بازدید 28294

طلا تا سال 2020 به رکوردهای جدیدی دست خواهد یافت

در حالی که قیمت جهانی طلا بار دیگر به کمتر از سطح روانی 1300 دلاری رسیده است، یک تحلیلگر ارشد بین المللی پیش بینی می کند که قیمت این فلز گرانبها تا سال 2020 میلادی با رشد فزاینده روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۲ 19 October 2017
در حالی که قیمت جهانی طلا بار دیگر به کمتر از سطح روانی 1300 دلاری رسیده است، یک تحلیلگر ارشد بین المللی پیش بینی می کند که قیمت این فلز گرانبها تا سال 2020 میلادی با رشد فزاینده روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جف کریستین تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری سی پی ام گروپ در مصاحبه ای تاکید کرد: تا سال 2020 و 2022 میلادی، شاهد افزایش چشمگیر قیمت طلا و ثبت رکوردهای تازه ای خواهیم بود.

بر اساس این گزارش اظهارات کریستین در حالی است که قیمت طلا در ماه های اخیر در دامنه 1200 و 1300 دلاری در نوسان بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: میانگین قیمت طلا در سال های مذکور به بیش از 1650 تا 1700 دلار در هر اونس خواهد رسید و افزایش قیمت طلا تا این سطح نشان می دهد که این فلز گرانبها خواهد توانست رکورد 2000 دلاری را نیز بزند.

این تحلیلگر اقتصادی پیش بینی کرده است که در کوتاه مدت قیمت هر اونس طلا می تواند تا سطح 1360 دلار افزایش یابد. طی ماه های آینده احتمالا قیمت هر اونس طلا تا 1340 و 1360 دلار خواهد رسید. به نظر من تا اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر می توان به این سطوح قیمتی دست یافت.

وی اظهار داشت: در سال 2018 میلادی نیز تخولات بازار طلا تا حد زیادی به بازارهای مالی جهان بستگی خواهد داشت. اگر بازارهای مالی جهان با نوسانات شدیدی روبرو شود، قیمت طلا در سال آینده نیز با رشد فزاینده ای روبرو می شود.

کریستین پیش بینی کرده است که قیمت نقره نیز طی ماه های آینده به حدود 19 دلار در هر اونس افزایش می یابد.

به نظر می رسد افزایش تقاضای صنعتی برای نقره تاثیر زیادی برای رشد قیمت این فلز طی ماه های آینده خواهد داشت.

پیش بینی می شود  سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده به خصوص وضعیت نرخ بهره می تواند تاثیر مهمی بر قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا و نقره داشته باشد.

اوضاع اقتصادی آمریکا و سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن نیز تاثیر مهمی بر قیمت فلزات گرانبها خواهد داشت.

تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی، برگزیت و استقلال کاتالونیا نیز می تواند از جمله عوامل مهم و موثر بر قیمت جهانی طلا باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان