بازدید 3270

جزئیات خودسوزی دختر دانش‌ آموز در پارک جنگلی

کد خبر: ۷۱۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 03 August 2017
در جریان تحقیقات قضایی از معلم درس اقتصاد و مسئولان مدرسه دخترانه که یکی از دختران دانش آموز آن خودسوزی مرگبار کرده بود، معلوم شد آنها نقشی در این ماجرا نداشته‌اند.

به گزارش جام‌جم، ماجرای این پرونده از صبح 28 دی سال گذشته، زمانی کلید خورد که دختر دانش‌آموزی خودش را در بوستان جنگلی کوثر در شرق تهران به آتش کشید.

ماموران زمانی که جسد را یافتند، دست‌نوشته‌هایی از او پیدا شد که روی آن نوشته شده بود «روزی که برای امتحان درس اقتصاد به مدرسه رفتم، برگه‌ تقلب همراهم بود، اما از آن استفاده نکردم. ماجرا که لو رفت، نمره این درسم صفر شد و به من اجازه حضور در دیگر امتحانات را ندادند. معلم با من لج است. یکی از دلایلی که خودسوزی کردم همین نمره صفر است.» بعد از مرگ تلخ این دانش‌آموز، والدین او از مدیر، معلم و مراقب مدرسه که در جلسه امتحان اقتصاد حضور داشتند، شکایت کردند و پرونده با نبود صلاحیت رسیدگی از دادسرای عمومی به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران ارسال شد .

تحقیقات نشان می‌داد که معلم اختلافی با دانش‌آموزش نداشته است. مراقب هم مدعی بود آن روز متوجه تقلب او شده و فقط به وی تذکر داده و بعد ماجرا را به مسئولان مدرسه اطلاع داده است. آنها می‌گفتند موضوع تخلفش در شورای مدرسه مطرح و قرار شده سر جلسه بقیه امتحانات بیاید. اگر در ترم بعد هر نمره‌ای در درس اقتصاد گرفت همان را برای ترم قبلی‌اش بگذارند و طبق مقررات قانونی، با این دانش‌آموز برخورد شده است.

این در حالی بود که پدر دانش‌آموز فوت‌شده از مسئول مدرسه بابت تسبیب در مرگ دخترشان شکایت داشت.

در ادامه قرار شد از مسئولان حراست آموزش و پرورش تحقیق شود آیا مسئولان این مدرسه دخترانه در برخورد با دانش‌آموز متخلف مطابق آیین‌نامه انضباطی برخورد کرده‌اند یا نه؟

چند روز پیش با پایان یافتن تحقیقات قضایی معلوم شد معلم و مدیر مدرسه و حتی شورای مدرسه طبق آیین‌نامه انضباطی با دخترفوت شده برخورد کرده‌اند و تخلفی درکار نبوده و درمرگ او نیز نقشی نداشته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر