بازدید 22075
۴

جنجال تجاوز سرایدار مدرسه به دختر دانش‌آموز!

کد خبر: ۷۴۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 24 October 2017
سرایدار مدرسه دخترانه‌ای در ارومیه متهم به آزار واذیت یک دانش آموز دختر 12ساله شده است. این اتفاق خشم مردم این شهر را برانگیخت. کیمیا، ستایش، بنیتا، آتنا، اهورا... گویا حوادث تلخ را پایانی نیست.
 
به گزارش آرمان، هنوز ماجرای یکی به پایان نرسیده و شوکی که به مردم وارد شده، پایان نیافته که ماجرای دیگری آغاز می‌شود. همه هم تلخ، همه هم دردآور، همه هم برانگیزاننده بهت و خشم جامعه. از قرار معلوم، معضل کودک‌آزاری در جامعه ما ریشه‌دوانده‌تر از آنی بوده که در بدو امر تصور می‌شد.
 
همین ماجراهای یکی دو سال اخیر را به یاد بیاورید؛ اتفاق واحدی در تمام آنها می‌افتد: کودک‌آزاری، ابراز نفرت عمومی در فضای مجازی و بعضا در قالب تجمع مردمی، شناسایی متهم و برخورد قضائی او. با این همه، انگار نه برانگیختن احساسات مردم راهگشا بوده و نه حتی سخت‌ترین برخوردهای قضائی.
 
تاسف‌آور است، اما واقعی، گفتن اینکه تنها شیوه کودک‌آزاری از این ماجرا به آن ماجرا عرض می‌شود؛ شیوه‌‌هایی که تنوع آنها، از آزار و اذیت جنسی تا قتل، تلخی بی‌پایانی را به کام ما می‌ریزد. مردم می‌گویند باید با متهمان برخورد کرد، مسئولان اشد مجازات را برای آنها در نظر می‌گیرند، روزنامه‌نگاران هر روز خبر تازه‌ای در این باره منتشر می‌کنند و جامعه‌شناسان، روان‌شناسان، جرم‌شناسان و کارشناسان مسائل مختلف هم یک در خط در میان تاکید می‌کنند که باید این مسائل «ریشه‌یابی» شوند، اما اتفاقی که در نهایت می‌افتد، آن هم به‌سرعت و در کمترین فاصله زمانی از واقعه قبلی، کودک‌آزاری تکان‌دهنده دیگری است که مو را به تن ما دوباره سیخ می‌کند. هنوز ماجرا اهورا را هضم نکرده بودیم که از آذربایجان غربی خبر رسید سرایدار مدرسه‌ای دست به آزار و اذیت یک دانش‌آموز دختر 12ساله زده است.

تجمع مردم

عصر دیروز دوشنبه - اول آبان ماه جاری- در پی انتشار خبر آزار و اذیت یک دختر دانش‌آموز از سوی سرایدار مدرسه در ارومیه، برخی از خانواده‌های دانش آموزان این مدرسه‌ در منطقه اسلام‌آباد ارومیه دست به تجمع زدند. به گزارش ایلنا و به گفته یکی از شهروندان ارومیه، مردم معترض خودروی این سرایدار را واژگون کرده و شیشه‌های مدرسه را شکسته‌اند.
 
این شهروند که نخواست نامش فاش شود، دلیل درگیری را آزار یک دانش‌آموز ششم ابتدایی توسط سرایدار این مدرسه اعلام کرد. فرماندار ارومیه نیز در بین مردم خشمگین حضور یافت و سعی در آرام کردن آنان داشت.

سرایدار دستگیر شد

دادستان ارومیه به ماجرای پیش‌آمده در مدرسه راه شهدای ارومیه واکنش نشان داد. حبیبی، دادستان ارومیه در پی ماجرای پیش‌آمده در مدرسه راه شهدا گفت: طبق شکایت شخصی مبنی بر مزاحمت دخترش توسط سرایدار مدرسه رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 
دادستان ارومیه خاطرنشان کرد: یک عده از مردم احساساتی شدند و شیشه‌های مدرسه را خرد کردند، متاسفانه بدون رعایت قانون این اقدامات ناپسند را انجام دادند.
 
وی اضافه کرد: پلیس و دادگستری با این فرد برخورد می‌کند و دستور قضائی صادر و این فرد بازداشت شده است. معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربابجان غربی هم گفت: شهروندان مواظب باشند که عده‌ای از این موضوع در پی سوءاستفاده نباشند، چون هیچ تجاوزی صورت نگرفته است.
 
وی ادامه داد: شواهد اولیه و ابتدایی ماجرا حاکی است سرایدار مدرسه بداخلاقی کرده است، ولی آزار جنسی نیست. با حضور به‌موقع مسئولان و مأموران انتظامی اقدامات قانونی انجام شده است.

مسئولان قول پیگیری حادثه را دادند

رسیدگی به موضوع رفتار غیراخلاقی رخ‌داده در دبستان محله اسلام‌آباد ارومیه در دستور کار مسئولان آذربایجان غربی قرار گرفت. به‌گزارش میزان، عصر دیروز در پی انتشار خبری تاییدنشده مبنی بر رفتار غیراخلاقی یکی از نیروهای خدماتی مدرسه‌ای دبستانی در محله اسلام‌آباد ارومیه، تعدادی از اهالی محله مقابل دبستان دخترانه راه شهدا تجمع کردند که در پی آن مقامات ذیربط با حضور در جمع معترضان ضمن دعوت مردم به آرامش، بر پیگیری موضوع تاکید کردند. در همین رابطه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با حضور در محل دستور پیگیری موضوع را صادر کرد. پس از تاکید مسئولان بر پیگیری این حادثه، تجمع‌کنندگان از محل متفرق شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
آخر دروغ ،وعده سر خدمن و......این است که مردم مستقیم وارد عمل شوند
خوب است جلوی اجرای سندآموزشی 2030 را گرفتند اگر نه چه میشد؟
هر بار از این باغ بری میرسد.
منم اونجا بودم شهرو بهم میریختم.کدوم قانون.همینو میرن 1 سال لفتش میدن.مردم خودشون باید جهاد کنن و جامعه رو از وجود این حیوانات پاک کنن.
سند 2030 به دانش آموزان در حد نیاز آگاهی می داد تا چنین اتفاقاتی پیش نیاید مخالفان سند خواهان گسترش این نوع فساد در جامعه بودند تا مردم سر گرم باشند و پی به کارهای کثیف آنها نبرند .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی