بازدید 12555

20 درصد «یک مشت پر عقاب» حذف شده

اين كارگردان با بيان اين كه برخي صحنه‌هاي بسيار انساني، شرقي و بدون هيچ نكته غيراخلاقي اين سريال دچار جرح و تعديل شده است، تأكيد كرد: يك سريال براي ساخت بايد از ده‌ها كانال بگذرد و همه پلان‌ها چك ‌شود، اما پيش از پخش، باز هم هر كاري كه دلشان بخواهد با سريال مي‌كنند.
کد خبر: ۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۱ 03 March 2008

کارگردان «يك مشت پر عقاب» گفت: حدود 20 درصد از سريال دچار حذف و اصلاح شده كه اين كار باعث از هم پاشيده شدن شيرازه آن شده است.

اصغر هاشمي افزود: اين عملكرد از بين رفتن ريتم و تداوم «يك مشت پر عقاب» و آشفتگي در شخصيت‌ها را موجب شده است.

اصغر هاشمي در ادامه گفت: پلان‌هايي حذف شده است كه حتي فكرش را نمي‌كردم؛ براي نمونه، لانگ شاتي كه غزاله (با بازي خزر معصومي) و امير حسين (بازي حامد بهداد) وارد پزشك قانوني مي‌شوند يا برخي سكانس‌هاي مربوط به ملاقات مهشيد و فورث با برخي ديالوگ‌هاي خلعتبري (با بازي رضا كيانيان) و ماهرخ (فريبا كامران).

اين كارگردان با بيان اين كه برخي صحنه‌هاي بسيار انساني، شرقي و بدون هيچ نكته غيراخلاقي اين سريال دچار جرح و تعديل شده است، تأكيد كرد: يك سريال براي ساخت بايد از ده‌ها كانال بگذرد و همه پلان‌ها چك ‌شود، اما پيش از پخش، باز هم هر كاري كه دلشان بخواهد با سريال مي‌كنند.

هاشمي با اشاره به صحنه‌هاي اصلاح شده گفت: از ما خواسته‌اند كه در برخي سكانس‌ها مو و گردن بازيگران زن را بپوشانيم، چون در غير اين صورت، اين بخش‌ها را حذف مي‌كنند و اين كار انجام شد.

كارگردان‌ «يك مشت پر عقاب» با طرح اين پرسش كه آيا مخاطب حق ندارد يك سريال كامل داراي آغاز، ميانه و پايان‌بندي مناسب را ببيند، گفت: چرا با يك اثر اين گونه برخورد مي‌شود؟ گذشته از حق كارگردان و ديگر عوامل، حق مخاطب چه مي‌شود؟ چرا او بايد شاهد سريالي ناقص باشد.
وي اضافه كرد: با حذف پلان‌هاي يك اثر تصوراتي كه از سريال در ذهن مخاطب شكل مي‌گيرند، ممكن است خطرناكتر و بدتر از حذفيات باشد.

اين كارگردان درباره انتقال «يك مشت پر عقاب» از شبكه سه سيما به شبكه اول سيما گفت: من نيز علاقه‌مند به روي آنتن رفتن اين سريال در شبكه ديگري غير از يك بودم، چون اين شبكه به علت ملي و سراسري بودن نظارت ‌آهنين‌تري بر برنامه مي‌كند.

وي در زمينه پخش «يك مشت پر عقاب» در چهار روز هفته اظهار كرد: اين كار تحميل سريال به مخاطب است، به ويژه در روز جمعه‌، چرا كه مردم يا در حال ديدن فوتبال هستند يا برنامه‌هاي خانوادگي براي خود ترتيب مي‌دهند.

هاشمي با اشاره به ساعت پخش اين سريال گفت: پخش «يك مشت پر عقاب» در ساعتي معين تداوم ندارد، چرا كه برخي شب‌ها شبكه اول در ساعت روي آنتن سريال‌ها برنامه‌هاي ديگري را پخش مي‌كند و پس از آن مجموعه‌ها را روي آنتن مي‌فرستد. در نتيجه مخاطب گيج مي‌شود و نمي‌تواند وقت خود را با سريال تنظيم كند.

كارگردان «يك مشت پر عقاب» اظهار كرد: مديران بنا بر ضرورت‌هاي مدنظر خود، اين گونه برنامه‌ريزي مي‌كنند و به نظر مي‌آيد چندان براي ‌آنان اهميت ندارد كه سريال مخاطب داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: پخش «يك مشت پر عقاب» در چهار روز هفته، مناسب نيست، ولي ما كاري نمي‌توانيم بكنيم چون مديران تصميم مي‌گيرند و اجرا مي‌كنند.
اين كارگردان در ادامه گفت: به نظر مي‌آيد مديران تمايل دارند هر چه زودتر پخش سريال را به پايان برسانند و در حقيقت از شرش خلاص شوند.

هاشمي در پايان درباره بازخورد دريافت كرده از مردم نسبت به «يك مشت پر عقاب» ‌اظهار كرد: هم مخاطبان هميشگي تلويزيون و هم منتقدان، سريال را دنبال مي‌كنند و بر اين باورند كه «يك مشت پر عقاب» از شعار و بيان مسايل تكراري به دور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خب چه کاری بود که از اول مو و گردن زن ها رو نپوشونده بودن که حالا به مشکل بخورن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر