بازدید 13890

اعلام گذشت از قاتل مأمور پليس بدون قيد و شرط

کد خبر: ۷۳۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 11 October 2017
مادر مأمور پليس كه پسرش با شليك سارق سابقه‌دار به شهادت رسيده‌بود، وقتي قصد اجراي حكم قصاص را داشت ناگهان حالش بد شد و طناب‌دار را از گردن قاتل برداشت.

به گزارش جوان، مادر مأمور پليس كه پسرش با شليك سارق سابقه‌دار به شهادت رسيده‌بود، وقتي قصد اجراي حكم قصاص را داشت ناگهان حالش بد شد و طناب‌دار را از گردن قاتل برداشت.

 او با خودش شرط كرد اگر پسرش به خوابش بيايد به متهم فرصتي دوباره خواهد داد. چند شب بعد شرط او محقق شد و پسرشهيدش به خوابش آمد و خواست از قاتلش اعلام گذشت كند. 

 صبح ديروز مرد و زن سالخورده‌اي به دادسراي امور جنايي آمدند و اعلام كردند سارقي كه هشت‌سال قبل پسرشان را هنگام مأموريت به قتل رسانده‌است، بخشيدند.

 شامگاه بيست و ششم تيرماه سال 88 بود كه مأموران پليس رباط‌كريم در عوارضي بزرگراه ساوه به دو سرنشين خودروي پژو نقره‌اي رنگي مشكوك شدند و دستور ايست دادند. 

راننده پس از دستور ايست پليس خودرواش را كنار بزرگراه متوقف كرد. مأموران در بازرسي از صندوق عقب خودرو اسلحه كلاشنيكفي را كه به طرز ماهرانه جاسازي شده بود، كشف كردند.

 بعد از آن بود كه مأموران براي دستگيري دو متهم اقدام كردند، اما راننده در يك لحظه پشت فرمان نشست و همراه همدستش به سرعت گريختند. 

بدين ترتيب تعقيب و گريز مأموران و متهمان پژوسوار رقم خورد تا اينكه پس از طي مسافت كوتاهي در ورودي شهرستان رباط‌كريم مأموران با هدف قرار دادن لاستيك پژو موفق شدند خودروي متهمان را متوقف كنند. 

راننده در همان ابتدا دستگير شد، اما سرنشين ديگر كه مسلح به كلت كمري بود با پاي پياده فرار كرد. در اين لحظه استوار علي احمدي به تعقيب متهم مسلح پرداخت و چند تير هوايي به سوي مرد فراري شليك كرد، اما متهم به فرار خود ادامه داد تا اينكه مأمور پليس را در يك قدمي خود ديد. 

در چنين شرايطي متهم اسلحه را به سوي مأمور پليس نشانه گرفت و دو تير شليك كرد كه يكي به پاي استوار علي احمدي و ديگري به قلب وي اصابت كرد.

 مأمور پليس خونين نقش بر زمين شد و به شهادت رسيد و متهم مسلح در تاريكي شب فرار كرد. مأموران در ادامه بازرسي از خودرو سه اسلحه كلاشنيكف كشف كردند. 

پس از شهادت استوار علي احمدي پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و تيمي از كارآگاهان مبارزه با قتل براي دستگيري قاتل وارد عمل شدند.

 بررسي‌هاي مأموران نشان داد خودروي پژو متعلق به زن ميانسالي به نام پروانه است كه شب حادثه خودرواش را در اختيار پسر جوانش به نام رضا قرار داده است و بدين ترتيب رضا به عنوان مظنون اصلي قتل مأمور پليس تحت تعقيب قرار گرفت. 

تحقيقات مأموران نشان داد رضا سارق سابقه‌داري است كه قبل از اين 11 بار به خاطر ارتكاب جرائم مختلف راهي زندان شده است. همچنين مشخص شد وي شب حادثه همراه همدستش كه بهرام نام دارد از ساوه براي سرقت احشام راهي رباط‌كريم بودند كه مأموران به آنها مشكوك مي‌شوند. 
     
دستگيري عامل شهادت مأمور 3 سال بعد 

تحقيقات براي دستگيري متهم ادامه داشت تا اينكه سه سال بعد از حادثه مأموران دريافتند رضا، عامل شهادت مأمور پليس به اتهام سرقت دستگير شده است. 

متهم وقتي در اختيار كارآگاهان جنايي قرار گرفت به قتل مأمور پليس در سال 88 اعتراف كرد. 

وي گفت: شب حادثه همراه دوستم براي سرقت راهي رباط كريم بوديم كه مأموران به ما مشكوك شدند. 

وقتي خودرو ما با شليك گلوله متوقف شد من با پاي پياده فرار كردم كه مأمور پليس به تعقيب من پرداخت. او به من دستور ايست داد و من هم براي فرار به سوي او شليك كردم. 

متهم پس از كامل شدن تحقيقات از سوي هيئت قضايي شعبه‌71 دادگاه كيفري استان تهران با درخواست اولياي دم به قصاص محكوم شد. 

متهم تيرماه امسال پس از تأييد حكمش در ديوان عالي كشور براي اجراي حكم قصاص در زندان رجايي شهر پاي چوبه دار رفت اما با ميانجيگري تيم صلح سازش به سرپرستي قاضي محمد شهرياري، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران اولياي دم به متهم سه‌ماه مهلت دادند. 

درحالي كه چند روزي از مهلت سه‌ماه مرد زنداني باقي‌مانده بود، مادر و پدر مأمور پليس به دادسراي امور جنايي آمدند و رضايتنامه كتبي خود را به قاضي اجراي احكام ارائه دادند. 
     
قاتل را بخشيدم 

مادر مقتول گفت: پسرم عاشق كارش بود و براي اجراي قانون و مبارزه با تبهكاران هميشه از جانش مايه مي‌گذاشت.

 من آرزو داشتم او را داماد كنم، اما او لياقت شهادت داشت و در نهايت هم هنگام مأموريت به شهادت رسيد.

 وقتي خبر شهادتش را به من دادند تصميم گرفتم قاتل او را مجازات كنم تا اينكه سحرگاه اجراي حكم در حالي كه طناب‌دار به گردن متهم آويخته شده بود، حالم بد شد. 

همان لحظه تصميم گرفتم به قاتل مهلت بدهم و با خودم عهد بستم اگر پسرم به خوابم بيايد و از من بخواهد قاتلش را ببخشم او را مي‌بخشم. 

20 روز قبل پسرم به خوابم آمد و از من درخواست كرد قاتلش را ببخشم و الان من و شوهرم به دادسرا آمديم و رضايتنامه كتبي خود را بدون هيچ چشمداشتي به قاضي ارائه داديم. 

بدين ترتيب متهم به زودي از جنبه عمومي جرم محاكمه مي‌شود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار