بازدید 3575

دستگیری دزد مسلح بانک در شیراز و اصفهان

کد خبر: ۷۰۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ 06 July 2017
 عامل سرقت‌های سریالی از بانک‌های اصفهان و شیراز مردی ۵۱ ساله بود که پس از ورشکستگی تصمیم به سرقت از بانک‌ها گرفت.

به گزارش همشهری، به گفته رئيس پليس استان فارس اين مرد، فردي با ضريب‌هوشي بسيار بالاست كه تجهيزات سرقت را خودش مي‌ساخت و علاوه بر سرقت از بانك‌ها جرايم ديگري هم رقم زده كه تحقيقات براي كشف آنها ادامه دارد.نخستين سرقتي كه اين مرد رقم زد، 22ارديبهشت‌ماه 94اتفاق افتاد.

حدود ساعت 10:30صبح بود كه او درحالي‌كه صورتش را با نقاب پوشانده بود و يك قبضه كلاشينكف در دست داشت وارد بانك شد و با تهديد 44ميليون تومان پول نقد سرقت كرد و پا به فرار گذاشت.سرقت از بانك‌هاي شيراز ادامه يافت و دهم شهريور همان سارق مسلح به بانك ديگري در اين شهر دستبرد زد و ميليون‌ها تومان به سرقت برد.

چند روز بعد او نقشه‌اش را تكرار كرد و اين بار بانك صادرات شعبه فرهنگ را هدف قرار داد. اين مرد در همه سرقت‌ها از يك شگرد استفاده مي‌كرد و درحالي‌كه نقاب به‌صورت و يك قبضه كلاشينكف در دست داشت وارد بانك مي‌شد و با تهديد دست به سرقت پول‌هاي نقد مي‌زد و سوار بر يك پژو پارس فرار مي‌كرد.

سرقت مرگبار

دزد حرفه‌اي هولناك‌ترين سرقتش را در اصفهان رقم زد. 17بهمن سال گذشته درحالي‌كه اين مرد تا آن زمان به 8بانك در شيراز و 3بانك در اصفهان دستبرد زده بود، راهي بانك مسكن شعبه حكيم شفايي اصفهان شد. او مقداري پول سرقت كرد اما هنگام فرار يكي از مأموران به نام استوار دوم مهدي محمدي را كه براي دستگيري وي وارد عمل شده بود با شليك گلوله به شهادت رساند.

محاصره در شيراز

بيش از 2سال از شروع سرقت‌هاي اين مرد گذشته بود و در اين مدت‌ كارآگاهان پليس سايه به سايه در تعقيب او بودند اما هربار كه به وي نزديك مي‌شدند، مرد سارق با زيركي مخفيگاهش را تغيير مي‌داد و فرار مي‌كرد. با اين حال 500ساعت كار تخصصي به نتيجه رسيد و كارآگاهان موفق شدند محل تردد سارق را در يكي از مناطق شيراز شناسايي كنند. 

سردار گودرزي، رئيس پليس استان فارس مي‌گويد:«براي اينكه موقعيت كاملي از محل تردد اين مرد به‌دست بياوريم، چندبار از بالگرد استفاده كرديم و با اشراف كاملي كه از اين منطقه به‌دست آورده‌ بوديم، عمليات دستگيري سارق كليد خورد.»

عصر سه‌شنبه مأموران به‌صورت نامحسوس محل تردد او را زيرنظر گرفتند تا اينكه موفق به شناسايي او شدند. مجرم تحت تعقيب سوار بر خودروي پژوپارس بود كه به محاصره پليس درآمد.

 او به محض ديدن پليس با تلفن همراهش با همسرش تماس گرفت و از او خواست مداركي را كه در خانه‌شان موجود است از بين ببرد. همزمان مأموران وارد خودروي وي شدند و او را دستگير كردند. با دستگيري اين مرد محل زندگي‌اش شناسايي شد و كارآگاهان به سرعت راهي آنجا شدند.

 همسر وي موفق شده بود مقداري از مدارك را بسوزاند اما تلاش‌اش براي از بين بردن بقيه آنها و همچنين اطلاعات لپ‌تاپش بي‌فايده بود و مأموران موفق به بازيابي اطلاعات آن شدند.

رازهاي نهفته سارق مسلح

ماموران همچنين در مخفيگاه اين مرد 14دستگاه پوز، اسناد و مدارك جعلي، پلاك‌هاي جعلي، يك قبضه كلاشينكف و يك قبضه كلت و مقداري مهمات، انواع كلاه پوششي، كليدهاي مختلف براي سرقت خودرو، انواع شناسنامه و پاسپورت‌ و مهر‌هاي جعلي ادارات دولتي و پوتين و كفش نظامي كشف كردند كه نشان مي‌داد او علاوه بر سرقت از بانك‌ها، جرايم ديگري هم مرتكب مي‌شده است. 

به گفته سردار گودرزي، با بازيابي مدارك سوخته و اطلاعات لپ‌تاپ مشخص شد كه اين مرد خودش را قاضي ويژه دادسراي انتظامي تهران معرفي مي‌كرده و با تجهيزاتي كه خودش آنها را ساخته بود، احكام قضايي و ماموريت جعل كرده بود كه هنوز مشخص نيست از اين مدارك براي چه كاري استفاده مي‌كرده است.

وي ادامه داد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد متهم فردي بسيار باهوش بوده و صدا خفه كن سلاحش و دستگاه ساخت مهرهاي جعلي را با دستان خودش ساخته بود. او همچنين وسيله‌اي براي سرقت ماشين ساخته بود كه وقتي آن را روي خودرو نصب مي‌كرد به راحتي مي‌توانست با كليد خودش ماشين را روشن و خاموش و از آن استفاده كند.

او حتي وسايل گريم چهره هم دراختيار داشت و سرقت‌هايش را با استفاده از پژوپارس مسروقه انجام مي‌داد و براي اينكه گير نيفتد با سرقت پلاك، مدام پلاك خودرو را تغيير مي‌داد. 

به گفته رئيس پليس استان فارس، اين مرد در جريان سرقت از 8بانك در شيراز 262ميليون تومان به سرقت برده و تحقيقات براي كشف جرايم ديگرش ادامه دارد. 

براساس اين گزارش متهم در جريان بازجويي‌ها مدعي شده كه قبل از سرقت، اقدام به سرمايه‌گذاري در كارهاي مختلف كرده اما به‌دليل اينكه ورشكست شده و سرمايه‌اش را از دست داده است تصميم به سرقت از بانك‌ها گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی