بازدید 13611

پزشك قلابي اورژانس تهران دستگير شد

کد خبر: ۷۳۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹ 11 October 2017
پسر جواني كه با پوشيدن لباس ماموران اورژانس از افراد جوياي كار با عنوان جعلي پزشك كلاهبرداري مي‌كرد، دستگير شد. 

به گزارش اعتماد، براساس گزارش مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران، روز ١٨ مرداد ماه نماينده حقوقي مركز فوريت‌هاي پزشكي به دادسراي ناحيه ٥ تهران مراجعه و از شخصي كه اقدام به جعل عنوان اين مركز و معرفي خود به عنوان پزشك اورژانس كرده بود شكايت كرد. 

پرونده مقدماتي با موضوع جعل عنوان و كلاهبرداري به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه ٧ تهران تشكيل شد و در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. 

همزمان تعدادي زن و مرد نيز به پايگاه دوم پليس مراجعه كردند و از اين مامور اورژانس قلابي كه خود را به نام دكتر روزبه معرفي كرده بود شكايت كردند. 

يكي از مالباختگان در اظهارات خود به پليس گفت: «چندي پيش در پارك دانشجو نمايشگاهي فرهنگي تشكيل شد كه من نيز مدير يكي از اين غرفه‌ها بودم.

 يك روز داخل غرفه نشسته بودم كه آقايي با لباس فرم اورژانس به غرفه من مراجعه كرد. اين شخص ابتدا به عنوان بازديد‌كننده، سوالاتي را در خصوص محصولات غرفه از من پرسيد و در ادامه خودش را به عنوان پزشك اورژانس معرفي كرد.

 زماني كه اين شخص علاقه مرا به ماموريت‌هاي مركز اورژانس مشاهده كرد، مدعي شد كه داراي سمت مديريتي در اين مركز بوده و قادر است تا من را در اورژانس مشغول به كار كند.

 به اين بهانه ارتباط من با اين شخص به نام دكتر روزبه آغاز شد. طي مدت آشنايي‌مان روزبه جداي بحث پيگيري استخدام من در اورژانس يك روز گفت كه به من علاقه‌مند شده و قصد ازدواج با من را دارد. 

اين موضوع ادامه داشت تا اينكه يك روز روزبه طي تماس تلفني مدعي شد كه تمامي مراحل استخدامي‌ام را انجام داده و براي انجام آخرين مرحله استخدامي نياز به پرداخت مبلغ دو ميليون و ٥٠٠ هزار تومان است.

 به اين بهانه در آخرين ملاقات‌مان اين پول را از من گرفت و پس از آن، ديگر تماس‌هاي ما قطع شد تا اينكه پس از مراجعه به دفتر مركزي اورژانس به من اعلام شد كه اصولا چنين شخصي در اين مركز مشغول به كار نيست.»

 با توجه به شيوه و شگرد متهم، كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي اقدام به شناسايي محل سكونت پدر روزبه در غرب تهران كرده و در ادامه اطلاع پيدا كردند كه پدر و مادر روزبه چند سال است كه از يكديگر جدا شده و به همين علت روزبه نزد هيچكدام از آنها اقامت دايم نداشته و به صورت دوره‌اي با آنها زندگي مي‌كند.

 سرانجام محل سكونت روزبه در منطقه جنت آباد شناسايي، دستگير و به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد. 

روزبه كه داراي تحصيلات در مقطع ديپلم است، در اعترافاتش در خصوص علت معرفي خود به عنوان پزشك اورژانس گفت: «به دليل علاقه شديد به لباس اورژانس نسبت به تهيه لباس از سطح شهر اقدام كردم.

 در زمان اجراي طرح‌هاي امدادي از سوي تيم‌هاي اورژانس، با لباس فرم در اين طرح‌ها حاضر مي‌شدم. 

در آن شرايط اقدام به تهيه عكس از خودم كرده و پس از آن زماني كه افراد به من مراجعه مي‌كردند با نشان دادن اين تصاوير خودم را به عنوان پزشك اورژانس معرفي مي‌كردم. » 

سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به شناسايي تعداد‌اي از شكات و مالباختگان و اعتراف صريح متهم به كلاهبرداري از اين اشخاص و همچنين با عنايت به شكايت رسمي مركز اورژانس از متهم، قرار قانوني از سوي بازپرس پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقيقات در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار