بازدید 7430
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

هشتمین سقف شکنی جنب پل حافظ/ حمایت بی چون و چرا فولاد مبارکه

تابستان 96 بورس تهران در حالی معاملات تیرماه را آغاز کرد که این نماگر در کانال 78 هزار واحدی نوسان‌های اندکی را تجربه می‌ کرد. اما روند صعودی بازار از اواسط تیر ماه آغاز و شرایط مثبتی بر بازار حاکم شد و امروز شاهد ورود شاخص کل بورس به کانال 86 هزار واحد با حمایت نمادهای معاملاتی فولاد، شتران، شبندر، فخوز، پارسان، شپنا و کگل بودیم.
کد خبر: ۷۴۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 21 October 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و نهم مهرماه 96 با افزایش 662 واحدی معادل 0.77 درصد به رقم 86 هزار و 430 واحد رسید. این نهمین روز پیاپی در هفته های اخیر است که شاخص کل بورس در مسیر صعودی حرکت می کند.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در اولین روز کاری هفته بازهم شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 214 واحدی به رقم 27 هزار و 926 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 53 واحدی، عدد 17 هزار و 556 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 40 واحدی به رقم 13 هزار و 281 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.80 درصد، 746 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 93 هزار و 580 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 651 واحد افزایش به رقم 60 هزار و 182 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با افزایش 474 واحد معادل 0.25 درصد همراه بود و عدد 190 هزار و 462 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 12:30 داشت و در سطح 86 هزار و 430 واحد قرار گرفت.

هشتمین سقف شکنی جنب پل حافظ/ حمایت بی چون و چرا فولاد مبارکه

تابستان 96 بورس تهران در حالی معاملات تیرماه را آغاز کرد که این نماگر در کانال 78 هزار واحدی نوسان‌های اندکی را تجربه می‌ کرد. اما روند صعودی بازار از اواسط تیر ماه آغاز و شرایط مثبتی بر بازار حاکم شد. گزارش‌های مناسب از عملکرد سه ماهه شرکت‌ها و به تبع آن ظهور نشانه‌های جدی از بهبود سودآوری شرکت‌ها به ویژه در گروه فلزی و برگزاری مجامع مناسب شرکت‌های بورسی زمینه‌ساز این رشد شد. از سوی دیگر اعلام نرخ‌های جدید سال95 گروه پالایشی از سوی شرکت پالایش و پخش مزید بر علت شد و به ثبت دو کانال‌شکنی شاخص کل بورس تهران در تیر ماه منجر شد.به این ترتیب شاخص کل معاملات مرداد ماه را در محدوده 80 هزار واحدی آغاز کرد. روند صعودی مزبور در پنجمین ماه از سال جاری نیز تداوم یافت و تحت‌تاثیر رشد قیمت‌ها در بازارهای جهانی به‌خصوص در حوزه فلزات پایه، دو کانال‌شکنی دیگر برای بازار سهام کشور به ارمغان آورد. در حالی شاهد تداوم رشد قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و روند افزایشی نرخ ارز در شهریور ماه بودیم که در این میان کاهش نرخ سود بانکی نیز به‌عنوان محرکی جدید عمل کرده و به تقویت نسبی بازار سهام منجر شد. به این ترتیب پنجمین کانال‌شکنی شاخص و ورود به سطح 83 هزار واحدی را در معاملات نخستین هفته شهریور ماه شاهد بودیم. سپس ششمین کانال شکنی در پایان معاملات دوشنبه 27 شهریورماه 96 با رشد 497 واحدی و رسیدن شاخص به رقم 84 هزار و 414 رقم خورد. اما هنوز یک سقف شکنی دیگر برای تابستان مانده بود و آن در تاریخ سه‌شنبه 28 شهریورماه 96 رقم خورد. جایی که شاخص کل بورس افزایش 929 واحدی معادل 1.1 درصد رشد را ثبت کرد و به سطح 85 هزار و 343 واحد رسید و امروز شاهد هشتمین کانال شکنی در کمتر از 4 ماه گذشته هستیم. رشدی که در هفته گذشته بدون توجه به اظهارات ضد ایرانی و خلاف واقع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شروع شده بود و از حمایت ویژه نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان بهره می برد. نماد فولاد از ابتدای هفته گذشته تا به امروز همواره بیشترین تاثیر مثبت را در رشد نماگرهای بورس تهران داشته است.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 263 واحد، نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 65 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 62 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 48 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 46 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 44 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) و نماد شبريز (پالايش نفت تبريز) با 27 افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نماد فملي ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) و تاپيكو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 22 واحد، نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 16 واحد و نماد خساپا (سایپا) با 10 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، 661 میلیون و 417 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 58 هزار و 589 نوبت معامله و به ارزش 186 میلیارد و 674 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: فولاد مبارکه اصفهان، قراردادهای اختیار خرید و فروش فولاد مبارکه اصفهان، اختیار فروش تبعی فولاد مبارکه، قند شیرین خراسان، حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری اعتلا البرز، صنایع فولاد آلیاژی یزد، سیمان لار سبزوار و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: نفت سپاهان، فولاد هرمزگان جنوب، تولید صنعتی درخشان تهران بودند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر