بازدید 33957

سريع‌ترين سرويس پستي كشور راه‌اندازي شد

کد خبر: ۷۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۴ 12 November 2009
مدير كل پست مستقيم و سرويس‌هاي نوين پستي از راه‌اندازي سريع‌ترين سرويس پستي كشور خبر داد و گفت: شركت پست نقش چشم‌گيري را در روند اصلاح الگوي مصرف در كشور و نيز كارآفريني، كاهش هزينه‌هاي نقل و انتقال را به همراه داشته است.

رضا فاضل در گفت‌وگو با «توانا»، ضمن اشاره به توانمندي‌هاي شبكه پستي كشور اظهار داشت: پست يك قلمرو واحد در جهان به شمار مي‌رود كه مردم مي‌توانند براي ارسال مرسوله‌هاي خود به هر نقطه از جهان از اين شبكه استفاده كنند.

فاضل در ادامه با بيان اينكه اكثر كشورهاي دنيا، اعضاي يك اتحاديه را تشكيل مي‌دهند، تصريح كرد: اتحاديه مذكور «اتحاديه جهاني پست» نام دارد كه با حدود 200 عضو و با نام اختصاري UPU فعاليت مي‌كند.

به گفته وي، كشورهاي عضو اين اتحاديه موظف به رعايت استانداردهاي جهاني از جمله همكاري‌هاي بين‌المللي و تسهيلات ويژه در زمينه‌هاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي طبق نيازهاي روز جامعه هستند.

مديركل پست مستقيم و سرويس‌هاي نوين پستي همچنين تاكيد كرد: اساس ايجاد سرويس‌هاي نوين و تعهدات بين‌المللي و تسهيلات ويژه در زمينه‌هاي فرهنگي، سياسي و اجتماعي طبق نيازهاي روز جامعه است.

وي در ادامه به بند 3 ماده قانون خدمات كشوري اشاره و تصريح كرد: طبق اين قانون، كليه دستگاه‌هاي دولتي موظف به ارائه خدمات شهروندان به صورت الكترونيكي و حذف مراجعات حضوري مردم هستند كه بر اين اساس بسترسازي براي تحقق اين مهم از سوي شركت پست انجام شده است.

وي در عين حال به تشريح قابليت‌ها و مزاياي سرويس پست ويژه از جمله توزيع مرسولات در زمان تعهد شده، بيمه عمومي و اظهاري و پرداخت غرامت تأخير اشاره و عنوان كرد: سرويس مذكور به صورت‌ آزمايشي از تيرماه سال جاري در برخي استان‌ها اجرا و سپس در 17 مهرماه سال جاري با حضور رئيس جمهور به صورت رسمي افتتاح و راه‌اندازي شد.

در اين سرويس مرسولات تحويلي تا ساعت 14 هر روز، براساس درخواست مشتريان حداكثر تا ساعت 10 يا 12 روز بعد به آدرس گيرندگان توزيع مي‌شود.
فاضل همچنين قابليت رهگيري مرسوله‌هاي پست ويژه را از مزاياي اين سرويس قلمداد و عنوان كرد: مرسولات ارسالي از طريق سايت اينترنتي با آدرس www.post.ir و براساس باركد اعلامي به مشتريان قابل رهگيري است.

وي همچنين به برنامه‌هاي شركت پست در خصوص ارتقاء كيفيت سرويس و ارائه خدمات مطلوب‌تر اشاره و اظهار اميدواري كرد: به زودي از دستگاه‌هاي PDA به منظور امكان امضاي الكترونيكي در زمان تحويل و دريافت مرسولات پستي از سوي گيرندگان استفاده مي‌شود.
مدير كل سرويس‌هاي پستي تصريح كرد: براساس مطالعات و برنامه‌ريزي‌هاي به‌عمل آمده توزيع روزانه مرسولات در برخي از شهرها امكان‌پذير خواهد شد.

فاضل در ادامه به ساختار اداره كل پست مستقيم و سرويس‌هاي نوين پستي به عنوان متولي طراحي و راه‌اندازي سرويس‌هاي جديد پستي، توضيحاتي را پيرامون سرويس‌هاي خريد و فروش اينترنتي و پست مستقيم ارائه كرد و گفت: «سرويس پست مستقيم» يا Direct mail نوعي شيوه تبليغاتي است كه با برقراري ارتباط فرد به فرد پاسخ يا واكنش پيام را كسب كرده و در ادامه فرآيند، موجب استمرار تعامل بين دو طرف مي‌شود.

به گفته فاضل، «سرويس خريد و فروش اينترنتي» شركت پست نيز امكان دسترسي همه مردم را در دورترين نقاط كشور به محصولات ارائه شده در بازارهاي مجازي فراهم كرده است و نقش چشمگيري را در روند اصلاح الگوي مصرف در كشور و نيز كارآفريني، كاهش هزينه‌هاي نقل و انتقال، حذف ترددهاي غيرضروري و كاهش آلودگي‌هاي زيست‌محيطي را به همراه داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
یه زمانی گفتن سریعترین سیستم پستی کشور پیشتاز و ظرف 24-48 ساعت به مقصد می رسه، برا همینم قیمت اونو گرون کردن. بد یه مدتی اومدن سیستم پست معمولی رو حذف کردن و گفتن فقط پیشتاز با همان قیمت پیشتاز. الان پست پیشتاز عین پست معمولی شده. نامه 24 ساعته گاهی اوقا یه هفته طول میکشه به مقصد برسه...راه خیلی دور نها...برای مثال از تهران به اصفهان که هر دو تا مرکز استان هستن. حتما این دفعه هم می خوان قیمت ها رو ده برابر کنن این شیوه رو می خوان دوباره استفاده کنن. کی به کیه
من یک فروشگاه اینترنتی دارم و از سرویس پست برای تحویل جنس به مشتری بسیار شاکی هستم. اینقدر دیر تحویل می دند که مشتری پشیمون می شه یا اینکه الکی سفارش را برگشت می زنند چون پستچی حالشو نداره خارج مسیر بره و براش راحت تره که برگشت بزنه... خلاصه سیستم پست ما خیلی داغونه
درزمان ملكه ويكتورياافتخارپست لندن اين بودكه گرشما نامه خودتان رابه صندوق پست بيندازيد وبعد به سمت مقصدنامه حركت كنيد نامه زودتر ازخودتان مي رسد اما حالا بعد ازگذشت بيش ازيك قرن ودرقرن 21ماهنوز ازانها عقب تر هستيم
راست میگه منم با پست زیاد سرو کار دارم 24 تا 48 الکی من هر وقت از اینترنت خرید می کنم حد اقل سه روز طول میکشه روزهای تعطیل که پست نمیاد بنابراین اگه به تعطیلی بخره اونم بهش اضافه می شه یه با هم یه بسته 10 روز طول کشید رفتم پیگیزی کردم دیدم دو سه روز بعد اومده پست منطقه رفتم اداره پست بهم گفتم چند روز پستچی مرخصی بوده چند روز هم هوا بارونی بوده پستچی نیومده بیرون !!!!؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل