مثل سوپاپ زودپزه. هر از چند گاهی فشار داخل رو با این داستانها و مقاله های به درد نخور کم می کنید وگرنه خودتون خیلی خوب میدونید مشکل از کجاست
سختگیری های بیخود به اسم دین که باعث ضربه به اعتقادات جوانان شده مثل کنسرت و فیلتر و توقیف فیلم ها و رد صلاحیت گسترده حتی بعد از انتخاب افراد و
در این دیگر هیچ امیدی به بهبود وضعیت نمی بینیم. روز به روز اوضاع وخیم تر می شود همه دروغ می گویند و میزنند زیر حرفها و قول و قرارهاشون.
با زاپاتا موافقم
یک سری از ناراحتی مردم اقتصادی هستش یعنی قیمت اجناس با توجه به درامد مردم خیلی بالاست و هر لحظه منتظر تحریم و بالا رفتن قیمت دلار و قیمت اجناس هستند
یک سری دیگه از ناراحتی مردم اجتماعی هستش یعنی مردم آزادی مدنی ندارند مثل ممنوع بودن ماهواره و پوشش حجاب و ...
یک سری دیگه از ناراحتی مردم سیاسی هستش مثلا با پاسپورت کشورمون 30 کشور بدون ویزا نمی تونیم بریم و این 30 کشور اکثرا آفریقایی هستند
عاشق اون خط شدم درصدی از مردم !!!!!!!!!! درصدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بسیار ممنونم از این مطلب . همه موارد گفته شده صحیح است به اضافه موارد زیر
1_ تبعیض جنسیتی شدید و محدودیتها که زندگی را برای خانمها نامطلوب کرده
2_ این که همیشه ما درگیر جنگ و توطئه دشمنان بوده و هستیم و تا ابد خواهیم بود : جنگ لفظی ،جنگ نیابتی ، جنگ غیر مستقیم ، جنگ مستقیم (ایران و عراق ) و ....
اگر 79 ميليون نفر هم از مسولين ناراضي باشن باز من بهشون حق نميدم چرا كه يقين دارم 99 درصد همون 79 ميليون اگر بيان در جايي قرار بگيرن كه دستشون برسه همون كاري را ميكنند كه الان اين مسولين انجام ميدن. پس لطفا حرف الكي نزنيد.
تابناک جان چقده قشنگ می نویسی ولی فقط در حد نوشته چون این نوشته های قشنگ تو هیچ کارایی توی این مملکت به فنا رفته نداره
متاسفانه روز به روز شاهد بی ثباتی اوضاع اقتصادی مملکت هستیم مسئولان مربوطه اصلا پاسخ گو نیستند و حتی متوصل به دست کاری آمارها می شوند. آمار غلط می دهند تا همه چیز را خوب جلوه بدهند! در صورتی که ما در جامعه بین مردم شاهد وضع نابسامان اقتصادی- اشتغال و ...... هستیم.
چطور میشه تصور کرد که مردم در جلوی درب بانک ها شب را روز می کنند تا پول خودشون را بگیرند اما نمی دهند!!!
در ایران همه چیز عکس شده الان حتی دولت هم تغییر کرده رفتارش. کلا بالکل آقای دولت عوض شده. یه چیز دیگه ای شده.
به نظرتون من که یک عمر تلاش کردم و درس خوندم که زندگی خوبی داشته باشم الان با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه سراسری دارم تویه یه شرکت کار میکنم و حقوق قانون کار بهم میدن(900تومن) به نظرتون آیا من باید شاد باشم؟ آیا باید از مسئولین کمال تشکر رو کنم؟! من با حقوق 900 تومن و اینکه عمر و جوانی خودم رو صرف درس خوندن کردم چه امیدی به آینده و ساختن یک زندگی حداقلی دارم؟ آیا خود مسئولان حاضر هستند در چنین شرایطی رندگی کنن یا آقازاده هاشون ؟! اگر اونا حاضر باشن چنین شرایطی رو تحمل کنن و در عمل نشون بدن من دیگه حرفی نمیزنم و از همه مسئولین کمال تشکر و قدردانی رو دارم
چقدرزیباتاپایان جنگ ۸ساله همه اقشارمردم همدل دربرابردشمنان ایستادگی وبه جهان نشان دادندماوطن وناموس وغیرت رامهم میدانیم وتااخرین قطره خونماندفاع میکنیم ولی متاسفانه بعدهاماهمان مردم هستیم که بابداخلاقی هاشروع به وامخواهی ومطالبات معوقه افتاده هریک باریاوتملق وچاپلوسی ودروغ ازخلا قانونگذاراقدام به رانتخواری ورشوه وارتشاع و.... مینماییم لذااین اطمینان ازهمه جوانان ماگرفته شده وبه آینده امیدوارنیستند
از لحاظ اجتماعی می توان به بیکاری اشاره کرد
از لحاظ اقتصادی به تورم و گرانی
و رانت و امتیازات ، عدم پایبندی به قانون و عدم صداقت و و عدم قانعیت به خود از مباحث دیگر می تواند
به عنوان یک ایرانی هیچ آینده روشنی برای خودم و خانواده ام نمیبینم . مشکلات بسیار بزرگ و پیچیده است که حتی خواب از چشم میبرد . مسئولین اگر فکر میکردند بچه های این مملکت هم مانند بچه های خودشان عزیز هستند انقدر با صدای بلند شعار جنگ و مقاومت و ایستادگی و ... نمیدادند.آیا به یاد دارید مدیر و مسئولی فقط یک ماه 10 ساعت از اضافه کار نکرده و ماموریت نرفته خود گذشته باشد ؟ چرا از مردم انتظار همه چیز دارید ولی به خودتان که میرسید مانند اشراف زندگی میکنید؟؟ آقا 40 سال بخاطر انقلاب و کشورمان ایستادگی کردیم ، خون دادیم ... شما برای مردم چکار کردید ؟؟؟؟ هر روز گرانی ، گردن کلفتی با همه دنیا ، بریز و بپاشهای دولتی بنام قربونش برم امام حسین و سوریه و عراق ،سرکوب خوشحالی مردم و .... دارید مردم را ذله میکنید بخودتان بیائید و برای آخرتتان یه کاری بکنید
بعد از انتخابات اقای رئیس جمهور خیلی عوض شده و چرخش 180 درجه ای به همان سمت و سویی داشته که قبلا نقدشان می کرد و از عملکردشان ایراد می گرفت و مشکلات را گردن انها می انداخت!
در واقع اقای روحانی حتی در رفتار خودش بعد از انتخاب دست کاری کرده است!
در وعده های خودش دستکاری کرده است!
اختیاراتش خودش را به عنوان رئیس جمهور فراموش کرده است!
منشور حقوق شهروندی که خودش آن را وضع کرده است را نیز نقص نموده و آن را بی اثر کرده است!
آن وقت شما انتظار دارید که در سایر زمینه ها مثلا در زمینه رشد اقتصادی و امار مربوط به ایجاد اشتغال دستکاری نمی کنه؟؟؟؟؟؟
کلا ما با یک آدم عوض شده و درست در راستای عکس آن راستای قبلی که برای آن راستا بهش رای داده بودیم روبرو هستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناراحتم از شیوع فساد ،اعم از مالی ،اداری،اختلاس ،ارتشاء و بی تفاوتی عدم پاسخگویی برخی از مسئولین .ناراحتم از اینکه دارم می بینم چگونه این فسادها کم کم دارد نهادینه می شود و چگونه برخی از مسئولین آگاهانه و یا ناآگاهانه چشم خود را به این قبیل موارد می بندند در حالی که هنوز مادرانه داغداری داریم که چشم انتظار پیکر فرزندان به خون خفته ای هستند که در راه شرف و آزادگی و سر بلندی این مردم جان عزیز خود را نثار ادین و کشور نمودند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
آخه مسیولین معتقدند که جوانان ما فقط در راه دین شهید شده اند نه میهن-در حالی که جنگ ایران و عراق بین دو کشور مسلمان بود و ما به خاطر وطنمان این همه شهید و جانباز دادیم.
ريشه همه مشكلات از مسايل اقتصادي آغاز مي شود .
همه دروغ گویید .حتی خود شما به نوع برخوردتان با احمدی نژاد نگاهی بیاندازید تنهاتر و حقگوتر از او سراغ دارید خود شما ببینید کجای این مسئله قرار دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
ممکن است ایشان در بیان برخی مسایل از ما شجاعتر باشند زیرا پشتوانه محکمی دارند.ولی در امر اقتصادی و تعامل با دنیا بسیار عملکرد بدی داشتند.
متاسفانه بخشی از این بدبختی هایمان را مدیون آقای روحانی بوده و هستیم!
با همه شفاف هست الا مردم!!
رئیس جمهور هست ولی با جمهور شفاف نیست!!
اینم یکی از بد بدبختی هایی هست که الان حدود 5 ماه است که به مجموعه بدبختی های این ملت اضافه شده است.
در زندگی شخصی: دروغ و خیانت و دل شکستن و همکاران که ....
در زندگی مجازی : بداخلاقی
در زندگی از دید دولتی : عدم تعهد و تخصص بین مسئولان
در نتیجه هیچ دورنمای مثبت شخصی و جمعی نمی توان متصور بود
مردم ایران کنیزان حاج باقرند،غر زدن و ناراضی بودن بهترین روش برای پوشاندن عیوب شخصیه،مثال:همه بد رانندگی میکنن و همون همه غر میزنن و میگن باید فرهنگ سازی بشه،این که دیگه گاز و دنده اش دست خودمونه.ولی بازم میخوایم بندازیم گردن بقیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
برخی رفتار های اجتماعی باید آموزش داده شوند که این امر به عهده دولت می باشد که کوتاهی کرده است.مصایب اقتصادی و زیست محیطی را مردم بوجود نیاورده اند که متهم به بد اخلاقی شوند.
هرم مازلو
تردیدی در وجود نارضایتی در بین اقشار جامعه نیست اما فراموش نکنید این موضوع جدیدی نیست و در همه جای دنیا حتی در پیشرفته ترین انها هم هست اما انچه تازگی دارد سرعت نشر و پخش اخبار مربوط به انهاست که امروزه چندین برابر شده و متاسفانه عده ای هم به خاطر اغراض سیاسی بر ابعاد ان بدلخواه خود می افزایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
آره فکرکنم تو همه جای دنیا جونای فوق لیسانس و دکتراشون با سی سال سن
و نخبگی ماهی 900 هزار تومن حقوق میگیرن در حالیکه هیچ چی ندارن و خرج زندگیشون سه چهار میلیونه و باید با اون نهصد تومن زن هم بگیرن خونه هم بگیرن زندگیشون هم بچرخه بچه دار هم بشن!
من ریشه ی بخشی از این بدبختی ها را در جناب آقای روحانی میبینم که با این رفتارهای عجیب ش در طی این چند ماه بعد انتخابات از خودش بروز داده و رای 24 میلیون ایرانی را فراموش کرده و کنار گذاشته و به سمت 15 میلیون رای گرایش پیدا کرده است. این رفتارهای غیرشفاف و غیر قابل قبول روحانی برای ما 24 میلیون ایرانی قابل پذیرش نیست.
روحانی باید در برابر این 24 میلیون نفر ایرانی که فقط به خاطر شعارها و موضع گیری های انتخاباتیش در برابر رغیب بهش رای دادند باید پاسخ گو باشد.
رسیدن به حق:
چقدر این جمله با معنی و بزرگ بود. بنده در سازمانی کار میکنم که به خدا قسم در صورت انتصاب افراد لایق میتوان انچنان کارهای بزرگی کرد که قابل تصور نیست. ولی متاسفانه تمایی مدیران، مدیران کل و روسای دیگر در پایین ترین و بی سواد ترین افراد یک جامع قرار دارند. بعضی وقتی وقتی مدیرا را منتصب میکنند تعجب می کنید که انگار یک نفر از بیرون داره بی لیاقت ترین و بی سوادترین ادما را گلچین میکنه و نصب میکنه تا دقیقا سیستم فلج و این کشور نابود شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
عزیزم جان مطلب رو ادا کردی!!
اصولا قرار نبوده و قرار نیست که مردم ایران راضی باشن
خیلی ساده ایم
ریشه اصلی که نارضایتی فراهم میاورد فساد اقتصادی و اداری است. ریشه فساد اقتصادی از بانکها و فساد اداری بعلت رانت و عدم گزینش شایسته سالاری در استخدام دولتی میباشد که باعث میگردد افرادی کار نابلد فقط بخاطر معرفی فلان نماینده و یا شخص استخدام شود و پستی بگیرد و بعلت عدم اگاهی از کار باعث نارضایتی مردم شوند. و درثانی الان قسمت قابل توجه هزینه دولت تامین هزینه افراد مازاد بر احتیاج است که در دولت استخدام شدند و فقط بخاطر اینکه از خودی باشند . اما الان همین خودیها خود در راستای نظام نیستند. مردم بخاطر اسلام خون میدهند و مشکلات موجود هم انها را از هدفشان باز نمیدارد اما بشرطی که علی وار و بدون استثنا مبارزه سریع و قاطع با فسادهای موجود را ببینند
امیدوارم که سپاه با درایت و تحت نظر رهبری و بدون استثنا همانطور که در میادین مختلف از اسلام و نظام و مردم دفاع کرد در این امر نیز مشکل فساد را رفع نماید. دشمنی خاص امریکا با سپاه نشان دهنده این امر است که سپاه در راه مبارزه با ظلم موفق بوده است و بخاطر همین امر است که مورد اطمینان مردم است و انتظار از سپاه زیاد است
علت نارضایتی خیلی از مردم اینه که آزادی در هیچ زمینه ای نداریم حتی جنس شلوارمون باید مورد تایید باشه
ریشه همه این بدبختی ها و نارضایتی ها عدم کارامدی رئیس جمهور در ایران هست. زیرا در ایران رئیس جمهور خیلی کاره ای نیست دیگر برای ما این دوره کاملا اثبات شد که رئیس جمهور حتی برای تشکیل کابیته بی اختیار هست و باید با صاحبان قدر معامله کند. این در رفتار و موضع گیری های روحانی کاملا مشهود و برای همه آشکار و اثبات شده هست. مثلا کافی هست به شعارهای روحانی و موضع گیری هایش در دولت قبل و تبلیغات و مناظرات انتخاباتی این این دوره توجه کنید.
ملتی که رفتار و گفتارش در منزل و خیابان با هم فزق دارد بهتر از این نمی شود مسئولین هم از همین جماعت هستند شما هم حرف دلت را نمی زنی
اگر می پرسیدید از چه جیزهایی راضی هستند خیلی زودتر به نتیجه می رسیدید چون جوابش قاعدتا خیلی کوتاهتر می بود!
بریم همه مدیرامونو و مسئولین رو از آلمان و ژاپن بیاریم. مدیران الان هم بازنشست بشن!!!
مردم از این ناراحتتند که برای دست اندرکاران امور ظاهر مردم خیلی از باطنشان مهمتر است.به عنوان مثال اگر یکی از نماینده های مجلس کراوات بزند یا یک خانم وزیر با روسری قرمز در انظار عمومی ظاهر شود فوری مسئولان(نه مردم) حساسیت نشان می دهند اما آدمی مثل خاوری به برکت چهره ای مذهبی و چفیه ای که بر گردن انداخته بود می توانست خیال خود را بابت مال مردم خوری راحت دیده و بازیگر قهار "پولو بردارو فرار کن" شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
حتما حمایت می شده که هنوز اینتر پل دستگیرش نکرده است.اصلا ما از کجا بدانیم که برای دستگیریش با اینترپل هماهنگ کرده ا ند شاید اصلا این کار انجام نشده است.
متاسفانه در این مملکت هرکس مدیر و مسئول سازمان و ارگانی شده است حیطه مدیریتی خود را از املاک شخصی محاسبه مفرماید و با بدست اوردن سرمایه های هنگفت بی زحمت چون هزینه ای برای این سرمایه نکرده است مثل برق و باد هرچه عاید میشود در جیب خود و همکیشان خود گذاشته و مدیریت میشود مومروثی و هیچکس هم جلو دارش نیست !!چون کسی نمیتواند و ازش بازخواست نمیکند که چه کرده ای و چه میکنی ؟؟؟!!دروغ و زد و بند و حق کشی و تقلب و دادن آمار دروغ و کذب هم جانشین رفتار و مدیریت او میگردد و بگور سیاه هم این سازمان آوار شد و از بین رفت چون مدیر مسئول در هر محاسبه ای سود بجیب زده و و بار خود را بسته و میرود جای دیگر و اگر نشد دبی و اروپا در انتظارش چون خانواده را قبلا ترتیبات اموراتشان را دده است !!
دروغ و رانت و سر جنگ داشتن با تمام دنیا
به نظر من مشکل خاصی در کشور وجود ندارد الا توطئه دشمن.فقط مسئولین نظام مقدس باید تعدادشان زیادتر شود تا به همه ما برسد.
تابي جان بي ژرده بگو:
كاش مورد هاي ديگري را ذكر مي كردي:
1-در زمان نياز به مردم مراجعه كردن وبعداز رفع نياز پشت به نياز هاي مردم كردن.مانند زمان راي گيري وانتخابات.
2-عدم توجه به نياز هاي داخلي وتوجه بيش از حد به كشور هاي ديگر مانند فلسطين ويمين وسوريه و...
3-.الي ماشا الله
در تمام کشورها حکومتها در خدمت مردمند در ایران مردم در خدمت حکومتند.
لطفا دولت از کشورهای دیگه کمک بگیره برای نجات دریاچه ی ارومیه
یعنی برای نجات کل مردم ایران
وظیفه شما این بود که زمانی این حرفها رو میزدید که هیچ تریبونی نمیزد! الان چی شده؟ فهمیدید داره یه اتفاقایی میفته دارید برای خودتون آبرو میخرید؟ یا شایدم شمام دارین همکاری میکنین تا اتفاقاتی رو که داره میفته به نتیجه برسونین تا یه سفره دیگه پهن بشه براتون؟!
امید به اینده روشن نیست.تقسیم ثروت عادلانه نیست
من مدت 7 سال رو در خلرج از ايران براي ژاپني ها كار كردم يه جورايي زمان خدمت كار با ماشين الات گود برداري را در كردستان منطقه چنگي ياد گرفتم و همين مسئله باعث شد وارد يك شركت بزرگ ساختمان سازي بشوم وكسب تجربه كنم بعد از گذشت هفت سال سرمايه و تجربه كسب كردم حالا وقت اون رسيده بود كه بر گردم و به توسعه و پيشرفت كشورم كمك كنم چرا كه تو ژاپن بدون هيچ تنبلي اكثر دوستانم كه اونجا حضور داشتن كار ميكردن و هر كسي تو يك شغل به ژاپني ها خدمت رساني ميكرد سر تون رو درد نيارم اول يه شركت تاسيس نموديم به همراه گروهي از مهندسين اون هم به شكل تعاوني متاسفانه در كمتر از يك سال چنان بلايي سرمون در اوردن كه طرح توجيحي مون رو گذاشيم سر كوزه و ابش رو خورديم الان هم مشغول فعاليت كار مشاور املاك هستم كه اين شغل هم بنا به دلايل خاصي كه سازمان مالياتي براي من و همكارانم ايجاد كرده اين شغل رو هم دارم جمع ميكنم تا ببينيم چي ميشه ولي صادقانه برگشتم كه به مملكت خودم خدمت كنم ولي متاسفانه همه دربها بسته بود ....فقط و فقط رانت خواري و ريا كاري شده كار بعضي ادمها براي بدست اوردن پول و يه شغل خوب اگه بخوام از دردها بگم كه مقاله و شايد كتابي نوشته بشه از نحوه خدمت رساني دولتها به مردم شون چرا سيستم ما اين جوري بايستي باشه به هر كاري كه شما ميخواهيد دست بزنيد حتما يه پروسه زمان بر رو صرف اخذ انواع واقسام مجوز ها از ادارات دولتي بكنيد دست تابناك درد نكنه كه همچين مطلبي رو عنوان كرد سپاس از شما
هفت ماه است اضافه کاریم نگرفته ام. دو ماه از وامم نتوانستم پرداخت کنم از حساب ضامنم کسر شده است. آیا باید راضی باشم؟
تا وقتی مردم از دست مشکلات خودسوزی و خودکشی می کردند هیچکس حرفی نمی زد حالا که دو تا روحانی کشته شده همه افتادن دنبال علل نارضایتی مردم.
كي گفته مردم ناراضي هستند؟ به لطف مديريت جهاني مسئولان محترم در تمامي عرصه هاي اقتصادي، فرهنگي، علمي، نظامي، سياسي و... حرف اول رو در دنيا ميزنيم. عدالت هم كه برقراره و همه راضي و خشنودند. تنها كساني كه ناراضي اند اين اسرائيل و آمريكاي جنايتكارن!!!
علت نارضایتی ، فرهنگی است و باید به خودمان رجوع کنیم. کشور ما از ازل مورد تهاجم بوده و زیرساختهای فرهنگی ایرانی ها بگونه ای بنا شده که همیشه درحال ذخیره و تملک و .. باشند و از زندگی لذتی نبرند و سرمایه را برای نجات از شر دشمن فرضی یا در پستوی خانه ها پنهان کنند یا تبدیل به املاک کنند و از جریان اقتصادی خارج کنند . برای حل مشکلات به خرافات و قدرتهای ماورا طبیعه افرادمتوسل شوند و ...! این جریان فرهنگی تا هنگامی که صحبت از جنگ و دشمن و خطر قحطی و بلای طبیعی و ... باشد ادامه خواهد یافت . جمعیت نخبه کوچ خواهند کرد و کشور در بحران فقدان نیروی کارآمد خواهد ماند . حاصل ، افزایش قدرت دشمنان فرضی خواهند بود و بحران نارضایتی تا ابد ادامه خواهد یافت . پرنده در جایی که نا امن باشد لانه نمی گزیند ما که آدمیم و جای خود داریم !
تمام ناکارآمدیها و بی لیاقتی مدیران و دزدی ها و اختلاس ها و دروغگویی مسئولین زیر سر استکبار جهانی است بنابراین دلیل نارضایتی من از استکبار جهانی است
این همه ادم از شرایط بد اقتصادی خودشون را حلق اویز کردند از طبقه 3 و 4 بیمارستان به پائین خودشون را پرت می کردند شما هیچی نگفتید.
حالا دو تا روحانی مرده این قدر سر و صدا به پا می کنید!
یک سال با مدرک فوق لیسانس دو نبال کارم. هنوز کاری گیر نیاورده ام ایا باید راضی باشم؟
اگر عدالت باشد همه چیز حل است.
یک فوق لیسانس بیکارم ایا باید راضی باشم؟
35 ساله ام.
فوق لیسانس دارم.
بیکارم.
نه پول و سرمایه دارم.
نه خونه و نه ماشین.
اما مجردم!
ایا باید راضی باشم؟
تا زمانی که مدیریت داخلی را ول کرده و به دنبال مدیریت جهانی هستیم این نارضایتی ها ادامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
حالا کاش قدرت مدیریت حهانی را داشتیم.
تا زمانی که دستگاه حاکمه و زیر مجموعه هاش به مردم در زمینه عملکردهاشون پاسخ گو نباشند وضع بهتر از این نمی شود.
مشکل نارضایتی نیست مشکل این است که مشکل مردم مهم نیست چون نگران این نیستند که مردم کاری می توانند انجام دهند برای هر حرکتی راهکاری پیش بینی شده است
ایران عزیز ما متاسفانه تبدیل شده به یک کشور منحصر به فرد و سرشار از تناقضهای عجیب و غریب که قطعا در دنیا نمونه است. شاید اگر کشور ما (با همین شرایط فعلی) با دیگر کشورهای دنیا ارتباط نزدیکتری داشت، تبدیل به بهشتی میشد برای کلاهبرداران و مفسدین اقتصادی سراسر جهان که میتوانستند در فضای اقتصاد بی قانون و فاسد آن به راحتی پول پارو کنند! و تاسف آور اینکه کشور ما به نام مقدس اسلام نیز مزین شده است.
با سلام نمی دانم این همه نظریه از کجا یک دفعه می اید و نظر مرا منتشر نمی کند تابناک
حجاب بردارین مردم راحت باشن بیشتر مشکلات حل میشه ... من دیگه چیزی واسه گفتن ندارم ...
مسئولین اگر نمیدانند که بد تر
و اگر میدانند و بی تفاوتند از بد هم بدتر!!!
همه ایرانیان با هم برابرند اما ژن خوبا ازبقیه برابرترند
تا زمانی که در این مملکت دلایل عصبی و افسرده بودن شهروندان،دلایل خودکشی و ....... را به چیزای مثل فضای مجازی و تلگرام و ... مرتبط می کنند وضع بهتر از این نمی شود!!!!!!!!!!!!
بعضی ها در این کشور ده تا پست دارند و از ده جا حقوق می گیرند، بعضی ها هم بیکارند. آیا بهتر نیست که به جای اینکه یکی ده تا شغل داشته و ده نفر بیکار، ده نفر مشغول کار شوند؟
کمیته جذب هیات علمی از بهمن 94 تا حالا هنوز پاسخ گزینش را نمی دهد و بعد از دو سال هم احتمالا جوابشان منفی است. چون افراد سفارشی شانس بالاتری دارند.
طرف رفته در بورس سهام بانک صادر (وبصادر) خریده، الان 16 ماه است نمادش متوقف شده و تازه بعدا هم که باز بشود ارزشش می شود یک سوم. آیا این فرد باید خوشحال باشد؟
مردم دوست ندارن بگویند مردم هیچ کاره اند مردم حقی ندارن
مشکل که همه درگیر هستم بی عدالتی اجتماعی حالا در هرنوع از اقتصادی پزشکی قضائی فرهنگی........مرجعی هم وجود ندارد
ای کاش در ایران متولد نشده بودیم.
تا زمانیکه تابناک میتونه بخاطر یک زخم کهنه (تبعیض و بیعدالتی)، همه را دوباره و صدباره سرکار بذاره نیاز به رفه مشکلات نمیبینند مسئولین!!!!!
ای کاش هر کس زبانش به دروغ چرخید هلاک شود فقط در این صورت مشکل ملت حل میشود.
مردم ايران جو گير ترين مردم دنيا ، دلشون خوشه تمدن و فرهنگ دارن ، با چند تا خبر تو شبكه هاي مجازي كلي بالا و پايين ميشن. اين فكر كه 4 تا مسئول ميخورن و مملكت خرابه فكري بچه گانه هست. خود تو هم بودي جاي اون همين كارو ميكردي. تنبل هميشه و همه جا بدبخته و زانوي چه كنم چه كنم بغل ميكنه . بدبختي؟ چي؟ كجا؟ مردم بدبختن؟ جدي ميگي؟ مطمئني حالت خوبه؟ جالبه مردم هم ناراضي هستن و دغدقه اقتصادي دارن و هم همه كشور شده پر ماشين پر بانك پر شيريني فروشي پر از مسافرت داخل و خارج كشور ؛ اين كجاش با بدبختي و مشكلات اقتصادي و معيشتي جور در مياد؟ تو هر شهري ميري از شدت ماشين همه جا ترافيكه ، اخه ادم بدبخت ماشين ميتونه بخره؟ تو هر شهر دور افتاده اي ميري انواع و اقسام بانك هاي جور واجور افتتاح شده براي پول هاي مردم ، مردم ناراضيند؟ مردم بدبختن؟ تو هر شهري ميري 100 جور قنادي افتتاح شده ، شيريني و تنقلات جز ضروريات زندگيه يا جز رفاه و خرج اضافيه كه داري و خرج ميكني؟ ماهي 7 ميليارد دلار به سپرده هاي مردم تو كل بانك هاي كشور داره اضافه ميشه؟ مردم از چي ناراضي هستن؟ اي مردم من شخصا بهتون ميگم ناشكر باشين خدا بيچارتون ميكنه . مواظب زلزله باش تا با خاك يكسانت كنه تا بفهمي بدبختي و مشكلات يعني چي؟
تابناك نامردي نكن و اين نظر را نشون بده
امام صادق عليه السلام :
ثَلاثَةُ اَشياءَ يَحتاجُ النّاسُ طُرّا اِلَيها: اَلامنُ و َالعَدلُ و َالخِصبُ ؛


سه چيز است كه همه مردم به آنها نياز دارند: امنيّت، عدالت و آسايش
مسئله این است که اصولا مشکلات و نگرانیهای مردم برای حضرات مهم نیست. وگرنه حل بسیاری از آنها حتی در شرایط فعلی تنها در طی یکی دو سال میسر است. متاسفانه بسیاری از مسئولین کشور, حفظ نظام را تنها در مقابله با تهدیدات خارجی میدانند, در حالی که نارضایتی داخلی میتواند به تدریج به بزرگترین تهدید تبدیل شود.
کشورمون ایران رو دارین میچاپید و تخریب میکنید و انتظار هم دارید که مردم راضی و خوشحال باشند؟
شما تو سایت خودت نگا کن ببین اخرین خبر خوبی که بوده چی بوده؟ اصلا بوده؟ البته برای شماها تخریب زرتشت و کوروش و جنگلها و منابع اب و ...ایران خبر خوشیست اما نه برای مردم ایران!
این مسؤولین یا پدر یا برادر یا مادران ما و شمایند و یا همان کسانی اند که با رای ما ها از صندوق بیرون آمده اند. رایی که عمدتا هیجانی و رقابتی است نه مدبرانه و آینده نگرانه پس باید... گروهی هم که فقط طلبکارند برای حکومت کشورشان در حد یک رای دادن هم مایه نمیذارند همپای دیگران فقط غر می زنند.
این سانسور تابناک هم یک مشکل اصلی مملکته چرا نظرات فیلتر میشه ؟
راستی این پست کوروش که دیروز زدین چی شد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خودتی تابناک مهندسی شده
سه تا پسر دارم همه تحصیلات دکترا دارن از جیب دارم خرچشان میکنم وکاری ندارند وبیکار و همه ناراضی ناراضی هستیم به خاطر اختلاس.دزدی.رانت ووو.....ما زحمت خودمان را کشیدیم وسه تا انسان درس خوانده تحویل جامعه دادم ولی به دلیل پارتی بازی جذب بازار کار نشده اند ادمهای بیسواد چون پارتی دارند جذب شده اند ولی....
مشکل اینه مردم رو تو دردسر انداختین.سردرد . دردسر. که نه راه پس دارن نه راه پیش.
نویسنده این مقاله گلی از گلهای بهشته! کاملا درست فرمودید و البته همه اینها برمیگرده به قانون اساسی به نظر من قانون اساسی باید اصلاح بشه وگرنه هر اصلاح دیگه ای موقتی هست
جالب اینجاست مرکز امار از نرخ بیکاری 12 درصد و تورم 10 درصد صحبت میکنه که ادم مغزش می خواد منفجر بشه هر کی رو می بینی بیکاره اونوقت ترخ بیکاری 12 درصده؟ بله نرخ تورم پایین اومده چون جیب ها خالی است با جیب خالی هم چیزی خرید و فروش نمیشه پس تورم مایین میاد. اما واقعا بیکاری بیداد میکنه.....
حب خالا تابناک عزیز فهمیدی که مردم به شدت نا راضی هستند .برنامه ات برای بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی چیه؟ لطفا در شماره های بعدی بنویس
لطفا جوانان زیاد ناراضی نباشید، چون این دنیا جیفه ای بیش نیست، پس دل به آن نبندید، و این دنیا و متعلقاتش را بگذارید برای مبلغان آن دنیا، باشد که رستگار شوید!!!
سلام چرا ۴۸ کامنت غیر قابل انتشار اگر کسی انتقادی را دلسوزانه و مودبانه مطرح کند چاپ نمیکنید؟ وضع مملکت همین نابسامانی کنونی را خواهد داشت تا ابد. وقتب به‌جای حل مشکلات معیشتی مردم ایران به فکر مردم سوریه یمن عراق اوگاندا موریتانی و ..... باشید همینه که همینه راستی اصلا زمامداران ما ایرانی هستند؟
چوا پول مردم را بدون اجازه شون به كشورهاي ديگه ميبخشيد؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی