بازدید 16888
حسن کامران در گفت وگو با «تابناک»؛

برخی نمایندگان از انعکاس خبر لابیگری شان وحشت دارند/ تنها یک وزیر بدون لشکر همراه به مجلس آمد!

هنوز بسیار زود است که بتوان درباره ترکیب جدید کابینه اظهارنظر کرد، ولی از همان ابتدای معرفی اعضای کابینه، لابی های سنگینی در حال شکل گیری در راهروهای مجلس است و نمایندگان وزرای پیشنهادی به همراه برخی چهره های پیشنهاد شده، رفت و آمد خود را به مجلس شورای اسلامی آغاز کرده اند.
کد خبر: ۷۲۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ 09 August 2017
روزشمار برگزاری جلسه رأی اعتماد به کابینه جدید از روز گذشته در مجلس فعال شده و فراکسیون‎ها، جلسات متعددی برای برسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دارند.

به گزارش «تابناک»؛ بررسی صلاحیت وزرا، محور اصلی همه گعده‎ های مجلس است که اين روزها در صحن سبز مجلس دیده می‌شود. قرار است، برررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی که در دستور کار هفته بعد ساکنين خانه ملت است ـ از 24 مرداد ماه در مجلس آغاز شود و تک تک نمایندگان خود را برای این کار آماده می کنند.

لابی ها برای رأی اعتماد کابینه در حال شکل گیری است

هنوز خیلی زود است که بتوان درباره ترکیب جدید کابینه اظهارنظر کرد، ولی از همان ابتدای معرفی اعضای کابینه، لابی های سنگینی در حال شکل گیری در راهروهای مجلس است و نمایندگان وزرای پیشنهادی به همراه برخی چهره های پیشنهاد شده، رفت و آمد خود را به مجلس شورای اسلامی آغاز کرده اند.

از روز گذشته، راهروهای مجلس پر از نمایندگان ادوار مجلس، نمایندگان وزرای پیشنهادی، معاونان وزارت خانه ها و برخی چهره های جدید شده است، به گونه ای که در هر گوشه از سالن های اطراف صحن، وجود گعده های بزرگ و کوچک ملموس قابل مشاهده است.

البته بخشی از این لابی ها از آنجا که برخی چهره های جدید نیز در بین اسامی معرفی شده از سوی رئیس جمهور به چشم می خورد دیده می شود، طبیعی و تا حدودی نیز قابل پیش بینی بود؛ اما اتفاق شگفتی که در این دوره از انتخاب اعضای کابینه رخ داده است، ممنوعیت ورود خبرنگاران به محل های همیشگی تردد آنها است.

گیت ورود به لابی خبرنگاران بسته شد
 
از صبح امروز به دستور هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گیت ورود خبرنگاران به لابی اصلی مجلس ـ که پیش از این به خبرنگاران اختصاص داشت و محل اصلی تردد نمایندگان مجلس بود ـ بسته شده و خبرنگاران فقط اجازه دارند در سالن ورودی مجلس با نمایندگان ملاقات کنند.

به گفته مسئولان مجلس، دستور منع ورود خبرنگاران به سالن ورودی صحن علنی مجلس به دلیل ممانعت از لابی خبرنگاران با وزرا و نمایندگان عنوان شده است، این موضوع با واکنش خبرنگاران و برخی از نمایندگان مجلس مواجه شده و این کار مجلس را در روز خبرنگار دور از شأن خبرنگاری تعبیر کرده اند و آن را نوعی توهین به جایگاه خبرنگاران می دانند.

 
تحقیر خبرنگاران توسط هیات رئیسه مجلس/ هیات رئیسه از خبرنگارها عذر خواهی کند/ نماینده ها لابی می کنند در را به روی خبرنگار می بندند! 


خبرنگاران لابی نمی کنند؛ این نمایندگان هستند که لابی می کنند

در همین ارتباط حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در اعتراض به این رفتار هیأت رئیسه و با بیان اینکه بستن گیت های ورودی سالن صحن، توهین به خبرنگاران در روز خبرنگار است، در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: خبرنگاران مجلس، هیچ یک اهل لابی نیستند.

این نماینده مجلس گفت: اینکه در روز خبرنگار در پارلمان را به روی خبرنگار می بندند، کاری ناپسند است. اگر منظورشان این است که خبرنگاران با وزرا لابی می کنند، حرف اشتباهی است، مگر خبرنگار چه کاره است، اتفاقا خبرنگارها می آیند و لابی نمایندگان را انعکاس می دهند.

وی افزود: به نظر می رسد، برخی از انعکاس خبر لابی گری هایشان با وزرا به شکل ناجوری وحشت دارد و فکر می کنند خبرنگاران این موضوعات را انعکاس خواهند داد.

برخی می ترسند که خبر لابی نمایندگان توسط خبرنگاران انعکاس داده شود

وی همچنین ادامه داد: این روزها ما شاهدیم که هر وزیر یا کاندیدای وزارتی که به مجلس می آید، یک لشکر آدم  همراه خود کرده است. یک بار به این موضوع در نطق خودم اشاره کردم و گفتم که تنها یک وزیر با یک کیف به مجلس آمد و مابقی همه با کارچاق کن های خود بودند.

وی گفت: هیچ خبرنگاری در جایگاهی نیست که بتواند برای وزیر رأی جمع کند. این نماینده ها هستند که این کارا را انجام می دهند و اتفاقا خبرنگاران باید این سوژه های نا مناسب را رو کنند. اگر قرار نیست خبرنگارها این کار را انجام دهند، پس چه کسی باید اخبار پشت پرده را به مردم برساند؟ این یک حرکت اشتباه است و باید هرچه زودتر هیأت رئیسه در را باز کرده و از خبرنگاران عذرخواهی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی