بازدید 11660

پليس در پي رازگشايي ازقتل راننده مسافركش

کد خبر: ۷۳۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 14 October 2017
با دستگيري يكي از متهمان پرونده قتل راننده مسافركش، تحقيقات كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران براي رازگشايي از اين جنايت وارد مرحله جديدي شده است.
 
به گزارش اعتماد، اظهر روز پنجشنبه يك فرد ناشناس در تماس با سامانه ١٩٧ با اعلام مشخصات ظاهري يك فرد، به پليس خبر داد كه فرد مورد نظر متهم به قتل يك راننده مسافركش است كه در آن ساعت از روز در پارك شهر تهران حضور دارد. پس از اين تماس تيمي از ماموران تجسس كلانتري ١١٣ بازار براي بررسي صحت اطلاعات دريافتي، عازم پارك شهر شدند و متهم مورد نظر را دستگير كردند.
 
معاون اجتماعي پليس تهران با تاييد اين خبر به «خبرگزاري مهر» گفته است يكي از متهمان قتل راننده مسافركش، در پارك شهر تهران دستگير شده است.
 
سرهنگ مراد مرادي درباره محتواي تماس يك فرد ناشناس با سامانه ۱۹۷ گفت: فرد تماس‌گيرنده گفت قاتل راننده مسافركش با لباس تيره رنگ در پارك شهر تهران حضور دارد. ماموران پليس هم با بررسي‌هاي صورت گرفته موفق به شناسايي و دستگيري متهم شده‌اند. به گفته او متهم دستگير شده، در بازجويي‌هاي اوليه به جرم خود مبني بر قتل يك راننده خودرو در مسير مشهد به تهران اعتراف كرده است.
 
متهم درباره جزييات اين حادثه به پليس گفته است اوايل هفته گذشته قصد سفر از مشهد به تهران را داشته است كه در ابتداي راه با فرد ديگري كه او هم قصد سفر به تهران را داشته هم سفر شده‌اند و تصميم گرفته‌اند هر دو با يك خودرو به تهران سفر كنند.
 
يكي از رانندگان مسافركش تهران – مشهد با اين دو مسافر بر سر ميزان كرايه به توافق مي‌رسد و آنها به سمت تهران راه مي‌افتند. بنا به ادعاي متهم دستگير شده، در ميانه راه اما اتفاق‌هايي رخ داده كه اين سفر را نيمه‌تمام مي‌گذارد. راننده و مسافر دوم براي مصرف مواد مخدر توافق مي‌كنند و ماشين به شانه خاكي جاده تغيير مسير مي‌دهد. متهم به پليس گفت: «راننده و مسافر دوم هنگام استعمال مواد مخدر با او درگيري لفظي پيدا كردند. و در اين درگيري متهم با قفل فرمان به راننده حمله كرده و او را به قتل رسانده است.»
 
وي با اشاره به اينكه مسافر دوم خودرو و جسد راننده را در جايي از بيابان پنهان كرده و بعد به همراه متهم با اتوبوس به تهران آمده‌اند، افزود: مسافر دوم دقايقي قبل از دستگيري متهم به بهانه تماس با منزل خواهرش از متهم جدا شده است.
 
هر چند متهم پرونده قتل راننده مسافركش قتل را بر عهده گرفته است اما هنوز درباره نقش ديگر مسافر حاضر در اين حادثه ابهاماتي وجود دارد. حالا بنا به اعلام پليس، متهم براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
 
در شرايطي پرونده جديدي درباره قتل يك راننده مسافركش باز شده است كه پيش از اين هم مواردي از قتل رانندگان مسافركش در كشور مطرح شده بود. يكي از پيچيده‌ترين اين پرونده‌ها، پرونده مردي بود كه ١١ سال پيش با همدستي دو نفر از دوستانش يك راننده مسافركش را كشته و خودروي او را به سرقت برده بود. بيست و چهارم بهمن‌ماه سال ٨٥ يك مرد جوان در مراجعه با پليس از مفقود شدن پدرش خبر داده بود.
 
او به پليس گفته بود كه پدرش راننده يك‌ پيكان‌ سفيد‌رنگ است كه با آن مسافركشي مي‌كند. اما حالا يك روز است كه از او خبري نداريم. دو روز بعد پليس جسد دست‌وپا بسته‌اي در حاشيه يكي از خيابان‌هاي شهرستان ملارد پيدا كرد كه متعلق به همان مرد مسافركش بود.
 
اين آغاز پرونده‌اي است كه بررسي قضايي آن ١١ سال طول كشيد و سرانجام ابتداي امسال حكم نهايي متهمان از سوي قضات شعبه دوم دادگاه كيفري تهران صادر شد. ناصر متهم رديف اول به اتهام مباشرت در قتل راننده پيكان و همچنين سرقت مقرون به آزار به قصاص و دو همدستش نيز به ١٠٠ ضربه شلاق وحبس به خاطر سرقت مقرون به آزار محكوم شدند.
 
پرونده قتل راننده مسافركش خط مشهد – تهران اما به جاي اميدوار‌كننده‌اي رسيده است و يكي از متهمان اتفاق روي داده در اين حادثه را شرح داده است. شايد با دستگيري ديگر مسافري كه آنجا حاضر بوده است، گره‌هاي پرونده خيلي زود گشوده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی