بازدید 7689

«مادر قلب اتمی» با ممیزی تازه عرضه شد؟

آنچه مشخص است نسخه های بین المللی فیلم 96 یا 97 دقیقه عنوان شده که در قیاس با نسخه 88 دقیقه‌ای عرضه شده در شبکه نمایش خانگی دست کم هشت دقیقه کوتاه تر است. در عین حال تماشای این نسخه 88 دقیقه‌ای نیز نشان می‌دهد حذفیاتی در فیلم رخ داده اما اینکه سطح این حذفیات تا چه حد بوده، به دلیل عدم موضع گیری شفاف طرفین ماجرا، مشخص نیست.
کد خبر: ۷۳۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸ 22 September 2017
«مادر قلب اتمی» با ممیزی تازه عرضه شد؟پس از عرضه فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» در شبکه نمایش خانگی موضع گیری‌های متناقضی از سوی سازندگان این اثر درباره اعمال ممیزی‌های مضاعفی نسبت به آنچه تاکنون رخ داده، مطرح شد و در نهایت مشخص نشد که آیا بخش‌های دیگری از این فیلم نیز برش خورده یا همان نسخه به نمایش درآمده در سینما روانه شبکه نمایش خانگی شده است؟
 
به گزارش «تابناک»؛ فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» یکی از سه فیلم علی احمدزاده است که توانست پس از سه سال توقیف، پروانه نمایش دریافت کند. بدین ترتیب «مادر قلب اتمی» با جرح و تعدیل‌های فراوانی بر پرده نقره‌ای سینماها نقش بست و با وجود برخورداری از بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، ترانه علیدوستی و پگاه آهنگرانی، نتوانست هزینه تولیدش را نیز بازگرداند.
 
سید امیر سیدزاده تهیه کننده فیلم «مادر قلب اتمی» پیش از صدور پروانه نمایش با اشاره به اینکه برای صدور پروانه نمایش این فیلم سینمایی اعلام شده باید ۳۰ دقیقه از فیلم کم شود، گفته بود: «مادر قلب اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده از جمله فیلم هایی است که مسئولان سینمایی متوجه ساختار و حرف جدید آن نشده اند. خلاقیت به کار رفته در «مادر قلب اتمی» می تواند سبک جدیدی در تلفیق رئال و سورئال در سینمای ایران باشد.
 
«مادر قلب اتمی» با ممیزی تازه عرضه شد؟ 
پس از این اکران ناموفق که احتمالاً برای برخی از پنج فیلم رفع توقیفی تکرار خواهد شد، «مادر قلب اتمی» در شبکه نمایش خانگی نیز عرضه شد. نوع حذفیات این فیلم در نسخه شبکه نمایش خانگی به گونه‌ای بود که باعث طرح پرسش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه در صحنه اینستاگرام علی احمدزاده کارگردان این فیلم سینمایی شد و واکنش او را در پی داشت.
 
علی احمدزاده در واکنش به پخش نسخه ویدیویی فیلم «مادر قلب اتمی»، نوشت: «نسخه دی وی دی فیلم امروز منتشر شد و من بی‌خبرم، از پوستر زشتی که برای فیلمم طراحی شده بی‌خبرم. به عنوان کارگردان، نویسنده و تدوینگر فیلم خبری از سانسورهای جدید فیلم نداشتم، حقی برایم قائل نبودند و نیستند، کاری از دستم برنمیاد، کسی هم برایم تره خرد نمی‌کند،حق مؤلف و احترام صاحب اثر و همه این‌ها هم کشک است.»

این کارگردان سینما ادامه داد: «بعد از یک دهه دست و پا زدن و مقاومت در مقابل سانسور، بعد از حراج فیلم اولم در اینترنت، فیلمی که شهامت و شجاعتش افتخارم بود. پس لطفا دست از سرم بردارید، فحش‌هایش را نثار من نکنید که حالم خوب نیست. به همه اینها اضافه کنید مشکلات فیلم جدید و فیلم‌های قبلی و کارهای انجام نداده‌ام که شما از آن بی‌خبرید. هرچند، بدون شک نسخه اورجینال فیلم هم این مردم رو راضی نمی‌کرد.»

مشخص نیست دقیقاً چه اتفاقی برای این فیلم رخ داده و آیا فیلم در این مرحله نیز ممیزی شده یا نه اما آنچه مشخص است نسخه های بین المللی فیلم 96 یا 97 دقیقه عنوان شده که در قیاس با نسخه 88 دقیقه‌ای عرضه شده در شبکه نمایش خانگی دست کم هشت دقیقه کوتاه تر است. در عین حال تماشای این نسخه 88 دقیقه‌ای نیز نشان می‌دهد حذفیاتی در فیلم رخ داده اما اینکه سطح این حذفیات تا چه حد بوده، به دلیل عدم موضع گیری شفاف طرفین ماجرا، مشخص نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها