بازدید 3142

سرپرست وزارت علوم: دانشجوی ستاره دار نداریم

کد خبر: ۷۳۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰ 11 October 2017
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با اشاره به تلاش دولت دوازدهم برای ایجاد فضای امیدبخش در دانشگاه ها، گفت: امروز در وزارت علوم عنوانی به نام دانشجوی ستاره دار وجود ندارد.

سید ضیاء هاشمی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضروت ایجاد فضای مناسب برای فعالیت تشکل های دانشجویی اظهار کرد: به دنبال حمایت قانونمند از تشکل های دانشجویی سیاسی، فرهنگی، انجمن های علمی و نشریه های دانشجویی هستیم.
 
وی با بیان اینکه تشکل های دانشجویی به بلوغ فکری مناسبی رسیده است، اضافه کرد: فعالیت های هدفمند دانشجویی سبب پویایی و ایجاد نشاط در فضای دانشگاهی می شود.
 
وی تقویت پیوند جامعه با دانشگاه را سیاست اصلی وزارت علوم عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه های مختلف برای برجسته شدن دانشگاه در جامعه آغاز شده است و باید در همین راستا حلقه مفقوده بین دانشگاه و جامعه شناسایی شود.
وی با بیان اینکه آموزش در دانشگاه ها باید بر اساس نیازهای جامعه باشد، گفت: در همین راستا آموزش های کارآفرینی و مهارتی مورد حمایت جدی وزارت علوم قرار می گیرد.
 
سرپرست وزارت علوم با اعلام اینکه به دنبال تحویل دانش آموختگانی هستیم که مشکل گشای جامعه باشند، افزود: در حال حاضر با بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه هستیم و اگرچه در رسالت ذاتی دانشگاه این موضوع مطرح نیست ولی نسبت به آن نباید بی تفاوت بود.
هاشمی در رابطه با سطح بندی دانشگاه ها گفت: این موضوع پیچیده ای است و باید دانشگاه ها نسبت به مشکلات ملی و منطقه ای فعالیت تخصصی داشته باشد.
 
به گزارش ایرنا، برخی از طرح‌های عمرانی دانشگاه ارومیه از جمله دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت با حدود 21 هزار مترمربع مساحت با حضور سرپرست وزارت علوم به بهره‌برداری رسید.
 
هاشمی روز سه شنبه میهمان دانشگاهیان آذربایجان غربی بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر