بازدید 4649

دستگیری مزاحم اینترنتی بانوان

کد خبر: ۷۱۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 10 July 2017
رئیس پلیس فتای استان سمنان از دستگیری مزاحم اینترنتی که با استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی برای بانوان‌ مزاحمت ایجاد می‌کرد، خبر داد.
 
به گزارش آرمان، حسین صادقی‌کاشان اظهار داشت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع مزاحمت اینترنتی از دادسرا، رسیدگی پرونده در دستور کار کارآگاهی پلیس فتا در شهرستان شاهرود قرار گرفت.
 
وی افزود: شاکی مستنداتی برای بررسی فنی به کارشناسان پلیس فتا ارائه داد که شخصی ناشناس با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان تلفن همراه، به ارسال پیام‌های توهین‌آمیز اقدام کرده و این امر باعث ایجاد اخلال در روند زندگی وی شده است.
 
رئیس پلیس فتای استان سمنان ادامه داد: با بررسی شواهد و قرائن موجود و اقدامات تخصصی، درنهایت متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.
 
صادقی‌کاشان بیان داشت: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی در راستای پرونده بود که در ادامه با مشاهده ادله و مستندات جمع‌آوری‌شده، لب به اعتراف گشود و مشخص شد شاکی معلم دوران ابتدایی متهم بوده است و متهم، انگیزه خود را ارتباط با شاکی بیان داشت.
 
وی به کاربران فضای مجازی بخصوص کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: به هیچ‌عنوان به افراد ناشناس در این فضا اعتماد نکرده و اطلاعات مهم و شخصی خود را منتشر نکنید؛ از واگذاری سیم‌کارت‌های خود به دیگران بپرهیزید و در صورت مفقودی یا سرقت حتما در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به سوزاندن سیم‌کارت کنید.
 
رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا 40‌میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
 
صادقی‌کاشان ادامه داد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامی بوده و همچنین کاربران فضای مجازی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل