بازدید 2766

اغاز دومین جلسه محاکمه ۸ مدیرکانال‌های تگرامی

کد خبر: ۷۲۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 14 August 2017
هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده هشت متهم تلگرامی دقایقی قبل در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه دادگاه که به صورت غیرعلنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب در حال انجام است، به اتهام هشت مدیر کانال تگرامی که اواخر اسفند ماه سال گذشته دستگیر شده بودند، رسیدگی می شود.
 
رسیدگی به این پرونده که از دیروز (22 مرداد) آغاز شد، فردا هم ادامه دارد.
 
سید علی مجتهدزاده عصر یکشنبه بعد از نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران تلگرامی در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا، اعلام کرده بود که دادگاه امروز به صورت غیرعلنی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به غیرعلنی بودن دادگاه، از بیان جزییات معذورم اما در مجموع، روند رسیدگی امیدوارکننده بود، چون برخورد مثبتی از طرف ریاست دادگاه صورت پذیرفت.
 
مجتهدزاده از تعامل خوب رئیس دادگاه خبر داد و افزود: قاضی صلواتی حرف های ما را بخوبی شنید.
 
وکیل مدافع دو تن از متهمان پرونده مدیران کانال های تلگرامی در پاسخ به این سوال ایرنا که آیا هر 9 متهم در دادگاه حاضر شده اند، گفت: متهمان هشت نفر هستند که همه هم با قید وثیقه آزادند و (ع. ا) آخرین نفری بود که خوشبختانه با قید وثیقه آزاد شده است.
 
مجتهدزاده درباره این سوال که آیا موارد خلاف عفت عمومی هم جزو اتهامات مندرج در کیفرخواست است یا نه، گفت: مسئله اخلاقی یا اشاعه فحشا اتهام یکی از مدیران بود که در دادسرای کارکنان دولت به این عنوان اتهامی رسیدگی و برای متهم مدنظر حکم جزای نقدی صادر شده است.
 
به گزارش ایرنا، نیمه دوم اسفند پارسال 9 نفر از مدیران کانال‌ های تلگرامی به اتهام مسائل ضدامنیتی و خلاف عفت عمومی بازداشت شدند.
 
دو تن از این متهمان همان آغاز دوران بازداشت با قرار وثیقه آزاد شدند و برای هفت متهم دیگر هم پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا، کیفرخواست صادر و به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شد.
 
قاضی ابوالقاسم صلواتی رئیس شعبه دادگاه انقلاب، برای این هفت متهم، قرار وثیقه صادر کرد که این متهمان به گفته وکیل مدافع آنان با تودیع وثیقه آزاد شدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه‌ قضاییه اواخر فروردین 96 در نشست خبری اتهامات افراد دستگیر شده را ضد امنیتی و برخی نیز مسائل خلاف عفت عمومی و انتشار مطالب مستهجن عنوان کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست