بازدید 13037

دستگیری 7 مزاحم اینترنتی

کد خبر: ۷۲۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 06 September 2017
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری هفت مزاحم اینترنتی در شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا خبر داد.
 
به گزارش آرمان، سرهنگ ایرج محمدخانی بیان داشت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان‌های رشت و صومعه سرا به دادخواهی تعدادی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت برای آنان از طریق پیام رسان موبایلی خارجی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، مزاحمان اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی که پنج مرد 19، 23، 29، 30، 42 ساله، اهل و ساکن رشت و صومعه سرا و دو زن 18 و 26‌ساله اهل و ساکن رشت بودند؛ شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.
 
سرهنگ محمدخانی با یادآوری اینکه ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف خدمت به بشر طراحی شده اند، گفت: بررسی پرونده‌های حوزه فتا در سال جاری نشان می‌دهد 24‌درصد از جرایم سایبری استان، مزاحمت اینترنتی بوده که برای کاهش آن لازم است کاربران در انتخاب پیام رسان‌های موبایلی شرکت‌های بیگانه و استفاده از خدمات آنها، دقت لازم را داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www. Cyberpolice. ir یا ایمیل این پلیس به نشانیGfata@police. ir گزارش کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی