بازدید 9345
۲

ناگفته های داغ و خواندنی ضرغامی روی آنتن زنده

کد خبر: ۷۲۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 03 September 2017
عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: مقام معظم رهبری کارهای عمیق را دوست دارند و شدیدا ما را از ایجاد کارهای سطحی بر حذر می‌داشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید عزت‌الله ضرغامی با حضور در برنامه جهان آرا با اشاره به دوران ریاست خود بر سازمان صدا و سیما گفت: برخی اوقات که پشت صحنه ها را در فضای مجازی برای مردم بازگو می کنم، شدیدا استقبال می کنند.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما در خصوص ماجرای انتصابش بر ریاست این سازمان تصریح کرد: علیرغم اینکه در هیچ کدام از گمانه زنی ها برای ریاست صدا و سیما اسم من نبود، اطمینان داشتم رهبر معظم انقلاب با توجه به سوابق، من را انتخاب می کنند.

وی افزود: انتظارات رهبری در سطح بالایی بود و با توجه به سوابق من در معاونت سینمایی من را انتخاب کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با بیان اینکه رهبر انقلاب کارهای عمیق را دوست دارند و شدیدا ما را از ایجاد کارهای سطحی بر حذر می داشتند، خاطرنشان کرد: مثلا سریال یوسف پیامبر اشکالات فنی داشت؛ اما مقام معظم رهبری فرمودند کار بسیار عمق دارد و مناسب است و نیازی به تغییر نیست.

وی ادامه داد: چون من از طرف رهبر انقلاب منصوب شده بودم از این انتصاب خوشحال بودم و هیچ گاه پشیمان نشدم.

**دست تهیه کنندگان برای انتخاب مجری کاملا باز است/ مطالب نباید به مجریان دیکته شود


ضرغامی با اشاره به نحوه کار مجریان صدا وسیما بیان داشت: مطالب نباید به مجریان دیکته شود و اگر کسی بگوید که مجری با هماهنگی کسی کاری را انجام می دهد، حرف درستی نیست.

وی با اشاره به برنامه نود گفت: این برنامه ماجراها را صادقانه می گوید و رابطه گرمی با مردم دارد و مردم با مجری این برنامه ها ارتباط برقرار می کنند.

رئیس پیشین صدا و سیما با بیان اینکه دست تهیه کنندگان برای انتخاب مجری کاملا باز است، اظهار داشت: مردم ما با هوش هستند و اگر احساس کنند که مجری کار خود را بلد نیست و خط می گیرد سریعا وی را کنار می گذارند.

وی افزود: در همه برنامه ها سیاستهای سازمان صدا و سیما اعمال می شد و هیچ برنامه ای خودسر عمل نمی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ایجاد شبکه های جدید در دوران ریاست خود گفت: ایجاد شبکه های جدید نیاز جدی مردم بود و می توانست گرایش به ماهواره و برنامه های انفعالی را کم کند، زمانی شبکه های بسیار محدودی در حوزه آنالوگ داشتیم و قدرت مانور کم بود، ما باید برای تمام سلیقه های موجود برنامه سازی کنیم.

**بعد از اعمال تحریم ها علیه ایران، ما هم اسکار را تحریم کردیم


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تکثر شبکه ها مردم را راضی نگه داشته است، گفت: ما در سال تا 300 فیلم جدید را می خریدیم و پخش می کردیم مثلا در ایام نوروز تا 100 فیلم نیز خریداری می شد.

ضرغامی با بیان اینکه امروز شبکه‌های پرطرفدار ماهواره حدود ۹۰% شان از روی دوبله شده ایرانی پخش می‌شود، اظهار داشت: ما برنامه‌هایی مثل نود می سازیم که هیچ کسی توان ساخت آن را ندارد.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما اظهار داشت: اگر کار خوبی در جایی صورت می گیرد، ایده گرفتن از آن اصلا ایرادی ندارد و حتی خوب هم هست، جایزه اسکاردولتی‌ترین برنامه آمریکاست، اما طوری عمل می کنند که این موضوع را نفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما مکاتبات بسیاری با برگزار کنندگان اسکار داشتیم، گفت:، اما زمانی که تحریم‌ها اعمال شد ما نیز اسکار را تحریم کردیم.

ضرغامی با تاکید بر اینکه من خودم را جزو پرچمداران بچه حزب اللهی‌ها می دانم، گفت: زمانی که من وارد سینما شدم دیگر شکستن شیشه‌های سینما‌ها پایان یافت و چون من را از خود می دانستند دیگر کار به شیشه‌ها نداشتند.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه صدا و سیما متعلق به گروه خاصی نیست، گفت: برخی افراد تریبون دارند و به هیچ وجه تلویزیون در مسیر ذائقه افراد خاص نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما باید فیلم تایتانیک را ببینند، ادامه داد: در زمان من فیلم‌های مارکسیستی پخش می‌شد و چه گوارا که نماد کمونیست بود، روی آنتن رفت.

ضرغامی با اشاره به سریال اغما گفت: این سریال که توسط رهبری تایید شد مورد اعتراض برخی دوستان قرار گرفت و بعد‌ها ثابت شد که مسیر درست بود.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر لزوم حفظ اصل تعادل در برنامه‌های صدا و سیما گفت: رییس صدا و سیما صندوقچه اسرار است.

**هیچ برنامه‌ای را به اندازه "برنامه راز" نادر طالب زاده حزب اللهی انقلابی و عمیق نمی دانم


وی با بیان اینکه برخی از سخنرانی‌ها از طرف دفتر رهبری اجازه پخش پیدا نمی کند، اظهار داشت: تریبون و سایت وجود دارد و می تواند افراد را به عرش اعلا ببرد و یا زمین بکوبد، من هیچ برنامه‌ای را به اندازه "برنامه راز" نادر طالب زاده حزب اللهی انقلابی و عمیق نمی دانم.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما با بیان اینکه برخی مدیران فکر می کنند پس از پایان کار حتما باید پستی بالاتر بگیرند؛ گفت: این کار غلط است و می توان کار‌های فرهنگی کرد، سیاسیون کارنامه بسیار سیاه تری نسبت به هنرمندان دارند.

ضرغامی در خصوص حوادث سال ۸۸ گفت: مناظرات سال ۸۸ بسیار تعیین کننده بود و نقشی اساسی در انتخاب مردم داشت و مناظرات به قدری مهم بود که در سال ۹۲ من تمام افرادی که می خواستند نامزد شوند را قبل از نام نویسی به دفترم دعوت کردم.

وی با بیان اینکه روحانی تاکید کرده بود که مناظرات باید بصورت زنده خاطرنشان کرد: مناظرات سال ۸۸خوب بود، اما اینکه چرا آن اتفاقات افتاد جای بحث دارد.

رییس پیشین سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه آقای احمدی نژاد و آقای موسوی مناظره را شدیدا دو قطبی کردند، بیان داشت: این مناظره به قدری حساس بود که مجری نتوانست آن را اداره کند و بحث به گونه ای پیش رفت که ما باید پاسخگو می بودیم.

وی تصریح کرد: توصیه رهبری به احمدی نژاد که گفتند نامزد نشود بسیار مهم بود که احمدی کم لطفی کرد و شرکت کرد.

ضرغامی افزود: با اشاره به فضایی که صدا وسیما ایجاد کرد بزرگترین مشارکت مردم را در انتخابات بوجود آورد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه هیچ دستگاه امنیتی پیش بینی فتنه را نمی کرد، گفت: ما فکر نمی کردیم که موسوی مصاحبه کند و خود را پیروز انتخابات بنامد و مردم را به حضور در خیابان ها دعوت کند.

وی با بیان اینکه در ایران صدا وسیما بدلیل داشتن قدرت بسیار، می تواند در قدرت و حاکمیت دست داشته باشد، اظهار داشت: ما شب انتخابات 88 غافلگیر شدیم و من به وزارت کشور اعلام کردم که شمارش آرا را تزریقی و کم کم به مردم اعلام کند.

رئیس پیشین صدا و سیما ادامه داد: در 25 خرداد که درگیریها رخ داد و سی کشته روی دست گذاشت ما باید وارد عمل می شدیم و به همین منظور من هم به خانه موسوی و کروبی رفتم و با هر دو صحبت کردم و گفتم فاصله آرا ۱۲ میلیون است و نمی توان تقلب کرد.

ضرغامی با بیان اینکه اگر در سال ۸۴ جریان اصلاحات تکثر نامزد نداشت، احمدی نژاد به دور دوم نمی رفت و کروبی وارد دور دوم می شد، اظهار داشت: چرا جریان اصلاحات در سال ۸۴ پشت آقای کروبی در نیامد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲
کارنامه شما در صدا وسیما تعویض کانال تلویزیون بسمت ماهواره در بسیاری خانواده ها بود.اینقدر از کار خود مطمئن نباشید
متاسفانه آقای ضرغامی در صدا و سیما نمره خوبی کسب نکردند و در جهت منافع مردم حرکت نکردند .
من با دلائل و مستندات سخن می گویم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر