بازدید 7854

مهاجم ایستگاه متروی شهر ری کشته شد

کد خبر: ۷۱۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 16 July 2017
ضارب با چاقو به روحانی حمله ورشد که امربه معروف و نهی از منکر می کرد
فردی که با چاقو به یک روحانی ، چند  شهروند و یک مامور ناجا حمله کرده بود با شلیک پلیس  زمین گیر شد و در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

به گزارش خراسان،  پیش از ظهر روز گذشته انتشار خبری مبنی بر تیراندازی در متروی شهر ری و بسته شدن  درهای مترو در این ایستگاه به سرعت در فضای خبری پیچید و حتی برخی شبکه های مجازی گمانه های مختلفی در این باره مطرح کردند .

پس از دقایقی، خبرگزاری مهر گزارش داد : براساس مشاهدات عینی خبرنگار مهر، درگیری و نزاع در متروی شهرری سبب بر هم زدن اوضاع مترو شد.در این درگیری یک فرد که حالت عادی نداشت، با «قمه» به یک روحانی حاضر در متروی شهرری حمله می کند و به وی ضربه می زند.

یکی از افراد حاضر در صحنه برای کمک به روحانی وارد صحنه می شود که مهاجم، به وی نیز ضربه می زند و او را مصدوم می کند.

تشریح ماجرا از زبان پلیس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ یعقوبی معاون عملیات نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به حادثه دیروز متروی شهرری گفت: ساعت10:46 صبح دیروز(شنبه 24 تیرماه) فردی حدود 40 ساله که حالت عادی نداشت؛ با پوششی نامناسب به دو شهروند حمله می کند که با واکنش سریع عوامل پلیس حاضر در محل رو به رو می شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که اقدامات فیزیکی پلیس موثر واقع نشد و مهاجم به دستورات ماموران عمل نکرد؛ ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح، پای ضارب را هدف قرار دادند اما وی در حال اعزام به بیمارستان جان خود را از دست داد.

معاون عملیات نیروی انتظامی تهران افزود: این حادثه 3 زخمی داشت که 2 نفر از آن ها به صورت سرپایی مداوا شدند و نفر سوم در بیمارستان به سر می برد.

یعقوبی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت مترو، در حالت عادی است و مسافران در حال رفت وآمد در ایستگاه هستند.

حمله ضارب با چاقو به روحانی آمربه معروف 

هدایت ا... جمالی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا  با تشریح حادثه تیراندازی صبح دیروز ایستگاه متروی شهرری افزود: یک روحانی(قاضی سابق دادگاه خانواده) در پی مزاحمت و بداخلاقی یکی از مسافران مترو نسبت به خانمی با امر به معروف و نهی از منکر به وی تذکر می دهد.

 وی اظهار کرد: فرد مزاحم در پی امر به معروف این روحانی با سلاح سرد(تیغ موکت بری) به این روحانی و فردی که قصد حمایت از وی را داشت، حمله ور شده و هر 2 نفر را مجروح می کند.

جمالی پور افزود: پلیس مستقر در ایستگاه مترو نیز با مشاهده این حادثه، به فرد مهاجم هشدار و اخطار می دهد که در پی مقاومت فرد، به سمت وی تیراندازی هوایی می کند و پس از حمله مهاجم به پلیس، نامبرده هدف گلوله پلیس قرار می گیرد و مجروح می شود.  

در همین حال تمهیدی معاون فرماندار شهر ری در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: درگیری لفظی بین یکی از شهروندان با یک روحانی بر سر موضوع امر به معروف و نهی از منکر  در نهایت به درگیری فیزیکی منجر شد.

وی اضافه کرد: این فرد با چاقو به روحانی حمله کرد و به وی آسیب رساند.در همین حال به گزارش آفتاب نیوز، برخی منابع غیر رسمی مدعی شدند روحانی که مورد حمله قرار گرفته، قاضی سابق دادگاه خانواده است .

حال روحانی  مجروح حادثه وخیم است 

سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به حادثه متروی شهرری با تأکید بر این مطلب که هیچ مسئله امنیتی در کار نبوده است، اعلام کرد: وقتی که این اتفاق افتاد، مأموران حاضر در ایستگاه به شخص ضارب تذکر دادند، اما این فرد به مأمور انتظامی حمله‌ور و مأمور ما به مقدار جزئی زخمی شد.

وی گفت: با توجه به وضعیتی که فرد مضروب در مترو ایجاد کرده بود و به دلیل بی توجهی به اخطار پلیس، به وی تیراندازی شد و فرد ضارب در حین انتقال به بیمارستان فوت کرد.

سردار ساجدی نیا درباره آخرین وضعیت مجروحان این حادثه گفت: 2 نفر از مجروحان به صورت سرپایی درمان و مرخص شده‌اند و نفر سوم که روحانی بوده نیز حالش رو به بهبود و در حال ترخیص است.

این در حالی است که مهر گزارش داد حجت‌الاسلام ذوالفقاری امام جماعت مسجد مرتضی علی(ع) شهرری، روحانی آمر به معروف که در حادثه دیروز متروی شهرری آسیب دید، به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل