بازدید 9599
یک وبگاه آمریکایی فاش کرد؛

کمک 330 هزار دلاری امارات به یک شرکت آمریکایی برای تخریب ایران و قطر

پس از آنکه ایمیل های درز کرده سفیر امارات در آمریکا نشان داد، این کشور در حال تلاش برای ضربه زدن به ایران و برخی دیگر از کشورهای از جمله قطر و ترکیه است، یک وبگاه آمریکایی، اطلاعاتی از پرداخت پول توسط امارات به یک شرکت آمریکایی دیگر برای ضربه زدن به ایران و قطر فاش کرد.
کد خبر: ۷۴۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 24 October 2017
پس از آنکه ایمیل های درز کرده سفیر امارات در آمریکا نشان داد، این کشور در حال تلاش برای ضربه زدن به ایران و برخی دیگر از کشورهای از جمله قطر و ترکیه است، یک وبگاه آمریکایی، اطلاعاتی از پرداخت پول توسط امارات به یک شرکت آمریکایی دیگر برای ضربه  زدن به ایران و قطر فاش کرد.
 
به گزارش «تابناک»، پایگاه آمریکایی«McClatchy» فاش کرد، امارات عربی متحده یک شرکت آمریکایی را که ارتباطات نزدیکی با استراتژیست سابق دونالد ترامپ در کاخ سفید دارد، در راستای کارزار خود علیه ایران و قطر به استخدام درآورد.

این اقدام ابوظبی به فاصله کوتاهی پس از کناره‌گیری «استیو بَنِن» از سمت خود به عنوان استراتژیست رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفت.
 
کمک 330 هزار دلاری امارات به یک شرکت آمریکایی برای تخریب ایران و قطر
گفته می‌شود، این اقدام امارات عربی متحده در راستای بخشی از تلاش‌های پشت پرده این کشور عربی برای تخریب و انزوای ایران و قطر صورت گرفته است.

طبق این گزارش، امارات در حال پرداخت 330 هزار دلار ماهیانه به شرکت «کمبریج آنالیتیکا» است؛ شرکتی که ترامپ در جریان کارزار ریاست جمهوری برای ارسال پیام‌های آنلاین از آن استفاده کرده بود.

همچنین در این گزارش آمده است، امارات عربی متحده می‌خواهد از این شرکت برای هدف قرار دادن آنلاین قطر و ایران در فیس بوک و توئیتر استفاده کند.
 
شاید در همین راستا بوده که استیو بنن روز دوشنبه در اندیشکده محافظه کار هادسون سخنرانی کرد و به قطر و ایران تاخت.
 
در این سخنرانی، «استیو بنن» استراتژیست ارشد پیشین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفت: انزوای قطر از سوی ائتلاف سعودی به دلیل حمایت مالی از تروریسم و داشتن رابطه با ایران، مهمترین تقابل خارجی در جهان است.
 
بنن با حمایت از تلاش های عربستان سعودی در منزوی کردن دوحه، افزود: قطر باید در قبال حمایت مالی از اخوان المسلمین و دیگر گروه های افراطی تروریسم اسلامی پاسخگو باشد. وی که در اندیشکده محافظه کار هادسون سخنرانی می کرد، افزود: آنچه در قطر اتفاق می افتد، به اندازه رویدادهای کره شمالی مهم است. بحران میان قطر و کشورهای عرب همسایه آن به رهبری عربستان در خردادماه سال جاری و پس از سفر ترامپ به عربستان و نشست ریاض آغاز شد.
 
به نظر می رسد، اقدامات امارات متحده عربی علیه برخی کشورهای منطقه از جمله ایران و قطر تمامی ندارد و این بازیگر کوچک اما بلندپرواز، هر روز بر ماجراجویی ها و جاه طلبی های خود افزوده می کند.
 
کمک 330 هزار دلاری امارات به یک شرکت آمریکایی برای تخریب ایران و قطر 
لازم به ذکر است، چندی پیش بود که ایمیل‌های درز کرده از یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا، از هماهنگی وی با یک بنیاد «دفاع از دموکراسی» برای ضربه زدن به ایران، ترکیه و قطر پرده برداشت.
 
یکی از این ایمیل ها مربوط به نامه رئیس این مرکز به العتیبه بود که در آن فهرستی از اسامی شرکت هایی که در ایران، عربستان و امارات سرمایه گذاری می کنند، وجود دارد. در همین زمینه، پایگاه آمریکایی  اینترسپت گزارش داد هدف از معرفی این فهرست، آن است که امارات و عربستان این شرکت ها را زیر فشار قرار دهند تا در ایران سرمایه گذاری نکنند.
 
همچنین بحث مشترک درباره گام های احتمالی بین امارات و آمریکا برای تأثیرگذاشتن بر اوضاع داخلی ایران با استفاده از راه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی و نیز ابزارهای سایبری، در دستورکار امارات بود.
 
در ادامه این گزارش به نقش امارات برای ضربه زدن به قطر اشاره شده بود. در یکی از نامه های فاش شده، العتیبه وجود پایگاه نظامی العدید آمریکا در قطر را عامل تقویت دوحه معرفی و پیشنهاد انتقال آن را مطرح می کند. یکی از این نامه ها مربوط به دستورکار پیشنهاد جلسه ای بین اندیشکده دفاع از دموکراسی ها و مقامات اماراتی برای بررسی چگونگی مقابله با قطر و بازوی رسانه ای این کشور یعنی شبکه الجزیره است و آن را ابزاری برای بی ثباتی منطقه معرفی می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۰
عجب بدوش بدوشی راه انداختن این آمریکاییها!
امارات باید بفهمه که ایران عصبی بشه بدجور تو کاسش میزاره،،مسولین یه گوشمالی بدن توله عربستان رو
بنام خدا
نمی دانم چرا وزارت خارجه دولت نظام در قبال این اقدامات دشمنانه هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و علیه اقدامات خصمانه دولت های عربی اقدامات حقوقی و متناسب انجام نمی دهد؟؟
بنياد دفاع از دموكراسي فقط بايد دموكراسي در ايران رو حفظ كنه؟ تو همون امارات و عربستان كه تا حالا انتخابات و دموكراسي برگزار نشده كسي به فكر دفاع از دموكراسي نيست؟
باید این گاو هارو دوشید به عنوان های مختلف، ساختن برج حمایت نظامی و فکری و...
با یه برنامه ریزی دقیق و مدت دار و هوشمندانه میشه خیلی شیک و مجلسی این همسایه نمک نشناس رو به سزای کاراش رسوند.
عقل که نباشد همین است، کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل به موشهایی شده اند که برای تقسیم پنیرشان به گربه (آمریکا) پناه برده اند! غافل از اینکه گربه پنیر آنها را می خواهد نه خود آنها را و وقتی به خود می آیند که دیگر پنیری در کار نیست!
واقعا زمانش نرسیده که ایران مقابله به مثل کند؟
متاسفم که فدراسیون امارات که هنوز هم یک کشور نیست چنین بی محابا بر ما می تازد و ما کشوری با آن همه تاریخ و اصالت در مقابل هفت تکه بیابان منفعل مانده ایم
بزرگترین طرف تجاری ما امارات است. با پول ما داره علیه ما اقدام می کنه!
چه کسانی باید خجالت بکشند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار