بازدید 26646
در حضور مقامات داخلی و مهمانان خارجی؛

رهبر معظم انقلاب حکم ریاست جمهوری «حسن روحانی» را تنفیذ کردند + سخنان وزیر کشور و متن حکم تنفیذ

مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری «حسن روحانی» دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز برگزار شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، حجت‌الاسلام روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
کد خبر: ۷۱۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 03 August 2017
مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری «حسن روحانی» دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزارر شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، حجت‌الاسلام روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
 
به گزارش «تابناک»؛ مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران، از ساعت ۱۰ صبح امروز در حسینیه‌ امام خمینی (ره)  برگزار شد.

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوریِ حجت‌الاسلام دکتر روحانی
نظام امین رأی مردم است

11:20 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از تنفیذ حکم ریاست جمهور، در بخشی از اظهارات خود گفت: همه ما افتخار خادمی امام رضا (ع) را داریم. ایران اگر امروز کشوری مستقل در جهان اسلام است و اگر با حفظ هویت دینی خود، استقلال ملی و تاریخی دارد، یکی از عوامل برجسته آن وجود بارگاه شریف آن حضرت در این سرزمین است.


 وی افزود: مزار آن امام همچون پرچم برافراشته ای از پیوند هویت ملی و دینی ما ایرانیان است.

 روحانی گفت: امام رضا سیاست را آموخت و به ما آموخت چگونه می توان در سخت ترین دوران، عظمت شیعه را احیا کرد.
 رئیس جمهور گفت: در دورانی که حریف سرگرم جنگ قدرت است با یک تصمیم درست به نفع آرمان امامت عمل کرد و با اکراه نیابت در حکومت پذیرفت تا شیعه را به عنوان یک مذهب سیاسی و اجتماعی احیا کند.

 روحانی گفت: نظام امین رأی مردم است.
 
محورهای سخنان حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهور دوازدهم در مراسم تنفیذ حکم خود به شرح زیر است؛


** خدای بزرگ را سپاسگزارم که یکی از بهترین روزها را برای آغاز به کار دولت دوازدهم مقدر فرمود؛ در آستانه ولادت ثامن الائمه امام علی بن موسی الرضا (ع) که در دوران حیات پر برکتش شیعه دوباره متولد شد.

** امامی که فخر همه ی ما ایرانیان است، از شیعه تا سنی، از فارس تا آذری از کرد تا لر، از عرب تا بلوچ و ترکمن، همه رو به این آستان دارند و خاضعانه و عاشقانه می‌گویند، السلام علیک یا مولای یا علی بن موسی الرضا.

** آداب زیارت امام هشتم به هیچ قوم و مذهبی، محدود نیست؛ همه‌ی ما در برابر آن حضرت خاضعیم و افتخار خادمی او را داریم که او هماره ضامن استقلال کشورمان بوده و هست.

** ایران اگر امروز ایران است، اگر کشوری مستقل در جهان اسلام است، اگر با حفظ هویت دینی و اسلامی خود استقلال ملی و تاریخی دارد.

** یکی از عوامل برجسته آن وجود بارگاه شریف آن حضرت در این سرزمین است.

** چرا که مزار آن امام همچون پرچم برافراشته‌ای از پیوند هویت دیی و ملی ما ایرانیان است.

** ایران با همه ی عظمت و شوکت تاریخی‌اش در برابر اسلام، از سر ادب و احترام تسلیم شد.

** آنچه ایران را به اسلام آورد، نه برق شمشیر، که نور نبوت و امامت بود.

** ما ایرانی هستیم و مسلمان و دوستدار اهل بیت.

** ما امامت را از امام علی، شهادت را از امام حسین و شریعت را از امام صادق آموختیم؛ اما امام رضا سیاست را به ما آموخت و به ما آموخت که چگونه در سخت ترین دوران که عصر جنگ قدرت است، عظمت شیعه را احیا کرد.

**حمد و سپاس خدایی را که حیاتمان را در عصر انقلاب اسلامی قرار داد تا شاهد ظهور اراده الهی در سقوط طاغوت و ظهور حق باشیم؛ امامی که پس از سال ها تبعید و مبارزه، خودباوری و آزادی و اسقلال را به ملتش ارزانی داشت.

** قرن شمسی حاضر که به پایان آن نزدیک شده‌ایم، دوران تجربه اندوزی برای مواجهه هوشمندانه ایران و اسلام با جهان مدرن بود و ما در گذر 4 دهه گذشته، درس‌ها و عبرت‌های زیادی آموخیتم.

** همه ی اقوام ایرانی، پاره تن مام وطن هستند و حق دارند که خواهان توجه و مشارکت بیشتر باشند تا توسعه اقتصادی اجتماعی و سیاسی متوازن و عادلانه در همه ی کشور، ایجاد شود.

** ریشه‌کن شدن فقر و از بین رفتن فساد و مهار تورم حق ملت است.

** مهار تورم رشد اقتصادی و سربلند شدن ایران در محافل بین المللی حق مردم است.

** داشتن آینده ای مطمئن، حق مردم است، اظهارنظر و گفت وگو و در جریان امور کشور قرار گرفتن، حق مردم است؛ این احقاق حقوق مردم جز با همیاری و اعتدال و دوری از افراط و تفریط و اصالت دادن به قانون و فرهنگ قانونگرایی محقق نخواهد شد.

** امروز پس از 39 سال از حیات جمهوری اسلامی ایران، همه اتفاق نظر دارند که در جمهوری اسلامی میزان رأی ملت است و ملت از طریق صندوق رأی، نظر خود را درباره شیوه اداره کشور، اعلام می‌کنند.

** در این انتخابات مردم با تمام وجود به میدان آمده و با زبان رای، دوباره با نظام، دوباره با رهبری، دوباره با دولت و دوباره با منتخب خود، تجدید پیمان کردند.

** اینک، ما هم باید اعلام کنیم، دوباره آمده‌ایم برای اعتلای اسلام، برای سربلندی ایران برای اقتدار ناظم، برای خدمت به همه‌ی ایرانیان.

** صدای مردم را باردیگر شنیده‌ایم و باید به امید و اعتماد آنان با همه‌ی وجود توجه کنیم.

** در نظام‌های دیکتاتوری، چون حکومت خود را فارغ از خواست مردم می‌داند، امکان انطباق حکومت با تحولات اجتماعی از بین می‌رود، لذا با یک انقلاب یا شوروش حاکمان گویا ناگهان از خواب بیدار می‌شوند و تازه صدای مردم را می‌شنوند.

** نظام جمهوری اسلامی در کنار دستاوردهای امنیت مردم سالاری و ...دستاوردهای بزرگتری در رفع فقر هم داشته است.

** رفع فقر در گرو ایجاد شغل است و کشور هم امروز با موج بزرگ افراد جویای شغل مواجه است؛ بنابراین، کشور محتاج آن است که شرایط را برای رشد شتابان شغل ایجاد کند.

** دولت دوازدهم اولویت اصلی خود را افزایش تولید اشتغال می‌داند و در تداوم حرکت دولت یازدهم برنامه اقتصادی خود را بر مبنای سیاست‌های کلی نظام به ویژه اقتصادی مقاومتی و اصل 44 و با هدف ایجاد یک انقلاب اقتصادی، طراحی کرده است.

** ما اکنون با اعتماد به نفس بیشتر از گذشته و با پشتیبانی یک ملت، بر تعامل سازنده و موثر با جهان در چارچوب قانون اساسی تاکید داریم.

** من بار دیگر در این محفل اعلام می‌کنم، با پایان انتخابات فصل همدلی و همکاری آغاز شده و وقت آن است که همه با هم در سایه گفت وگو و اجماع و با استفاده از توان، رضایت مردم را به ارمغان بیاوریم.

11:08 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از دریافت حکم تنفیذ هم اکنون در حال سخنرانی در مراسم تنفیذ است.

تصویر متن حکم تنفیذ مقام معظم رهبری برای ریاست جمهوری

آغاز مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوازدهم

11:00: حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی هم اکنون در حال قرائت متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، جناب حجت‌الاسلام  حسن روحانی را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

 متن حکم تنفیذ

متن حکم تنفیذ که صبح امروز (پنجشنبه ۱۳۹۶/۵/۱۲) طی مراسمی در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) به رئیس جمهور منتخب مردم اعطا شد به شرح زیر است؛

بسم الله الرّحمن الرّحیم

خداوند متعال را سپاس می گویم که در آزمون سیاسی و اجتماعی بزرگ دیگری، ملّت عظیم‌الشأن ایران را سرافراز فرمود و حضور مبارک آنان را در یکی از اساسی‌ترین اقدامات ملّی، گامی بلند در جهت حراست از عزّت و امنیّت کشور و ابّهت نظام مقدّس جمهوری اسلامی قرار داد. 

انتخابات پرشور و صفوف طولانی رأی‌دهندگان در سراسر کشور و نصاب درخشانِ شرکت‌کنندگان در انتخاب رئیس جمهور و آنگاه رأی بالای شخصیّت منتخب، همگی نشانه‌های روشن از موفّقیّت نظام اسلامی در تحکیم و تثبیت جمهوریّت و خصلتِ مردمی این نظام انقلابی است، و این یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین توانمندی‌های بی‌شمار کشور اسلامی عزیز ماست که دستیابی به آرمان های والای انقلاب را ممکن میسازد و آینده‌ی روشن کشور و ملّت را نوید می دهد.

اکنون با استمداد از هدایت و عنایت پروردگار و در سایه‌ی توجّهات حضرت ولیّ‌الله‌اعظم (ارواحنا فداه) و با تبرّک و تفأّل به همزمانی با ایّام ولادت حضرت امام ابی‌الحسن‌الرّضا (علیه‌آلاف‌التّحیّةوالثّناء)، اینجانب به پیروی از گزینش ملّت ایران، رأی آنان را تنفیذ و دانشمند محترم جناب حجّت‌الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم و با دعا برای موفّقیّت ایشان، مؤکّداً توصیه میکنم که این منصب خطیر را وسیله‌ای برای کسب رضای الهی و ذخیره‌ای برای هنگامه‌ی لقاء پروردگار قرار دهند و همّت خود را متوجّه استقرار عدالت، و جانب‌داری از محرومان مستضعف، و اجرای احکام اسلام ناب، و تقویت وحدت و عزّت ملّی، و توجّه به توانمندی‌ها و ظرفیّتهای عظیم کشور، و صراحت در بزرگداشت ارزش ها و مبانی انقلاب اسلامی نمایند، و مطمئن باشند که ملّت غیور و شجاع، خدمتگزاران کشور را در دشواری‌ها و در مقابله با زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های استکبار تنها نخواهد گذاشت. لازم میدانم بار دیگر درباره‌ی اجرای برنامه‌ی اقتصاد مقاومتی و توجّه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تأکید کنم و یادآوری نمایم که رأی ملّت و تنفیذ آن، موکول به حفظ و رعایت تعهّد به صراط قویم و مستقیم اسلامی و انقلابی است.

در پایان یاد امام عزیز راحل را گرامی میدارم و به روح مطهّر ایشان و شهیدان این راه درود میفرستم.

والسّلام علی عباد الله الصّالحین
سیّدعلی خامنه‌ای 
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
تأثیر حضور مردم در انتخابات در تعامل جهانی

10:50 عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در این مراسم گفت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در شرایطی برگزار شد که کشور به لحاظ مؤلفه های سیاست خارجی، امنیت ملی و مسائل داخلی در وضعیتی قرار داشت که حضور و مشارکت مردم بیش از هر زمان دیگری ضروری بود.

 وی تصریح کرد: بدون شک مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات تأثیر مهمی در تغییر رویکرد و تعامل کشورهای خارجی با جمهوری اسلامی داشت.

 وزیر کشور گفت: وزارت کشور به تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و در چهارچوب قوانین در راستای برگزاری انتخابات سالم و امن و رعایت بی طرفی و صیانت از آرا مردم به عنوان حق الناس و تعامل کامل با شورای نگهبان و همکاری با دستکاه های قضایی و انتظامی و همراهی رسانه ها و مشارکت احزاب، برنامه های خود را انحام داد.
 
10:40 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم اکنون در حال ارائه  گزارشی از روند برگزاری انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری را به حاضران ارائه می‌کند.

وزیر کشور  در سخنان خود اظهار کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری می‌توان به عنوان یکی از مهمترین حماسه‌های سیاسی کشور قلمداد کرد، این انتخابات در شرایطی برگزار شد که کشور از لحاظ مؤلفه‌های سیاسی خارجی، امنیت ملی و مسائل داخلی در وضعیتی قرار داشت که حضور مردم ایران را در صحنه مشارکت بیش از هر زمان دیگری ضروری ساخته بود. 

رحمانی فضلی همچنین خاطرنشان کرد: بزرگترین و مهمترین پیام حضور پرشور حدود 42 میلیون تن از هموطنان عزیز در پای صندوق‌های رأی بود و اعتقاد مردم به آرمان‌های انقلاب و اشتیاق آنان برای مشارکت و تعیین سرنوشت میهن اسلامی خود بود.

وزیر کشور یادآور شد: بدون شک این مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اخیر تأثیر مهمی در تغییر رویکرد و تعامل جامعه بین‌الملل با جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وزیر کشور افزود: وزارت کشور به عنوان متولی برگزاری انتخابات به تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در چارچوب قوانین و مقررات و آثار مهمی چون قانون‌مداری و رعایت مرّ قانون، برگزاری انتخاباتی سالم آن هم در فضایی کاملاً امن، رعایت کامل بی‌طرفی، صیانت از آرای مردم درباره حق‌الناس، فراهم کردن بستر لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و هماهنگی کامل و تعامل سازنده با شورای نگهبان توانست با تلاش صادقانه همکاران بنده در ستاد انتخابات کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و همچنین همکاری دستگاه‌های انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و قضایی، همدلی آحاد مردم و رسانه‌ها و همچنین مشارکت سازنده احزاب و گروه‌های سیاسی و وحدت و انسجام مثال زدنی کلیه اقوام و مذاهب، برنامه‌ها و اقدامات خود را به انجام رساند.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای تحقق اصول اعلامی از مرداد ماه 95 سازمان و تشکیلات اجرایی منظمی متناسب با 4 مؤلفه اساسی امن بودن، سالم بودن، قانون‌مدار بودن و مشارکت حداکثری مردم در قالب ستاد انتخابات کشور و کمیته‌های زیرمجموعه آن ایجاد شد.

وزیر کشور بر همین اساس یادآور شد: برای امن بودن انتخابات ستاد امنیتی انتخابات با حضور نمایندگان کلیه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی و قضایی برای تضمین انتخابات هیأت‌های بازرسی انتخابات، کمیته حراست و استعلامات، کمیته پشتیبانی و مالی، سازمان ثبت احوال و کمیته فناوری اطلاعات برای اطمینان از رعایت مرّ قانون در فرایند برگزاری انتخابات، کمیته حقوقی، هیأت‌های بازرسی و کمیته فناوری اطلاعات و نهایتاً برای مشارکت حداکثری کمیته اطلاع‌رسانی و پایش و بسترسازی مشارکت حداکثری در انتخابات در قالب ستاد انتخابات کشور سازماندهی و به صورت هماهنگ انجام وظیفه کردند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تأمین  امنیت کامل انتخابات آن هم در شرایطی که برخی کشورهای منطقه و جنگ‌های داخلی، ناامنی و بحران مواجه بودند و دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی برای بر هم زدن امنیت داخلی کشور و اخلال در امر برگزاری انتخابات فروگذار نبودند، واقعیت مهم دیگری است که تلاش‌های شبانه‌روزی و اشراف اطلاعاتی نیروهای ارزشمند نظامی، انتظامی، قضایی و امنیتی کشورمان مانع از تحقق اهداف پلید و شوم آنان شد.

وی افزود: ملت شریف اسلامی با حضور پرافتخار و با شور و شعور و درک صحیح و ژرف از شرایط حساس کشور دشمنان و بدخواهان نظام را مأیوس و ناامید ساخت و با لبیک به ندای رهبر و ولی‌ امر خود برگ زرین دیگری را بر دفتر افتخارات این نظام جاودانه اضافه کرد.

«در این دوره سه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان برگزار شد، با توجه به اینکه هر یک از این انتخابات باید مطابق با قانون خاص خود آن هم با تفاوت‌های زیادی در شیوه‌های اجرا و نظارت برگزار می‌شد، لذا تدارک، برنامه‌ریزی دقیق و انجام هماهنگی کامل از ضروریات این کار بود که با اتخاذ تصمیمات مناسب و احصا تفاوت‌های قانونی تلاش شد تمامی احکام و فرایندهای مربوط در زمان خود به نحو شایسته‌ای اجرا و رعایت شود».

وزیر کشور در ادامه به بیان اهم اقدامات و فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری انتخابات پرداخت و افزود: در نخستین گام با برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی با شورای نگهبان زمان برگزاری انتخابات تعیین و بر همان اساس برنامه‌ زمانبندی مناسبی در جهت تدارک، تمهیدات و ترتیبات لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات صورت پذیرفت. نظر به ضرورت آشنایی مجریان برگزاری انتخابات در فرایند کار تعداد 9 دوره آموزش عمومی و تخصصی در همایش تخصصی آموزشی منطقه‌ای، 31 جلسه توجیهی استانی برای یک میلیون و 150 هزار نفر از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات از جمله معاونین سیاسی استانداری‌ها، اعضای ستاد انتخابات  استان‌ها، فرمانداران، بخشداران و کلیه کارشناسان مرتبط با حوزه برگزاری انتخابات در استان‌ها و فرمانداری‌ها و نیز اعضای شعب اخذ رأی در سراسر کشور برگزار شد.

 10:35 در این مراسم که از دقایقی پیش آغاز شده، آیت‌الله  آملی لاریجانی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان مدیریتی و فرماندهان عالی نظامی حضور دارند.

در این برنامه وزیر کشور، گزارشی از روند برگزاری انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری را ارائه می‌کند. سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب در تنفیذ رأی مردم و نصب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران را قرائت خواهد کرد. پس از آن رهبر انقلاب اسلامی لوح متن حکم تنفیذ را به رئیس‌جمهور منتخب مردم اعطا می‌کنند. 

در ادامه رئیس‌جمهور به بیان سخنان خود می‌پردازد و پس از آن حاضران، شنونده‌ بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خواهند بود.
 
بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، «امضای حکم ریاست‌جمهوری پس از انتخاب مردم»، از جمله «وظایف و اختیارات رهبری» است و طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذِ اعتبارنامه به‌وسیله‌ مقام رهبری آغاز می‌شود».

هفت رئیس‌جمهور؛ دوازده دوره

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون ۱۲ انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار و احکام انتصاب افراد منتخب در انتخابات، با تنفیذ حضرت امام خمینی قدس‌سره، (آقایان سید ابوالحسن بنی‌صدر، محمدعلی رجایی، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای)، و با تنفیذ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، (آقایان اکبر هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی) به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به آنان اعطا شده است.
 
از حسینیه جماران تا حسینیه امام خمینی

در دوران رهبری حضرت امام خمینی قدس‌سره، یک مراسم تنفیذ در بیمارستان قلب تهران (بنی‌صدر) و سه مراسم تنفیذ در حسینیه‌ی جماران برگزار شد. در دوران رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکنون یک مراسم در حسینیه‌ی جماران و شش مراسم در حسینیه‌ی امام خمینی قدس‌سره برگزار شده است.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر