بازدید 14190

کلاهبرداری نافرجام ریحانه دروغین

کد خبر: ۷۲۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 29 August 2017
فرمانده انتظامى گناباد گفت: کارشناسان پلیس فتای شهرستان گناباد مردی که با معرفى خود به عنوان یک دختر در سایت‌هاى اینترنتى و شبکه‌هاى اجتماعى فعالیت مجرمانه داشت را شناسایى و دستگیر کردند.
 
به گزارش آرمان، على‌اکبر کیانى اظهار کرد: در پى مراجعه یکی از شهروندان مبنى بر مزاحمت و اخاذى از وى در فضاى سایبر، رسیدگى به پرونده این شهروند در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی افزود: شاکى این پرونده در اظهارات اولیه خود به کارشناسان از مزاحمت‌هاى پیاپى فردى ناشناس شکایت کرد و گفت:«از من خواسته که اگر می‌خواهم تصاویر خصوصی‌ام را در فضای مجازی منتشر نکند، 6‌میلیون تومان به حسابش واریز کنم، او حتی آدرس محل کار و منزل مرا نیز دارد.»
 
کیانی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در پى بررسى‌هاى لازم و تحقیقات انجام گرفته متوجه شدند شاکى با عضویت در سایت همسریابى قصد پیدا کردن همسر ایده‌آل و دلخواه خود را داشته است و در همین رابطه وی با ثبت‌نام در یکى از سایت‌هاى همسریابى و درج مشخصات خود و باز هم متاسفانه با افشاى یک‌سرى اطلاعات خصوصى و محرمانه، موجب به خطر افتادن هویت خود شده‌است.
 
وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان عامل تهدید به انتشار تصاویر و هتک حرمت شاکى، شناسایى و در پى تحقیقات فنى انجام شده توانستند متهم را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل نمایند.
 
فرمانده انتظامى شهرستان گناباد افزود: متهم که مردى 24‌‌ساله بود پس از رویارویى با ادله غیر قابل انکار جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد، با ثبت‌نام در سایت همسریابى ایجاد پروفایل دخترانه و معرفى خود به نام مستعار ریحانه سعى داشته سوژه مورد نظر را پیدا و پس از شناسایى این فرد، خود را دلخواه و مجذوب شاکى نشان‌ می‌دهد و براى ادامه فرایند شناخت، از وى مى‌خواهد تعدادى از عکس‌هاى خصوصى خود را براى وى بفرستد و با به دست آوردن اطلاعاتى در خصوص شاکى با تهدید به انتشار این اطلاعات از او تقاضای واریز وجه نقد می‌کند.
 
فرمانده انتظامى شهرستان گناباد به کاربران فضاى سایبر و شبکه‌هاى اجتماعى توصیه کرد: با توجه به هویت پنهان افراد در فضاى سایبر هرگز براى پیدا نمودن همسر ایده‌آل خود تنها به آشنایى در فضاى سایبرى اکتفا نکرده و بدانند سایت‌هاى همسریابى در اینترنت و شبکه‌هاى اجتماعى به مکانى براى اختفاى افراد سودجو و فرصت‌طلب مبدل گشته است.
 
کیانی گفت: متاسفانه سایت‌های همسر‌یابی به مکانی برای اخاذی از افراد تبدیل شده که در تحقیقات صورت گرفته هیچ‌کدام از آنها دارای مجوز قانونی نیستند و بازهم به کاربران فضای سایبر توصیه می‌گردد در انتخاب خود دقت نموده و هویت پنهان افراد را دراین فضا جدی بگیرند تا گرفتار افراد سودجو و فرصت طلب نگردند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی