بازدید 53723
فقط اندونزي راي ممتنع داد

سرانجام، تصويب سومين قطعنامه تحريم شوراي امنيت عليه ايران

سرانجام پس از گذشت حدود 9 ماه سومين قطعنامه تحريم شوراي امنيت عليه ايران با ۱۴ راي موافق به تصويب رسيد. قطعنامه در حالي صادر شد که ايران طبق طرح مداليته به کليه ابهامات آژانس پاسخ داد و آژانس رفع آنها را اعلام نمود.
کد خبر: ۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۲:۴۲ 03 March 2008

سرانجام پس از گذشت حدود 9 ماه سومين قطعنامه تحريم شوراي امنيت عليه ايران با ۱۴ راي موافق به تصويب رسيد و تنها اندونزي به اين قطعنامه راي ممتنع داد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، قطعنامه در حالي صادر شد که ايران طبق طرح مداليته به کليه ابهامات آژانس پاسخ داد و آژانس رفع آنها را اعلام نمود.

نمايندگان ۱۵ دولت عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نيويورک درباره قطعنامه پيشنهادي فرانسه و بريتانيا عليه ايران راي‌گيري کردند.

سه عضو غير دائم شورا يعني ليبي، اندونزي، آفريقاي جنوبي هرچند پيشتر نگراني‌هايي درباره پيش‌نويس قطعنامه ابراز کرده بودند، از قطعنامه جديد تحريم‌ها عليه ايران حمايت کردند. اما سفير اندونزي در سازمان ملل متحد اعلام کرد که کشورش به قطعنامه جديد شورا عليه ايران راي ممتنع مي‌دهد و به اين ترتيب سومين قطعنامه تحريم‌هاي شوراي امنيت عليه ايران با ۱۴ راي موافق به تصويب رسيد.
 
در ابتداي جلسه راي‌گيري، محمد خزائي،‌ سفير ايران در سازمان ملل متحد سخنراني کرد و اقدام جديد شورا عليه ايران را «غيرقانوني» و «ناعادلانه» دانست.
 
قرار بود راي‌گيري درباره قطعنامه ايران روز شنبه يکم مارس انجام شود. اما بريتانيا و فرانسه تصميم گرفتند اين راي‌گيري را به دوشنبه موکول کنند تا بتوانند حمايت تعداد بيشتري از اعضاي غير دائم شوراي امنيت را جلب کنند که البته به رغم همراه کردن ليبي، اندونزي و آفريقاي جنوبي از همراه کردن اندونزي بازماندند.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد تا به حال دو قطعنامه عليه ايران صادر کرده و در هر دو قطعنامه از ايران خواسته غني‌سازي اورانيوم را متوقف کند.
 
در پيش‌نويس قطعنامه سوم نيز اين درخواست تکرار شده و با توجه به عدم تمکين ايران به اين درخواست غيرحقوقي، تنبيه‌هاي جديدي براي ايران در نظر گرفته شده است.
از جمله اين تصميم‌ها محدوديت مسافرت به خارج از ايران براي تعدادي از مقامات ايراني درگير در برنامه اتمي ايران و مسدود کردن بعضي از دارايي‌هاي ايران در خارج از اين کشور است.
 
مفاد قطعنامه 
در اين قطعنامه ضمن استقبال از رفع ابهام‌هاي اخير درباره بخش‌هايي از فعاليت‌هاي هسته‌اي گذشته ايران گروه «1+5» اعلام آمادگي كرده تا در راستاي حل مناقشه هسته‌اي ايران از راه ديپلماتيک تدابير قابل توجه و ملموس بيشتري اتخاذ کند.
سومين قطعنامه شوراي امنيت عليه برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران شامل سه پيوست است که در آن نام 13 شرکت و 13 مدير تاسيسات هسته‌اي ايران به فهرست تحريم‌ها اضافه شده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه مفاد قطعنامه فوق به اين شرح است:

• تحريم كلي مقامات مسئول در برنامه‌هاي موشكي و هسته‌اي ايران براي مسافرت‌هاي خارجي و بازرسي از محموله‌هاي صادراتي و وارداتي اين كشور در صورتي كه به كالاهاي ممنوع ظن و گمان وجود داشته باشد
• درخواست از كشورها براي هشياري در ورود به تعهدات جديد براي حمايت مالي عمومي در زمينه تجارت با ايران از جمله اعطاي وام‌هاي صادراتي و تضمين يا بيمه‌نامه براي ايرانياني كه در اين تجارت مشكوك دخالت دارند
• درخواست از كشورها براي هشياري درباره فعاليت‌هاي موسسات مالي در قلمرو آنها با تمامي بانك‌هاي مستقر در ايران به ويژه بانك ملي، بانك صادرات و شعبه‌ها و شركت‌هاي تابعه آنها در خارج از اين كشور

تحريم‌هاي مصوب شوراي امنيت در قطعنامه 1747 در 24 مارس 2007
• تحريم تمامي صادرات نظامي ايران
• محدوديت داوطلبانه در زمينه فروش تسليحاتي نظير هواپيماي جنگي و بالگردهاي تهاجمي، كشتي‌هاي جنگي، موشك‌ها، تانك‌هاي نبرد و وسايط نقليه مسلح به ايران
• تحريم داوطلبانه در زمينه دارايي‌هاي خارجي 13 موسسه ايراني از جمله بانك دولتي سپه و 15 مقام ديگر و همچنين 13 موسسه مرتبط با برنامه‌هاي حساس موشكي بالستيك و اتمي جمهوري اسلامي ايران از جمله مقامات ارشد نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
• محدوديت‌هاي داوطلبانه در زمينه سفر خارجي اين 15 مقام
• محدوديت‌هاي داوطلبانه در زمينه كمك مالي يا وام به دولت ايران

تحريم‌هاي مصوب 23 دسامبر 2006 شوراي امنيت عليه برنامه هسته‌اي ايران
• تحريم تجاري ايران در زمينه تمامي اقلام، مواد، تجهيزات، كالا و فن‌آوري قابل استفاده در برنامه غني‌سازي اورانيوم تهران
• تحريم‌هاي داوطلبانه در زمينه سفرهاي خارجي 12 مقام مرتبط با برنامه‌هاي هسته‌اي و موشك بالستيك ايران
• تحريم‌هاي داوطلبانه دارايي‌هاي خارجي اين 12 مقام و همچنين 10 موسسه‌اي كه به طور مستقيم با برنامه‌هاي هسته‌اي يا موشك بالستيك ايران ارتباط دارند يا در زمينه تأمين آنها حمايت مي‌كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۰
مسئولین مملکت در این امتحانی که برای کشورهای به ظاهر دوست پیش آمد باید ماهیت آنها را بدانند شاید در روزهای سختی که خدای ناکرده برای ما پیش آید اینها مستقیما با ما در گیر شوند جون منافع خود را در آن می بینند و بغیر از منافع خود فکر نمی کنند . البته در سالهای دفاع مقدس در بین اسرای عراقی از ملیتهای مختلف که همیشه بظاهر با ما بوده اند دیده می شد . ما در این کار زار به سه چیز مهم نیاز داریم تا سر بلند بیرون آییم
1 - کمک و یاری خداوند بزرگ که قطعا شامل حال ما بوده و خواهد بود.
2 - پشتوانه مردمی که دومین عامل اساسی می باشد و این در صورتی حاصل می شود که از سیاستهای دولت محترم در همه زمینه ها و بخصوص این مسئله (پرونده هسته ای ) اطمینان و رضایت کامل داشته باشند
3 - دیپلماسی هوشیارانه ، دقیق ، مبتنی بر عقل و منطق در سیاست خارجی حاکم باشد .
در نهایت از خداوند امداد می طلبیم و از خوانندگان محترم سایت تابناک دعوت می کنم شعر (پیام به انیشتن ) زنده یاد شهریار را بخوانند و ببینند که با چه احساس نوع دوستی و صلح طلبی سروده شده است و به نظر می رسد که حرف دل تمام ما ایرانیان انساندوست باشد .
مسئولین ما اگر کمی غیرت داشته باشند باید دوربینهای IAEA را بر دارند. این طور که نمی شود که اینها هر بار بهانه جدید بیاورند و تحریم اقتصادی کنند و ما هیچ عکس العملی نشان ندهیم.
اگرملت ودولت باتوکل به خداوتحمل سختیهای ناشی ازتحریم این مراحل روهم مثل قبل پشت سربذارن به نسل آینده خدمت کردن.وگرنه عقب نشینی موجبات لعن ونفرین آیندگان روبدنبال داره.....ایران همیشه سرفراز بمان
ایران چه راه کاری انجام میدهد بلاخره ! دنیا قطعنامه پشت قطعنامه تصویب می کنند و ما را محدود و محدودتر میکنند و تورم ما افزایش سر سام آوری پیدا کرده و فشار بر مردم بیشتر بیشتر می شود ! این وضع تا کی ادامه می یابد !
از یک طرف همکاری می کنیم واز طرف دیگر تحریم می خوریم ! پس چرا همکاری می کنیم اگر آخر و عاقبتش یکیه ؟
ما باید در رابطه با آژانس انرژي اتمی تجدید نظر کنیم. این ها برای فرار از شکست های پی در پی خودشان مرتکب فرار به جلو شده اند. شکست گزارش البرداعی و سفر آقای احمدی نژاد به عراق از یک طرف و برای تحت تاثیر قرار دادن جنایات صهیونیست ها از طرف دیگر این قطعنامه را تصویب کردند.
اینک آقای دکتر احمدی نژاد باید برنامه هایی که برای این کشورها پس از گزارش تهیه کرده بود را عملی کند.
مگر 8 سال جنگ تحمیلی را چگونه اداره کردیم. اول توکل به خدا وبعد هم تکیه مردمی که نه شعار که تا دادن جان خود و تقدیم شهدایی چند از یک خانواده ایستادگی کردند. وقتی ملتی عزت میخواهد باید هزینه اش را هم بپردازد. مسئولین جا خالی نکنند مردم آمادگی دارند. ما در ابتدای انقلاب بلد نبودیم از یک کلت استفاده کنیم . اکنون متخصصانی داریم که در دانشگاه نظام عملا آبدیده شدند و به وضعیت امروزی رسیدند یعنی در 8 سال جنگ نابرابر ، اینرا دشمن بخوبی میداند که اگر پا جلو گذارد گور خود را کنده است وبهمین دلیل است که جرئت عرض اندام ندارد. به والله خیانت است اگر قدمی عقب نشینی کنیم. برای آدمی که میخواهند با عذاب وذلت او را نابود کنند مرگ در راه خدا ومیهن از عسل شیرینتر است.
به عنوان یک ایرانی مسلمان که هنوز اندکی از فرهنگ عاشورا در ذهنم نقش دارد و از مال دنیا نیز چیزی ندارم که غصه آن را بخورم از طرف خود و زن بچه هایم می گویم ما تا آخر در کنار رهبر و ریاست محترم جمهورمان ایستاده ایم و انرژی هسته ای حق مسلم ماست و ما اگر ایران سربلند بخواهیم می بایست بهای آن را بپردازیم .
با سلام
بدون تردید هر ایرانی از اینکه تحت فشار ستمگران و زورگویان قرار گیرد بایستی درپی رهایی از ستم و حفظ عزت و سربلندی میهن باشد اما همانگونه که خداوند به انسان منطق و عقل داده بایستی بر اساس شرایط و با توجه به توانمندیهای خود عمل کنیم. متاسفانه دولتمردان ما اکنون راه رسیدن به توسعه را تقابل با سایر کشورها بویژه صاحبان فناوریهای پیشرفته می دانند در صورتیکه بر اساس عقل و منطق چنین راهی به سر منزل مقصود نخواهد رسید. چند نمونه در دنیا قابل اشاره است. ژاپن به عنوان قدرتی شکست خودرده در جنگی ویرانگر راه بازسازی و ساختن آینده خود را عدم تقابل با دنیای زورگو یافت و اکنون کسی امکان تقابل با این کشور را ندارد. روسیه به رغم داشتن توان نظامی بسیار بالا به روزگاری افتاده که تاکنون 15 جمهوری از دل آن بیرون آمده و هریک در حال تبدیل به حیات خلوت دشمنان آن می باشند. چین هم کشوری بود که ابتدا به فکر بستن کشور به روزی جهان و ساختن خود بر اساس داشته های خود نمود اما در کمتر از سه دهه دریافت که برای توسعه و رشد و تبدیل شدن به قدرت مطرح در سطح جهان باید روابط خود را با جهان و بویژه قدرتهای عصر از حالت تخاصم خارج سازد. بنابراین ضمن تحسین هه دلسوزان ایران عزیز بایستی به خود بیاییم و بر اساس محاسبات مادی و معنوی که همانا ملحوظ نمودن آینده آیندگان این سرزمین می باشد از مسئولان بخواهیم اهداف را بر اساس توانمندیهای موجود و افق های بلند مدت منتهی به ایرانی قدرتمند و توسعه یافته پیگیری نمایند.
مسیر عقلانی را پیش گیریم تا سرمایه های نسل بعد هدر نرود
با شعار خالی نمی توان با این دشمنان نامرد مقابله کرد و متاسفانه عده اي برخلاف توصیه های اکید مقام معظم رهبری وحدت ملت را تضعیف می کنند. جز با وحدت کلمه و اتحاد مورد نظر ولایت امر نمی توان بر این دشمنان پیروز شد. فکر کنید در زمان جنگ 8 ساله اگر وحدت نبود چه می شد؟ و الان اگر وحدت بود چه نتایجی بدست می آوردیم؟
من به دولت ایران میگویم که تصمیم قاطع در مورد این قطعنامه بگیر و حتما بدان که ملت باغیرت و باشرف ایران پشتیبان شماست حداقل دوربینهای نیروگاههارو بردارید چی میشه مگه؟ اوناکه قطعنامه صادر کردن حداقل یکاری بکنیم
پدران ما به ما آموخته اند كه چرخ روزگار از اين بازيها بسيار دارد. اين كفهاي روي آب جلوه زيادي دارند اما هيچ اثري ندارند. تازه اصل اين تحريمها مربوط به صنايعي است كه ما در آنها خودكفا شده ايم!!! وقتي در برابر اين همه كشتار اسرائيل، حتي بيانيه هم نمي دهند كه اين كارها جلوي مردم زشته!!!!! نبايد توقع داشت كسي به فكر ما باشد.
این چه معنی میدهد که ما این همه همکاری کنیم و اطلاعات بدهیم و از دانشمندانمان بازجویی کنند و بازهم قطعنامه جدید علیه ما صادر کنند. اگر هم هیچ همکاری نکرده بودیم هم همین بود. هی ما عقب میرویم و آنها جلو می آیند . تا کی ؟ تازه برای فریب خودمان شعار پیروزی هم می دهیم . یک بار هم که شده یک حرکت انقلابی نماییم و دم و دستگاه آژانس و بازرسی ها را بر چینیم ومگر چه خواهد شد .بد تر از این که نمیشود. حرف ما هم اگر کسی بخواهد بشنود محکم است و میگوییم ما همه نوع همکاری کردیم و آژانس هم تایید کرد چه تاثیری جز فشار بیشتر و تحریم گرفتیم .؟
سالهاست به خودمان تکیه کرده و پیروز شدیم این بار هم مثل قبل امیدمان به خداست ولی مسئولین باید با اعمال برخی تحریمها به دولتهای اروپایی زهر چشمی از آنها بگیرند.
نبايد ذره اي كوتاه بياييم . اگر پا پس بكشيم خون شهدا را پايمال كرده ايم .الله مع الصابرين
دوستان ودشمنان واقعي ايران را در همين راي دادنها بشناسيم.
عضويت در پيمان NPT كه بجز تحريم ما هيچ منفعتي براي ما ندارد چه توجيهي دارد در حالي كه هند پاكستان و اسراييل بدونه عضويت در اين پيمان هر كار كه مي‌خواهند ميكنند حتي بمب اتم هم آزمايش مي‌كنند و كسي حرفي به آنها نمي زندچرا ما از اين پيمان خارج نمي شويم
به قطعنامه نويسها ميگم ما هيچ وقت فراموش نخواهيم كرد كه چطور با ما به عدالت ! برخورد كرديد . هر كسي كه يه نگاه كوتاهي به دوروبرش بندازه ( اونچه تو دنيا اتفاق ميافته و چشماتون از ديدنش ناتوانه) با خوندن اين قطعنامه تنها متوجه يه چيز ميشه ضديت و دشمني شما با ايران فقط همين . يك مهندس
تنها راه نجات ایران اجرای چشم انداز بیست ساله می باشد البته با اراده های اجرایی قوی که بدون تنگ نظری استعداد های انسانی این سرزمین پاک را شکوفا نمایند و زمینه را برای حضور جوانان با ایمان ومستعد این خاک پاک در عرصه های سازندگی این کشور مظلوم فراهم نمایند.
با سلام
براي من اين سوال همچنان بي جواب است كه چرا كشورهايي مانند آفريقاي جنوبي و ليبي هم عليه ما راي مي دهند آيا ما واقعا خلاف تعهدات بين المللي خود عمل مي كنيم م يا اين كشور ها عليرغم آن همه رابطه خوب با كشور ما به خاطر منافع كشورشان حاضر به راي دادن بر عليه كشور ما مي شوند. ما سالها به خاطر نوع حكومت آفريقاي جنوبي بر خلاف منافع ملي با دولت نژاد پرست آن قطع رابطه كرديم ...
" ... وعسي ان تكرهوا شيئا" و هو خير لكم.." وچه بسا از امري كراهت داشته باشيد و حال آنكه خير شما در آن است - قرآن كريم
ما بايد فقط توكلمان بخدا باشد و با استعانت از ذات باريتعالي و مدد جوئي از حضرت بقيه ا... الاعظم (عج) انشاء ا... با غرور و سربلندي از اين دسيسه بيرون خواهيم آمد. ما كه در تمام مراحل صادقانه و شفاف عمل كرده ايم ولي آنها خيانت كرده و مكر و نيرنگ ميزنند. تقدير الهي بر همه چيز غالب است.
إِن تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِن تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُواْ بِهَا وَإِن تَصْبِرُواْ وَتَتَّقُواْ لاَ يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا إِنَّ اللّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ
اگر به شما خوشى رسد آنان را بدحال مى‏كند؛ و اگر به شما گزندى رسد بدان شاد مى‏شوند؛ و اگر صبر كنيد و پرهيزگارى نماييد، نيرنگشان هيچ زيانى به شما نمى‏رساند؛ يقيناً خداوند به آنچه مى‏كنند احاطه دارد.
خداوندا اكنون كه زورگويان و چپاول گران غرب همچون فرعون و نمرود همه چيز را براي خودشان مي خواهند و حق و حقوق ما را با اعمال و رفتار و تصميمات يك طرفه ضايع ميكنند؛ در اين روز سه شنبه كه روز ارحم الراحمين است از تو ميخواهم كه به ايران و ايرانيان رحم كني اي ارحم الراحمين
اگر در متن قطع نامه جديد دقت كنيم متوجه ميشويم كه اين قطعنامه بسيار ضعيف تر از قطع نامه ههاي پيشين است و عملا هيچ ضمانت اجرايي ندارد و محدوديت سفر چند دانشمند هسته اي ايران به خارج اگرچه كمي مشكل زاست ولي در هر حال به داشتن انرژي هسته اي مي ارزد .اين قطعنامه ضعيف نشان ميدهد آنها از صدور قطعنامه فقط اثر رواني كه ممكن است از اسم صدور قطعنامه بر مردم ايران بوجود آيد را پيگيري ميكنند و لا غير.
توجه داشته باشید که همواره پیروزی در جنگ حاصل نمی شود! صلح حدیبیه ، علی رغم ظاهرش که عقب نشینی داشت و بسم ا.. را هم از آن برداشتند ،فتح آشکار خوانده شد.
ملت ايران در سايه وحدت و يكپارچكي و قناعت بر خواسته هاي غير انساني ابرقدرتها پيروز خواهد شد.
قطعنامه های پی درپی شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران که البته هیچ گونه وجاهت قانونی وحقوقی نداشته وصرفاتصویری اززورگوئی آمریکای وکشورهای اروپائی است ، نه تنها تاثیری درعزم واراده ملت ومسئولین ایران نخواهد داشت بلکه موجب زوال شورای امنیت خواهدشد.
مامردم باتمام وجودهمانطورکه دردفاع مقدس ایستادیم بازهم ازمسئولانی که مسئله هسته ای رادنبال می کنندقاطعانه حمایت می کنیم درودبرشماخادمان ملت واسلام
امام ما از هیچی نمی ترسید جز خدا پس ما از اینها ترسی نداریم و هیچ غلطی نمی توانند بکنند .
اين قطعنامه ثابت کرد آژانس انرژی اتمی و اظهارات کارشناسان آن هیچ خاصیت و ارزشی ندارد و در عمل ابزاری برای جاسوسی عناصر کشورهای متخاصم است و تجربه گذشته و کش دار کردن مسائل مختلف فقط بهانه ای برای حضور مداوم و تحت نظر داشتن میزان پیشرفتها و شناختن طرفهای قراردادها و معاملات و همکاران بوده تا بتوانند آنها را از ادامه همکاری با ما منصرف نمایند .
بهتر است هر چه سریعتر به این تعهدات یکطرفه پایان داده شود و ضمن خروج از آژانس گام عملی برای مقابله با این زورگوئیها برداشته شود..
دو راه مبارزه با فشارهای غرب وجود دارد
1- اخراج کمپانی های بزرگ نفتی که سود سرشاری از نفت وگاز و صنایع خودروسازی می برند و قطع واردات کالاهای صرفاٌ مصرفی از کشورهای غربی
2- ساخت کارخانه های ucf و غنی سازی اورانیوم در کشورهای که دارای معادن اورانیوم زیادی هستند شامل قزاقستان و کشورهای آفریقائی که به صورت خام به کشورهای غربی سنگ معدن اورانییوم صادر می کنند بدین وسیله کشورهای غربی تنها دارنده چرخه سوخت نخواهد بود و ضربه بزرگی به آنها وارد می شود و از طرف دیگر سرعت بخشیدن به نصب سانتریفیوژها در ایران و واردات سنگ معدن اورانیوم از کشورهای مذکور و ایجاد ذخایر استرتژیک این ماده پر ارزش.
امیدوارم ایران با اتخاذ این دو سیاست برای همیشه غربی ها را در مسئله هسته ای شکست دهد
من نمی دانم. چرا تمام واقعیت به مردم گفته نمی شود؟ چرا گاها برخلاف آنچه در خارج از کشور علیه ما در حال رخ دادن است، تبلیغ می کنیم؟ آیا دیپلماسی ما بهتر از این نمی توانست باشد؟
برای من خواندن نظرات دوستان جالبتر از متن خود قطعنامه بود. خداوند ما را همینطور متحد نگاه دارد. جالب اینجاست که آمریکا و غلامانش کارهایی می کنند که به جای تفرقه افکنی در میان ملت ایران، ایجاد اتحاد می کند. پس کجایند آن همه جامعه شناس و متخصصین تفرقه افکن؟ قرآن کریم فرمود که "یخربون بیوتهم بایدیهم!" یعنی خودشان بنیاد خودشان را بر میاندازند. دیدن اینها در طول زندگی به شکر احتیاج دارد. چقدر خوشحالم که اهل کشورهای جیره خوری مثل برخی همسایگان نیستم!
باسلام بعداز تصویب قطعنامه از امریکا گله ای نیست اما بعضي کشورهاچه حافظه فراموشکاری دارند
1- معمر قذافی که خودرا پرچمدار اسلام در مبارزه با استکبار میداند بمباران چند سال پیش لیبی وقتل کودکان را به یادش می اورم افرین بر زعیم چه تو دهنی به امریکا زدی
2-ویتنام چه زود تیر خلاص رییس پلیس مزدور امریکایی ویتنام جنوبی را به سر ویت کنگ اسیر که دستاش از پشت بسته بود فرا موش کرد حالا با امریکا چطور تلافی میکند
3- افریقای جنوبی قهرمان مبارزه با اپارتاید چه مبارزه ای با حامیان اپارتاید علمی کرد
4- چین چه زود کتابهای مایو را و مبارزه با امپر یالیسم را فراموش کرد
5-روسیه هم بابت تشکر از جمهوری اسلامی بابت برچیدن ابزار جاسوسی واستراق سمع امریکا از مرز ایران و روسیه بعداز انقلاب اینطور تشکر کرد
بسم الله ، کافی است دشمنان به نظرات کاربران همین صفحه در عرض یک روز نگاه کنند و یکپارچگی و ایستادگی ملت ایران را در کنار رهبر و مسئولین خود احساس کنند زنده باد جمهوری اسلامی ایران که چون دماوند سرفراز ایستاده و خواهد ایستاد
بايستي باسه كشوراروپايي انگليس وفرانسه والمان قطع رابطه كنيم چون هم دست دوستي به مادرازميكنندهم پيش نويس قطعنامه روتنظيم وبه شوراي امنيت مي فرستند. اين رو هم بگم ايناهركاري بكنندملت ايران باوحدت وهمدلي كه دارندراه خودشون رو شناختن وپشت سرمقام معظم رهبري ومسئولين نظام ايستادند.
نظرات متنوعی است که عمدتا بیانگر وطن خواهی و دین باوری کاربران محترم است. سئوالی برای من وجود دارد که اعلام جشن بخاطر همکاری در طرح مدالیته با آژانس و ارائه اطلاعات فعالیت های گذشته و حال هسته ای کشور به آنها و سپس دریافت سومین قطعنامه که قطعا تضییقاتی را برای کشور و اقتصاد ملی در بر خواهد داشت چه بوده است؟ رمز پیروزی ما در جنگ و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران صداقت رهبر کبیر انقلاب با مردم دین باور و غیورمان بود. درک این صداقت توسط ملت موجب شد که پس از آن جام منحوس زهر جوانان چنان به مراکز اعزام نیرو به جبهه هجوم آورند که فرماندهان جنگ از سازماندهی ابتدایی آنان عاجز بمانند.
آدم در عجب می ماند که این آقایان آیا از چیزی به نام منطق بویی برده اند؟ وقتی آژانس می گوید هیچ مشکلی نیست پس قطعنامه برای چی؟ باید از عضویت آژانس بیرون بیاییم!!
قطعنامه معیار خوبی است برای شناختن دشمنان دوست نما. باید هوشیار بود وبه حول وقوه الهی پیروزی از آن ملت ایران است
حالا تازه فهمیدم شما توی این سایتتون چه می کنید, همه نظزات رو خودتون می نویسید, نه؟
خجالت بکشید!!!! من حداقل تا حالا 100 بار نظر نوشتم که هیچوقت درج نکردید!
شرم کنید!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم