بازدید 11529

ربودن کودک مشهدی برای فروش به داعش

کد خبر: ۷۳۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 08 October 2017
3 مرد برای رسیدن به سرمایه 200 میلیون تومانی کودک 8 ساله ای را در مشهد ربودند و ادعا کردند اگر پول را خانواده اش ندهند فرزندشان را تحویل داعش می دهند.

به گزارش جام جم، کیفرخواست پرونده سه عضو افغانی یک باند آدم ربایی که پسر هشت ساله هموطن خودشان را با انگیزه دریافت ۲۰۰ میلیون تومان گروگان گرفته بودند در حالی صادر شد که متهمان در اظهاراتی وحشتناک خانواده کودک را تهدید می کردند که فرزندشان را از مرزها خارج می کنند و به دست داعش می سپارند!!

ساعت ۷ بعدازظهر سیزدهم شهریور گذشته، پرونده ای به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی رسید که محتویات آن نشان می داد کودک هشت ساله افغانی توسط سرنشینان نقابدار یک دستگاه پی کی ربوده شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

با دریافت این گزارش، بلافاصله ماجرا به قاضی سیدجواد حسینی، معاون دادستان مشهد اعلام شد و گروه زبده ای از کارآگاهان به فرماندهی سرهنگ رزمخواه، رئیس پلیس آگاهی وارد عمل شدند و به پیگیری ماجرای گروگانگیری پرداختند. هنوز چند ساعت از ربودن پسر بچه هشت ساله نگذشته بود که یکی از گروگانگیران با خانواده گروگان تماس گرفت و برای آزادی وی درخواست ۲۰۰ میلیون تومان پول نقد کرد.

با محرز شدن ماجرای آدم ربایی، پرونده مذکور به شعبه ۴۰۹ مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد ارسال شد و توسط قاضی محمدرضا دشتبان مورد رسیدگی قرار گرفت.

این گزارش حاکی است به دستور مقام قضایی کارآگاهان با تشکیل جلسه تخصصی به تحلیل های کارشناسی پرداختند و شبانه رصدهای اطلاعاتی را در دستور کار قرار دادند.

گروگانگیران که سعی داشتند هرچه سریع تر به پول برسند مدام با خانواده پسر بچه افغانی تماس می گرفتند و تهدید می کردند که گروگان را از مرز خارج می کنند و به دست داعش می سپارند!! این در حالی بود که خانواده گروگان با اطمینان خاطر پلیس مقتدر سعی می کردند گروگان گیران را با چانه زنی بر سر مبلغ پول معطل کنند. آدم ربایان نیز برای آن که زودتر به پول برسند در هر تماس مبلغ خواسته شده را کاهش می دادند تا این که به دریافت ۶۰ میلیون تومان برای آزادی کودک افغانی راضی شدند.

این در حالی بود که کارآگاهان با هدایت سرهنگ غلامی ثانی، رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی هر لحظه چتر اطلاعاتی خود را گسترده تر می کردند تا این که سرنشینان پی کی شناسایی و در کمین نیروهای پلیس گرفتار شدند.

در همین حال ماجرای تماس ها و تهدیدهای وحشت بار گروگانگیران به منطقه سیدی مشهد کشیده شد به طوری که در هر تماس، تهدیدهای مرگبار خود را تکرار می کردند. از سوی دیگر نیز گروهی از کارآگاهان با راهنمایی های قاضی دشتبان، یکی از شاخه های عملیاتی را به منطقه خواجه ربیع کشانده بودند چرا که ردیابی های اطلاعاتی کارآگاهان نشان می داد آنان گروگان را داخل منزلی در منطقه خواجه‌ربیع نگهداری می کنند.

بنا بر این گزارش، به دلیل آن که آسیبی به کودک نرسد و عملیات پلیس لو نرود، کارآگاهان دامنه عملیات را به روز بعد کشاندند تا بتوانند گروگان گیران را با شیوه های فنی و پلیسی از یکدیگر جدا کنند. در همین حال، خانواده گروگان با آموزش های پلیسی، برای پرداخت ۶۰ میلیون تومان اعلام آمادگی کردند. دو نفر از گروگانگیران با شنیدن این حرف، بلافاصله سوار بر «پی کی» به سمت بزرگراه امام علی(ع) حرکت کردند تا پدر گروگان را به محل قرار بکشانند غافل از این که آن ها زیر چتر دقیق اطلاعاتی پلیس در حرکت بودند. وقتی یک زن و مرد میان سال در ابتدای بولوار امامت وارد کابین تلفن عمومی شدند تا با خانواده گروگان آخرین قرار را بگذارند ناگهان خودروهای پلیس، منطقه را به محاصره درآوردند. هنوز انگشت زن میان سال روی شماره گیر بود که حلقه های آهنین دستبند پلیس بر دست های او و مردی گره خورد که پشت فرمان پی کی نشسته بود.

با دستگیری دو متهم اصلی، بی سیم های پلیس به کار افتاد و رمز دستگیری متهمان با اعلام انتقال آنان به مرکز اعلام شد. در همین حال ماموران شاخه دوم عملیاتی وارد عمل شدند و در حالی کودک هشت ساله را نجات دادند که داخل مخفیگاه، یکی دیگر از همدستان گروگان گیران نیز به دام افتاد.

با معرفی آدم ربایان به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، پرونده آنان در شعبه ۴۰۹ رسیدگی شد و متهمان در اعترافات خود به قاضی دشتبان گفتند: ما در شرایط بد مالی قرار داشتیم و می خواستیم پول هنگفتی به دست آوریم. از سوی دیگر نیز پدر احسان (کودک ربوده شده) از آشنایانمان بود و فکر می کردیم او بیش از اندازه پولدار است چرا که شاگرد طلافروشی بود و احتمال می دادیم پول نقد زیادی داشته باشد. به همین دلیل نقشه ربودن فرزندش را کشیدیم چند روز برای ربودن او رفتیم ولی موفق به این کار نشدیم. تا این که عصر روز سیزدهم وقتی داخل خودرو کشیک می دادیم ناگهان کودک را به همراه مادربزرگش دیدیم که قصد رفتن به منزل را داشت. مادربزرگ او از فروشگاه محل خرید کرده بود و احسان هم پشت سر او راه می رفت. در یک لحظه او را به آرامی و با نام صدا زدیم. وقتی برگشت بلافاصله او را داخل خودرو انداختیم و از محل فرار کردیم.

پس از اعترافات صریح متهمان، تنها چهار روز طول کشید تا کیفرخواست این پرونده به اتهام مشارکت در آدم ربایی از سوی دادسرای مشهد صادر شود و سه گروگانگیر در حالی روانه زندان شدند که به پرونده آنان در دادگاه کیفری خراسان رضوی رسیدگی می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی