بازدید 23691
تأملی بر اظهارنظر عجیب سرپرست حجاج ایرانی؛

حجاج ایرانی را ابزار سنجش حسن نیت سعودی‌ها نکنید!

به راستی اگر خدای ناکرده در مراسم حج سال جاری، اتفاقی برای زائران ایرانی بیفتد، چه نهاد یا سازمانی، مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت؟ به بیان بهتر و بر اساس سابقه بد عربستان در سال های گذشته، اگر این کشور در این آزمایش خوب ظاهر نشود، چه کسانی مسئولیت خسارات احتمالی را بر عهده خواهند گرفت؟
کد خبر: ۷۰۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 03 July 2017
سرانجام پس از یک سال توقف اعزام زائران ایرانی به حج و با توجه به رایزنی هایی که مقامات دو کشور در ماه های اخیر با یکدیگر داشتند، اعزام زائران ایرانی به خانه خدا مورد توافق طرفین قرار گرفت؛ توافقی که هرچند گفته می شود، در آن همه پیش شرط های ایران به تأیید طرف عربستانی رسیده، برخی اظهارنظرها پیرامون آن، به شدت نگران کننده به نظر می‌رسد. مثل سخنان اخیر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت کشورمان که موسم حج پیش روی را فرصتی برای آزمایش سعودی ها عنوان می‌کند!

به گزارش «تابناک»، هرچند همه بررسی‌ها پیرامون حادثه تلخ منا و شهادت شمار بسیاری از زائران ایرانی در مراسم حج دو سال پیش، گویای قصور و سهل انگاری آشکار سعودی‌ها در برگزاری صحیح این مراسم بود و انتظار می رفت، حکام این کشور ضمن پذیرش قصور و خطاهایشان در این باره، نسبت به جبران آن اقدام کنند، اما این گونه نشد.

موضوعی که حتی برگزاری نشست هایی میان مقامات دو طرف، به حصول توافق میان مقامات کشورمان و طرف سعودی بر سر موضوعاتی مانند مشخص کردن مقصر و جبران خسارت‌های حادثه منا و نیز ارائه تضمین های امنیتی لازم برای سلامت زائران ایرانی، منجر نشد تا مراسم حج سال گذشته، بی حضور زائران ایرانی برگزار شود.

این در حالی است که در ماه های گذشته تلاش ها برای رسیدن به یک نقطه مشترک و ازسرگیری اعزام زائر به خانه خدا از سوی مسئولان ایرانی جدی دنبال شد و سرانجام به توافقی رسید که بر اساس آن، اعزام زائران ایرانی خانه خدا از سر گرفته خواهد شد؛ با این ملاحظه که هنوز پرونده فرودگاه جده و تعرض به زائران ایرانی فرجام نیافته و بر اساس تصمیم مسئولان کشورمان برای توقف اعزام زائران حج عمره تا تنبیه خاطیان آن پرونده، هیچ زائر ایرانی برای حج عمره مشرف نخواهد شد.

مسئولان سازمان حج و زیارت تأکید دارند، رایزنی ها برای حضور زائران ایرانی در حج تمتع، به دعوت و پیشنهاد طرف عربستانی آغاز شد و طی آن، تمام پیش شرط های ایران، مانند تأمین عزت، امنيت و حرمت زائر ايراني، مورد تضمین عربستانی‌ها قرار گرفته است؛ ادعایی که البته سخنان اخیر یکی از مقامات مسئول کشورمان در این زمینه، ابهام هایی ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد‌علي قاضي‌عسکر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، روز گذشته با بیان اینکه در مذاکره با عربستان از مواضع خود عقب نشيني نکرديم، گفت: «در اين سفر حج تمتع دولت سعودي را آزمايش مي‌کنيم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم حج و به تبع آن اعزام زائران ایرانی به عربستان تأکید کرد: «حادثه منا حادثه تلخي بود، اما مگر می شود به‌ خاطر يک حادثه، حج را تعطيل کرد؟ بنابراين، نبايد به حرف‌هاي زده شده اعتنا کرد، زيرا اعزام به حج تصميم نظام است و ما تأکيد کرديم بايد با تمام زائران ايراني با عزت و احترام رفتار شود.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که بسیاری از مردم کشورمان، نگران تکرار حوادث تلخ و شوم گذشته هستند و این ابهام ذهنشان را به خود مشغول کرده که آیا می‌توان به جای دریافت تضمین های لازم در توافق سازمان حج و زیارت کشورمان با عربستانی‌ها، به جایی رسید که بحث آزمودن عربستانی‌ها را پیش کشید؟

به راستی چگونه می‌توان پذیرفت جمع زیادی از زائران ایرانی که قصدشان از سفر به عربستان، بجا آوردن فریضه واجب دینی‌ است، دست مایه‌ای برای آزمایش حسن نیست کشوری قرار گیرند که در سال های گذشته، بارها سوء ظنشان به ایران را اثبات کرده‌اند و در جریان کشتار منا، حتی در بازگرداندن پیکر مطهر شهدا، کارشکنی و مخالفت می‌کردند؟

آیا انتظار داریم حکام سعودی که در شرایط عادی نیز به دنبال بهانه‌های واهی برای ایجاد تنش با ایران هستند و از هر فرصتی برای تنش‌زایی بهره می‌برند، از آزمایشی که با سفر حج برایشان تدارک دیده‌ایم، موفق بیرون بیایند؟ آن هم در شرایطی که می‌دانیم پس از فاجعه منا نیز حاضر نشدند قصور و سهل انگاری های خونین خود بر عهده گرفته، از ایرانیان و دیگر مسلمانان جهان عذرخواهی کرده و دست کم با پرداخت دیه، گوشه‌ای از خسارت های به بار آورده را جبران کنند!

بنابراین، آیا جا ندارد از سرپرست کاروان حج کشورمان بپرسیم به جز دریافت تضمین های لازم، می‌توان به شکل دیگری به کشوری که چنین خطاهای خونین و فاحشی را بر عهده نمی‌گیرد و علاوه بر آن، بیش از هر زمانی به دنبال تنش آفرینی با کشورمان است، حجاج ایرانی را روانه خاکشان کرد و پای مسائلی مانند سنجش و آزمایش ایشان را پیش کشید؟

اگر خدای ناکرده در مراسم حج سال جاری اتفاقی برای زائران ایرانی بیفتد، چه نهاد یا سازمانی مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت؟ به بیان بهتر و بر اساس سابقه بد عربستان در سال های گذشته، اگر این کشور در این آزمایش خوب ظاهر نشود، مسئولیت خسارات احتمالی را چه کسانی بر عهده خواهند گرفت؟

آیا منطقی، اصولی و شایسته تر آن نیست که به جای بیان این مطالب نگران کننده، درباره تضمین های دریافت شده از سعودی ها برای سلامت و احترام زائران ایرانی خانه خدا، با مردم کشورمان سخن بگوییم یا اگر در این باره به اطمینان صد در صدی نرسیده‌ایم، در ماه های باقی مانده تا موسم حج، نسبت به دریافت تضمین های لازم اقدام کرده یا تصمیم دیگری  بگیریم؟!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۷
کو گوش شنوا
کو گوش شنوا
کو گوش شنوا
همه ما میدونیم اکثر پول حجاج ایرانی عمدا صرف هزینه جنگ با اسلام میشه ولی بازم میریم...من نمیدونم چقدر باید هزینه انسانی بدیم تا بفهمیم رفتن به حج کار درستی نیست در شرایط فعلی؟
یکی از استدلالهای حضرات اینه که اونجا باید اسلام تشیع و ... به دیگر افراد ممالک اسلامی نشون بدیم برادر من ما مسلمون بودن خودمون رو تو حمایت از آرمان فلسطین تو جنگ 22 و 33 روزه تو جنگ مستمر با داعش تو موشک باران داعش تو جنگ در بوسنی و .... نشون دادیم اگه کسی بعد از این همه نشانه هنوز ما رو نشناسه دیگر نخواهد شناخت ...جون جدتون پول ما رو تو حلقوم آل سفیان نریزید
ایشان مسئولیت جان مردم را قبول کردند خدای نکرده اتفاقی افتاد باید محاکمه شود اما سئوال اینست واقعا مردم تو این شرایط می خواهند بروند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
دردی است که دوا ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
شرط مستطیع بودن جهت رفتن به حج استطاعت مالی وجانی و امنیت راه است درصورتیکه افراد دوشرط اول را داشته باشند در سفر حج امنیت وجود ندارد بنابراین هیچ کس مستطیع نیست
مسئول محترم حج اگه میخواهید حسن نیت آنها را بسنجید لااقل با اعزام یک کاروان صد نفری حج عمره این کار را بکنید نه با اعزام دهها هزار نفر
دعوت که از تمام کشورها انجام میشود در شرایط فعلی بهتر است برای جلوگیری از تنش بین ایران وعربستان از رفتن حج صرفنظر کرد قطعا چنانچه اتفاقی برای زائران ایجاد شود مجبوریم پاسخ دهیم درست چیزیکه امریکا واسرائیل منتظرش هستند بنظر تدبیر بیشتر لازم است برخی تصور میکنند در شرایط فعلی ممکنه است باعث اتحاد شود این زمینه الان وجود ندارد بنده سی سفر حج رفته ام وکاملا با روحیه انها توجیه هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
سلام. خوش به حال تو که اینقدر با سعودی ها ارتباط داشتی.حالا نمی شد پول ای ن سی سفر رو نریزی تو دخل سعودی ها برای کشتار انسانهای بیگناه و یه مدرسه در مناطق محروم که دیوارهاش داره رو سر بچه ها و کودکان معصوم خودمون تخریب می شه بسازی؟؟؟
خوب نرید حج مگه چی میشه - فقط جیب سازمان حج و عربها پر می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
آخه به کی باید بگیم... ما میخواهیم بریم حج و فوقش اینه که به درگ واصل میشیم. به هیچ کسی هم مربوط نیست. چرا حسودی میکنید؟؟؟ هان
علیرضا
| Germany |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
کسی که با این شرایط بازهم دوستا داره بره و با پولش آتش و خون بسر کودکان یمنی بریزه همون بهتر که بره خونش هم گردن خودش .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
سازمان حج تعدادی روانشناس جهت درمان احتمالی حجاج!! استخدام نماید. آنها نه تنها خیانت می کنند بلکه با آبروی کشورمان نیز بازی می کنند.
متاسفانه تا بوده چنین بوده ، چرا تا به حال هیچ اتفاقی برای مسئولین حج نیافته است. مردم و حجاج ایرانی شده اند گوشت قربانی. امسال که دیگه خدا میداند چه خواهد شد.
آزموده را ازمودن خطاست با جان مردم بازی نکنید ای خدا از دست اینا
توی این شرایط هرکس بره حج همون حقشه موش آزمایشگاهی باشه
دو سوال اساسی این مقاله که جناب قاضی عسگر باید جواب تضمین دار دهد و آنهم تضمین عملی و نه شفاهی:
1- از سرپرست کاروان حج کشورمان بپرسیم آیا جز دریافت تضمین های لازم، می‌توان به شکل دیگری به کشوری که چنین خطاهای خونین و فاحشی را بر عهده نمی‌گیرد و علاوه بر آن، بیش از هر زمانی به دنبال تنش آفرینی با کشورمان است، حجاج ایرانی را روانه خاکشان نمود و پای مسائلی مانند سنجش و آزمایش ایشان را پیش کشید؟
2- اگر خدای ناکرده در مراسم حج سال جاری اتفاقی برای زائران ایرانی رخ دهد، چه نهاد یا سازمانی مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت؟ به بیان بهتر و بر اساس سابقه بد عربستان در سال های گذشته، اگر این کشور در این آزمایش خوب ظاهر نشود، مسئولیت خسارت های احتمالی را چه کسانی بر عهده خواهند گرفت؟
منفعت یک سری به اعزامه
میدونین خودشون چقدر کاروان دارن؟چقدر سرمایه گذاری کردن اونجا؟
بایدم دنبال اعزام باشن.
به نظرم هر کی بره اونجا و اتفاقی واسشون افتاد.مردم ایران اصلا نباید ناراحت بشن و اشک بریزن.
باید فکر کنن که یک ایرانی رفته داعشی شده و کشته شده.
اگر مردم در این سفرخسارت مادی ومعنوی ببنند چه کسانی جوابگو هستند .پول بیشتر اهمیت دارد یا جان ایرانیها .اگر همه زایرین را بکشانند انجا انها را قتل عام کنند چی ..انها اعتقاد دارند شیعه کشی حلال است با کشتن شعیان به بهشت می روند از این احمقها کم نیستند که مثل داعش جلیقه انتحاری ببندند و شیعه بکشند با کمک امریکا هم پیمانناش ..چرا با مردم چنین میکنید اگر دوسال نروید چی می شود.. فقط خودتان ورشکست می شوید ..دیگه هیچ اتفاقی نمی افتد این همه سال از مردم پول گرفتید حالا دو سال صبر کنید..........
خدایا رحم کن بر این مردم که جون ملت شده موش آزمایشگاهی
حجً با خفت فايده نداره
پاسخ ها
احمد حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
واقعا خفته!
تعجب من از اینه که اولین باری که عربستان برای حج امسال چراغ سبز نشون داد دولت روحانی مخالفت کرد اما آقای قاضی عسگر به دولت نهیب بست که چرا مخالفت می کند! ایشان با اولین چراغ سبز، با عربستان وارد مذاکره شد و اصرار عجیبی داشت که حج امسال برگزار شود. من اطمینان دارم عربستان امسال برنامه داره و میخواد بهانه ایجاد کنه که ایران شروع کننده حمله باشه
سیدمجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
برادر من اونایی که منفعتشون توی رفتن حج هست که میخوان هرجوری شده برن.کاری به مردم عادی ندارن که سرشون چی میاد.هر اتفاقی اونجا بیافته یه عده خاص هیچیشون نمیشه برای همین به هر خفتی تن میدن که این حج دوباره راه بیافته.چندین سال پیش مردم رو کشتن چقدر به رئیس حج و زیارت اون موقع که الان تو حصره چیز گفتن که مردم رو به کشتن داد ولی الان هیچی به هیچی.یه کم فکر مردم بودن بد نیست
جان حجاج شده موش آزمایشگاهی !!!
جهانگیری باید پاسخگو باشه
ول کنید تورو خدا. هر کی فکر منافع خودشه. این وسط مردم بی نوا دارن تاوانشو پس میدن. اصلا در حال حاضر با این اوضاع منطقه و خرابی اقتصااد کشور لازمه حج صورت بگیره.؟
دارم خواب می‌بینم؟!!
شما نگران نباش تابی جون

مردم اگه خودشون برای جان و مال و ناموسشون وغرور ملی و شخصیتشون ارزش قایل باشند در شرایط کنونی به مکه نمیرند اگه دوست دارند برن و رفتند هر عواقبی حقشونه و نیاز به پیگیری نداره
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
عزیزم الان اینو میگیم وقتی رفتن رو به فنا رفتن اونوقت هارت و پورت میکنیم و رگ گردن کلفت میکنیم و عزت ایران برامون مهم میشه.الان که یه عده نونشون توی راه انداختن حجه و یه سال نرفتن بدجور براشون سخت بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
ای ولله خوب اومدی
لابد جناب قاضی عسکر دلش به برخورد سخت و خشن خوش هست
تابناک جان چرا حرص میخوری داداش؟
حج پر درآمد ترین راه برای خیلی ها در کشور است... حتی اگر دوباره هم مردم کشته شوند این مسیر پردرآمد دلالان قطع نخواهد شد...
سوال اصلی رو باید از مردمی پرسید که با این شرایط حاضرند برن حج و پولشون بشه بمب توسر سایر مسلمونای دنیا...
باید پرسید اون ها چی فکر میکنند که میرند؟
جالبه.حرفی که مررررردم میزنن مقامات ایران همیشه چند سال بعد به مفهومش و حقش میرسن.
معذرت میخوام بابت این کلام
به درک مومن باید عقل و بیرت داشته باشد.نه چشم بسته...
بصیرت
اگه راست می گید و قصد خیر دارید نظر خوانندگان رو هم بگذارید. و از مسئولین بپرسید انضافا اگه خودشون و بچه هاشون هم بودند اجازه می دادند مورد آزمایش قرار بگیرند؟! این چه منطقی است که در کلام برخی مسئولین هست؟! چند وقت پیش هم یکی از همین آقایان گفت پول حج ایرانی ها خرج توپ و موشک و بمب نمیشه و فقط هزینه شرکت های خدماتی رو تامین می کنه. سوال اینجاست مگه همین شرکت ها به دولت عربستان مالیات نمی دهند؟! چرا فکر می کنند مردم ما نمی فهمند؟! ای کاش می پرسیدید.
اینها عرضه گرفتن دیه را ندارند. کسی آزمون میگیره که مرجع بالاتر باشه. نه شما که حتی نتونستید عذرخواهی رسمی سعودی را بگیرید. معلومه دیگه. قضیه مالیه و تجارته!! وقتی چند تا وهابی و داعشی و ... حجاج را گروگان گرفتند ببینم چی میشه!
اومدیم خدایی ناکرده در آزمون رد شدند. چه تمهیداتی دارید؟ اصلا چه اصراری هست تو این وضعیت برند مکه! کل این هزینه ها را خرج بیمارستان و مدرسه و ... کنند. خداییش ثواب بیشتری دارد!
عربستان را با چه دارید آزمایش میکنید جناب قاضی عسکر؟. آیا دو محلول شیمیایی را در محیط آزمایشگاه با هم ترکیب میکنید که میگویید اینبار عربستان را آزمایش میکنیم؟ اگر این آزمایش شما به شکست بیانجامد چه؟
از ما گفتن بود حج امسال ۵۰ - ۵۰ است. یا ممکنه هیچ اتفاقی نیفته یا ممکنه هر اتفاقی بیافته. ۵۰ درصد ریسک کمیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
عزیز دل ! هرچی دوحالت داره ، احتمالش 50-50 نیست
اولا ؛ كسي تا بحال نشنيده عربستان چيزي رو به گردن بگيره و يا خسارتي بده
دوما ؛ ما كه تغييري توي رفتارش نديديم!؟
سوم ؛ اونا بصورت علني دارند با ما مي جنگن مثل : اعمال تروريستي مجلس ، شرق كشور و ... اينهمه داريم از دستش بدبختي مي كشيم
ما كه در مورد ماهيگرهاي بوشهري كه اسير شدند تغيير رفتاري از عربستان نديديم
فكر كن چقدر وقت مي زارن و پيگيري مي كنن تا چند تا ايراني رو اسير كنند بعد ما يهو گوشت رو مي ديم دست گربه ، كور از خدا چي مي خواست ٢ تا چشم بينا
مورد آخر اينكه ، سر اين موضوع حجاج كه كشته شدند ممكن بود بين ما جنگ بشه و اگر اين بار اتفاق بيافته ما ها بايد براي اشتباه و از دست نرفتن منافع بعضي ها و علاقه يه عده به حج بريم بجنگيم ( منظورم از ما ، ايراني هاست نه صرفا خودم)
امسال 100 درصد 100 ما کشته و بازداشتی زیاد خواهیم داشت در حج.
یعنی واقعا حج در این زمان واجب است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
سوال خوبیه. نه حرامه بجاش برین مشهد واقعا بهتره ارضمون هم از کشور بیرون نمیره
آزموده را آزمودن خطاست.
مگر علمای ما در دوسال قبل نگفتند یکی از شرایط رفتن حج حج با عزت است حج با امنیت است پس چرا عمل نمی کنید
سلام
ایشون فقط به یک سوال بنده جواب بدهند. اگه خدای ناکرده فقط ده نفر از خواهرهای این سرزمین در جریان حج توسط سعودی ها دزدیده شوند ایشون چه پاسخی دارند؟ یعنی فکر میکنید از این سعودی ها اینکار ساخته نیست.
دیروز هم که دم در سازمان حج و زیارت حسابی از خجالت بازماندگان منا و خبرنگارا در اومدند.
مگه مهمه...
همانگونه که خون ایرانیان حادثه منا پای مال شد و کسی کاری نکرد
مجدد تاریخ با این مدیریت تکرار خواهد شد
آیا ،سازمان حج وزیارت ،کسی را مجبور نموده که به این سفر برود؟ هر کسی مسول اعمال ،ونیات خود است ،آیا خداوند در یومالقیامت ،بغیر از خودفرد ، از کسی دیگری سوال میکند ،که چرا این عمل را انجام دادی ،یا ندادی؟از نظر قرآن هرکسی مسول گفتار و رفتار ،کردار خود است ،در این مساله ،نیز هر شخصی مسول است ،ومختار که برود ،یا نرود ،وهر اتفاقی که رخ دهد مسولیتش بعهده خود آن شخص است ،که پذیرفته ،برای ادای ،واجبات خود ،این سفر را انجام دهد ،بگذارید خود مردم ،تصمیم بگیرند ،وعواقب آنهم بعهدهٔ خودشان باشد ،،،،
پاسخ ها
ایرجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
خب ، مشکل همینه
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
آخه عزیز من وقتی رفتن اونجا و یه اتفاقی افتاد اونوفت احساسات مردم رو جریحه ار میکنن و از مردم سوء استفاده میکنن.وگرنه هرکسی دوست داره بره هرچیهم شد به بقیه ملت کاری نداشته باشن و قاطی ماجرا نکنن
ساده ترین شکل مسأله سازی سعودی ها در موسم حج، وقوع انفجار در جایی از عربستان و سپس دست گیری عده ای از جمله ایرانی های به حج رفته و بعد گرو کشی ها و بقیه ماجراها برای مباره با تروریست ها نمی تونه باشه؟ لابد سازمان حج این گونه حوادث ساختگی را خواست خدا برای حجاج معنی می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
ای ول حال کردم.
جالبه همه انواع بهانه ها انجام می شود تا در خصوص حج کارشکنی شود اما در میلیونها سفر خارجی توام با گناه و فساد که در بسیاری از آنها عزت و ناموس ایرانی به حراج گذاشته می شودحتی یک مطلب نوشته نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
شما یا خوابی یا خودت رو به خواب زدی حمید خان
بنام خدا
خدا کنه امسال بلایی به سر حجاج ایرانی نیاورند از این حرومزاده ها هر چی بگی برمیاد.

شاید هم تله باشه برای به جنگ کشاندن ایران وقتی بلایی بدی به سر حجاج بیاد.
متاسفانه به نظر می رسد که به تکلیف الهی حج که از طرف خداوند به عهده مسلمانان گذاشته شده توجه نکرده اید انجام این فریضه ازشهادت چند نفر نیز مهم می باشد .
در واقعه صلح حدیبیه پیامبر اسلام با اینکه خوف شهادت خود و بسیاری از مسلمین می رفت به جهت انجام این فریضه عازم حچ شدند.
خوشا به سعادت کسانی که در راه انچام فریضه الهی به فیض شهادت نایل شوند.
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
سلام آقایعقوب ؛انصافااگرخودت وخواهرومادرت هم قصدتشرف داشتید,بازهم افاضه فضل می فرمودید
اگرآری,پس خوشابه سعادتتان برادر
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
آقا یعقوب کسی نمیگه تکلیف الهی نیست.بله حتما دوستان برن ولی اگه اتفاقی افتاد دوباره مثل دوسال پیش هی نگن شهدای ملت و .....بگن اینا با خواست خودشون رفتن و به بقیه مردم ارتباط نداره و کسی براشون دل نسوزونه
عزت وشرافت وحرمت ایرانی در مقابل دکان ودرآمد ها وماموریت های مسئولین وکارگزاران حج وزیارت چندان مهم نیست آقایان تمام تلاش خود را به برگزاری حج به هر قیمتی شده معطوف داشتند ودر مذاکرات هم کوتاه آمدند حتی با حذف پرچم کشور عزیزمان بر سر میز مذاکره
فقط مسئله اتفاق ناگوار برای زائران نیست. عربستان رسما اعلام کرده جنگ را به ایران تحمیل خواهد کرد و نباید عده ای سود جو تحت عنوان سازمان حج و زیارت با تشویق مردم بهانه بدست دشمن قسم خورده بدهند و ملتی را درگیر جنگ نا خواسته کنند و بعد واقعه در گوشه ای بخزند و به ریش همه بخندند. مسئولین تراز اول و علمای مذهبی بایستی شجاعانه از مردم بخواهند تا برقراری شرایط مطلوب از اینگونه سفرها پرهیز کنند.
امید است جناب حجت‌الاسلام والمسلمين سيد‌علي قاضي‌عسکر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت،ساده انگاری را کنار گذاشته و این تاملی را که در اینجا ذکر شد، مد نظر قرار دهید.
اقتدار داشتن ، فقط در مقابل آمریکا خوبه،در مقابل عربستان اخه، اخ
با سلام و احترام
آقای قاضی عسگر آیا چیزی در دنیا بالاتر از عزت و شرف مردم آن کشور وجود دارد ؟ در 8 سال جنگ به خاطر غزت و شرفشان این همه جوان شهید شدند . اونوقت یه شرته عربستانی تو فرودگاه به جوان ایرانی تجاوز میکنه!!! یا این همه زایر ایرانی به دلیل سهل انگاری شهید میشه ، در حضور نیروهای سعودی خیلی از عزیزانمان به خاطر گرما و آب شهید شدند !!! تازه شرایط بین دولت ایران و سعودی اصلا جالب نیست (تو فرانسه از نیروهای مخالف حمیت میکنه ، ولیعهد جدید اظهارت مزخرفی دارد و ...) دوباره بشما دولت سعودی را شما می خواهید آزمایش کنید . تو رو خدا مقداری هم برای عزت و شرف این مردم ارزش قائل باشید و کمتر به فکر پرکردن جیب خودتان باشید . خدا وکیلی برای حج هیچ الزامی وجود ندارد . فراخوان بکنید برای کارهای خیر ، خدا شاهده خیلی از مردم با تبلیغات درست میتونن هزینه حداقل 15 میلیونی حج را صرف امور خیریه کنند . خدا شاهده نظام جمهوری اسلامی خودشان دوست دارند مردم بروند حج (به دلیل ...) . لطفا مردم را بازیچه خود قرار ندهید ...
جالب تر اینکه ایشان می گوید :
«حادثه منا حادثه تلخي بود، اما مگر می شود به‌ خاطر يک حادثه، حج را تعطيل کرد؟ بنابراين، نبايد به حرف‌هاي زده شده اعتنا کرد، زيرا اعزام به حج تصميم نظام است و ما تأکيد کرديم بايد با تمام زائران ايراني با عزت و احترام رفتار شود.»
این جمله جای تاسف داره ...
واقعا اگر با یک کشور اروپایی چنین رفتارهایی می شد آیا دولت آن کشور اجازه میداد 85 هزار نفر از مردمشان بدون هیچ تعهد جانی به کشوری وارد شوند که تشنه خون مردم ایران هستند .
واقعا جای شرم داره و برای اهدافی حکومتی و تبلیغاتی این مردم را جلو نفرستید ...
آقا مردم خودشان عقل دارند وبهتر از همه مي دانند كه رفتن به عربستان در اختيار خودشان است ولي برگشت معلوم نيست حال هركسي دوست دارد برود مسوليت همه اتفاقات هم با خودش ديگر چرا بايد ما نگران باشيم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
آقای عزیز همه مردم در جریان امور جاری سیاست نمی باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
در صحت جمله اولت شك و ترديد موج ميزند .
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
رفتنش با خودشونه ولی اگه اتفاقی افتاد که مردم رو درگیر میکنن و دوباره شعار ضد سعودی و ریختن تو خیابون.الان برای سود خودشون و منفعت خودشون مردم باید برن
جان انسانها برای سازمان حج اهمیتی ندارد
سوال این است. جان انسانها مهم تر است یا رفتن به حج. این وهابی ها قابل اعتماد نیستند و اگر این دفعه اتفاقی بیافتد حتما جنگی در میگیرد بدون شک.هنوز فاجعه منا و واقعه شرم آور فرودگاه را فراموش نکرده ایم.
جانم فدای اسلام عزیز
سخنان پادشاه جدید از سخنان نتانیاهو هم تندتر است نباید با دست خود برای او گروگان بفرستیم
آهان یعنی حجاج ایرانی با جان و ناموس و مالشان موش آزمایشگاهی برای آزمودن آزموده هستند؟
این اقا بیشتر تر همه دست و پا میزنه واسه رفتن حجاج حالا چرا موندم
دوست عزیز اینکه شما این مسایل رو میفهمید خیلی خوبه. ولی باعث تاسفه که شهامت ندارید پیشنهاد تعلیق تمتع رو در یک روزنامه اینترنتی مطرح کنید.این همون لکنتیه که از مرگ بدتره.
با سلام
این همه ملت ایران را در مقابل این اعراب خار و ذلیل نکنید تابناک محترم بنده در تمام مدت روز اخبار شما را مطالعه میکنم ولی شاید از هر 1000 پیامی که میخونم فقط یک بار نظر میدم اونم اگر در رابطه با سیاستهای بد ما در قبال اعراب باشه ولی شما بعضی اوقات قسمتی از پیامها را حذف میکنید شما یک خبرگزاری هستید که ادعا میکنید سالم کار میکنید این کار دور از شان شماست
با سلام
جالبتر از همه اینه که عربستان به قطر در خصوص روابطی که با ایران داره فشار وارد میکنه از سویی دیگه توی خبرها در خصوص احتمال درگیری نظامی دو کشور میخونیم و از سویی توهین ها و گزافه گویی های مقامات عربستان در خصوص ایران. با این اوصاف بازهم اصرار داریم با همه توهین هایی که به زائرامون میکنند بازهم هموطن هامونو بفرستیم تا صلاخی بشن! و هم پولامونو ببریم بدیم به اونها تا خودشون رو علیه مردم بیچاره یمن و مدافعان حرم که بازهم هموطن هامون هستند تجهیز کنند! نمیدونم اینهمه تناقض رو کجای ذهنم جاکنم...!
حاجی... تو برو سفر... حجت قبول...
عربستان تمام شرایط ایران را پذیرفته؟!
تعهد برای امنیت که برای همه کشورهاست و هر سال هم بوده مثلا
حداقل تا موقعی که دیه را پرداخت نکرده بودند نباید اعزام زایر انجام میشد
اقا مجبور نیستی
د نروید پولش را صرف اشتغال کنید ثواب داره 85000ضربدر 12000000=1020000000000
حجاج ایرانی .. خداوند همینجا هم هست.چرا مایل هستید هزاران بلا در کشور عربستان برای شما اتفاق بیافتد
نروند حجاج عزیز...خود کرده را تدبیر نیست
دستتون درد نكنه كه حداقل گوشزد فرموديد بعدا جاي هيچ تاسف و تاثري وجود نداره سپاس
برای شناخت بهتر نسبت به اظهارات ایشون باید به حقوق و مزایای ایشون توجه کنید تا متوجه بشید علت گذشت ایشون از جان ملت ایران چیه.
اگر عربستان مثل سنوات گذشته بی حرمتی کرد چه کاری می توانید بکنید؟ مردم را درگیر یک جنگ دیگر نکنید .شما منافعتان از جنگ و خونریزی تامین میشود؟ کل کشور را می خورید کافی نیست؟ دست از سر مردم بردارید. با کل دنیا نمی توان جنگید مردم خسته شده اند اگر قرار است برای آزمایش عربستان حج برویم بهتر است مسئولین حج و زیارت با خانواده و کلیه عوامل طرفدار حج با این شرایط تحقیر آمیز اول خودشان مشرف شوند و بعد مردم عادی را دعوت نمایند
مقاله کاملا منطقی و دو کلمه حرف حساب ...
میخواستم یه تحلیلی کارشناسانه در رابطه با موضوع فوق الذکر برای تابناک ارسال کنم ولی باتوجه به اینکه برای حقیر محرز شده که از طرف تابناک تائید نخواهد شد.از درج مطلب فوق خوداری نمودم . فقط امیدوارم مسئولین کشورمان منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح ندهند.با تشکر
تا جهل هست دشمن نیازی نیست
عجیب خودتونین نه این این اظهار نظر
مسولش خود مردمند وقتی طرف خودش میخاد خودشو بکشه
سلام
حالا كه شمابراي جان مردم ارزشي قائل نيستيد
پس تابوت هم به تعداد لازم همراه ببريد
كدام آدم عاقل با گاو شاخ دراز سرشاخ مي شودو درعين حال
فرزندش را جلو گاو رها مي كند
شما فكر مي كنيد داعش فرزند وهابيت عربستان براي شيعيان برنامه اي ندارد كه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
انشاء الله بعد از برگشت تابوت را برای آنهایی که مخالف حج هستن می آوریم
سرباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
ناشناس 9:40 معلومه به پست ناشناس13:27 اصلا توجه نکردی و یه فرد کاملا سطحی نگرهستی و زود قضاوت میکنی.چقدرم زود برای مردن هموطناتون ان شا...وماشا..به راه انداختی.مشکلی نیست شما برو ولی بعدش امدی از خاطراتت نگو یا حداقل سانسورشون کن.
چرا وجوب رفتن به حج از رهبري استفتا نميشود تا خيال همه راحت باشد وحجت تمام گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
دقیقا حرف حساب همینه. تنها مراجه تقلید و مقام عظمای ولایت می تونن حجاج رو از این بلاتکلیفی نجات بدن. از یک طرف واجب شرعی و از طرفی بلاتکلیفی امنیت در عربستان.
ایرجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
جون مردم که نیازی به استفتا نداره . مگه رهبر باید یا چه زبونی بگه ، اینا قابل اطمینان نیستند . عربستان تا تشر نخورد ، اجساد کشته هامون رو تحویل نداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
تکلیف که مشخص است! در احکام تصریح شده در صورت استطاعت حج واجب است و استطاعت هم فقط مالی نیست بلکه جمیع جهات و شرایط را شامل میشود. این دیگر نیازی به استفتا ندارد...خود مردم باید بنابر عقلشان تصمیم بگیرند. البته وظیفه ی متولیان فراهم کردن شرایط مطلوب برای انجام این فریضه است اما همه چیز در ید قدرت و اراده آنان نیست و مردم هم نباید چنین انتظاری داشته باشند.
مگه مردم باید قربانی تصمیمات نظام بشن!
به نظر من هم نباید جان هموطنان خود را وسیله آزمایش سعودی ها قرار داد و هزاران خانواده را مجددا نگران کرد . واقعا با شرایط فعلی و اینکه سعودی ها حتی به جان هموطنان ما در داخل خاک ایران هم رحم نمی کنند آیا عاقلانه و مدبرانه است که ایرانی ها را دو دستی تحویل سعودی ها بدهیم . خب طبیعی است سازمان حج و زیارت دنبال ارسال زائر باشد چون در غیر این صورت اصلا ماهیت وجودی سازمان زیر سئوال است ولی بالاخره این یک بحث ملی و امنیتی است و ارگانهای ملی و امنیتی نباید اجازه فرستادن حجاج را بدهند.
جالبه دیشب در اخبار 20:30 نشون داد ، خانواده شهدای منا رفتن جلوی ساختمان حج و اوقاف برای پیگیری پرونده شهداشون کلا راهشون ندادن داخل،خبرنگاری رو هم که اونجا بود حراست سازمان زد ترکوند، دوربینشم شکست..................
ما برای خودمون خیلی زرنگ و گردن کلفت،آفرین به ما......................
به این میگویند بررسی عاقلانه یک ریسک
«اما مگر می شود به‌ خاطر يک حادثه، حج را تعطيل کرد؟»
بله می شود، اگر خطر جانی همچنان باقی باشد که هست نه تنها می شود که باید تعطیل کرد.
« اعزام به حج تصميم نظام است »
ایشان نباید به تنهایی در این خصوص تصمیم بگیرد این که فرمودند تصمیم نظام است نه خیر. فقط تصمیم خودشان است.
«در اين سفر حج تمتع دولت سعودي را آزمايش مي‌کنيم.»
حجاج موش ازمایشگاهی نیستند
ایا واقعا در ایران مسلمانی باقی مانده که بخواهیم دقدقه حج رفتن مکه را داشته باشیم!؟ای کاش مسیولین بفهمن اوضاع این روزهای کشور حادتر از دقدقه مکه رفتن مردم است..
عربستان صعودی امسال بیش از سالهای گذشته بدنبال ضربه زدن به ایرانیان است قطعا اتفاقاتی برای زائران خواهد افتاد
اما آیا ما نباید با تامل بیشتری تصمیم بگیریم
اگر مردم اهمیت موضوع را درک کنند دیگر هیچ ایرانی به سفر حج نخواهد رفت
به جای آن با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و هزینه هر سفر حج میتوان آنها را برای اشتغال جوانان این سرزمین مدیریت کرد تا ایمان جوانان به اسلام و مسلمانان بیشتر شود و یقین کنند که داوطلبان حج تنها آن را واجب نمیدانند بلکه کمک به مسلمان هموطن برای نجات از بیکاری و اشتغال را نیز واجب میدانند
واقعا در عربستان هر اتفاقی ممکن است برای هموطنان بیفتد و هیچ کس هم جوابگو نخواهد بود مثل سال قبل.
اما من به یک نکته ای اشاره کنم که با این همه اتفاقات سالهای گذشته و خطرات پیش رو چرا مردم تامل نمی کنند؟
عربستان از برگزاری یک مسابقه فوتبال در ایران خودداری می‌کند و می‌گوید که در ایران امنیت وجود ندارد؛ آیا ما با این کار خود مهر تأییدی بر این باور نمی‌زنیم که این کشور امن است ـ و حال آن‌که عربستان با کشتار حجاج حرم امن خدا نشان داده است اهمیتی برای امنیت مردم ما قائل نیست.
در همین حال است که عربستان همچنان بر طبل جنگ می‌کوبد و دور از ذهن نیست، حتی اگر خودشان نخواهند، بازیچه برخی خناسان قرار بگیرند و کاری کنند که پای ایران ناگزیر به جنگ بازشود. حتی ممکن است افرادی غیر از خود آن‌ها دست به اقداماتی بزنند. باید مراقب بود. شاید اکنون بتوان جلوی زیانی را گرفت که نتیجه‌اش ممکن است مرگ صدها و هزارها انسان باشد.
سلام
پس از حادثه منا، اكثر مراجع گفتند كه عزت مومن خيلي بيشتر از آن است كه برود مراسم حج و اين عزت كه مخصوص خداست، خدشه دار شود.
آقاي قاضي عسكر بارها فرمودند:‌ "موسم حج پیش روی را فرصتی برای آزمایش سعودی ها ميداند"
حالا سوال بنده از آقاي قاضي عسكر اين است كه به چه قيمتي ميخواهد اين آزمايش را انجام دهد.
آزمايشات را بر روي موجودات نباتي، حيواني و انساني با درجات مختلف خطر در نظر ميگيرند.
در باره نباتات با درجه احتمال موفقيت تا 85% قابل قبول است.
در باره حيوانات احتمال موفقيت تا 92 % قابل قبول است. يعني از 100 گونه يك حيوان اگر در مورد خاصي آزمايش صورت گيرد اگر 92 عدد زنده بماند قابل قبول است.
در باره انسان اين آزمايش يك به ميليون است. به اين معني كه در يك آزمايش يا ساخت دارو و .... اگر در يك ميليون نفر انسان مورد آزمايش 2 مورد خطا باشد آن آزمايش قطع مي شود.
حالا با رفتن حجاج عزيز ما به حج آيا احتمال خطر يك ميليونم است؟؟؟؟؟؟؟/!!!!!!!!
چرا انسان هاي بيگاه را در بوته آزمايش سعودي ها قرار ميدهيد؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
آقو ما کمتر از 90 درصد تلفات برامون کسر شان داره
خدا خودش حافظ حجاج عزیزمان باشد و به خیر بگذرد ......!!!
معمولاً میگن آزموده را آزمودن خطاست.چند بار در حوادث مختلف شهادت حجاج در دهه 60 ، قضایای فرودگاه و فاجعه منا (که هنوز ابعاد واقعی و احتمال قوی عمدی بودنش رابرای مردم اعلام نکرده اند) مقامات عربستان میزان ارادت خود را به مردم ایران نشان داده اند.حالا که در وضعیت تیره ترین روابط بین دوکشور قرارداریم تا جاییکه علنی اعلام می کنند جنگ را به داخل مرزهای ایران می کشانیم ، اگر واقعاً جنگی بین دو کشور رخ دهدبیش از 70هزار اسیر جنگی را دودستی تقدیم عربستان کرده ایم که بعنوان اهرم فشار و برگ برنده از آن علیه کشورمان استفاده کنند... به نظر آیت الله قاضی عسگر آیا مردم موش آزمایشگاهی سیاست هستند؟ چرا اعلام نمی کنید تا وقتیکه شرایط عزت حجاج رعایت نشود حج تعطیل است؟ چرا نمایندگان مجلس به این قضیه امنیتی ورود نمی کنند؟چرا مراجع محترم فتوای موقت تحریم حج را نمی دهند؟
مگر سازمان حج و زیارت مردم را به زور به حج می فرسته؟ خود متقاضیان حج باید کلاهشان را قاضی کنند ببینند ایا دست به این اقدام بزنند یا نه. طبیعی است که اگر حادثه کذشته بار دیگر هم تکرار شود کسی کاری نمی تواند بکند. این همه در عربستان کشته شدند خوب چی شد؟ کی جواب داد؟ فقط یکسری خانواده ها عزیزانشان را از دست دادند. الان هم همین، کسی نمی تواند پاسخگو باشد
مسئولیت جان حجاج ایرانی به عهده خودشان است و هر بلائی سرشان بیاید خودشان مقصر هستند هیچ اجباری برای رفتن نبوده و وقتی خودشان شأنی و منزلتی برای خود قائل نیستند پس نگرانی بیهوده است
دیگر چه آزمایشی؟!! مگر ندیدید که حتی پیکر جانباختگان را هم نمیخواستند تحویل بدهند تا اینکه نهیب رهبری برآمد...
خب آقا جان وقتی میبینید امنیت جانی و آبرویی وجود ندارد شما نرید ثبت نام کنید
گل گفتي چون واقعيت راگفتي
استفتا نمي خواهد اصلا در اين مقطع زماني رفتن به عربستان که تبديل به دشمن درجه يک ايران و در رديف اسرائيل قرار گرفته جايز نيست و حتي عزت و کرامت ايراني را زير سوال مي برد يکبار براي هميشه با مردم رو راست باشين و به خاطر منافع خودتان ملت را قرباني نکنيد يعني حج تعطيل.
چه منافعی در این اصرار هست ایا دوباره ایران را وارد یک بازی پیش بینی نشده دیگر نخواهیم کرد ؟
اقای قاضی عربستان چندبار در موسم حج مردم را کشته به مقتضیات زمان مردم را می کشد شما قدرت جلوگیری از ان را دارید
امسال به فضل پروردگار یکی از امن ترین حج ها را خواهیم داشت
بنا به اخبار غیر رسمی و محرمانه از مهمترین دلایل حادثه منا بی نظمی زوار ایرانی بوده چرا که متولی حج عربستان زمان حضور ایرانیها را 10 صبح اعلام کرده بودند در حالی که به دلیل عدم مدیریت، زوار ایرانی از 8 صبح به سمت مکان موردنظر حرکت میکنند که این عامل بعلاوه عوامل دیگرسبب حادثه منا شدند
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
معلومه خودت امسال نمیری و اینقدر سنگ وهابی ها را به سینه میزنی.اصلا همیشه ایرانی ها مقصرند و برادران وهابی به تکلیف عمل میکنند!!! خدا شفا بده
بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
احتمالا جنابعالی کارمند سفارت عربستان نیستید؟؟؟
اخبار محرمانه رو فقط سعودی ها میدونن!!!که چنین جنایتی کردن!!!!!
شما خیلی خیلی خوابی یا کلا....اگر چنین چیزی صحت داشت که مسئولین عربستانی بقیه حجاج رو زندانی میکردن و تمام خسارت رو از ایران میگرفتن
تورو جان عزیزت ملک سلمان کمی فکر کن
حسي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
ميدوني چي ميگي؟
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
حتی اگه امن هم باشه خیانت محسوب می شه. چون پول آن صرف کشتار شیعیان, داعش و دیگر گروههای تروریستی خواهد شد.
نميدان چه اصراري هست براي رفتن به حج (فعلا)وقتي مسولان عربستاني تبليغات سنگين عليه ايران و ايراني ميكنند.آقا خود مسئولين رده بالاي حج حاظر هستند با اولين كاروان خودشان پيش قدم شوند
اعزام حجاج ایرانی با تنشی بالای سیاسی که بین ایران و عربستان هست جایز نیست
صحبت از حسن نیت سعودی ها ؟؟؟ واقعا جان ایرانی ها اینگونه مورد بی توجهی مسئولین است؟
«در اين سفر حج تمتع دولت سعودي را آزمايش مي‌کنيم.»????????????? به چه قیمتی !!!!!!!!! جان حجاج و مردم!!!!!!!!!
من فکر ميکنم به احتمال بسيار زياد با نوجه به تحرکات عربستان در منطقه و نيز ضديت وليعد جديدشان با ايرانيان، حج امسال ابستن حوادث بسيار خطرناک براي حجاج، ايران و منطقه است. مسوولين محترم بايد با خرد و انديشه تصميم مناسب و درست بگيرند.
من فکر ميکنم به احتمال بسيار زياد با نوجه به تحرکات عربستان در منطقه و نيز ضديت وليعد جديدشان با ايرانيان، حج امسال ابستن حوادث بسيار خطرناک براي حجاج، ايران و منطقه است. مسوولين محترم بايد با خرد و انديشه تصميم مناسب و درست بگيرند.
آیا مسئولین حج و زیارت جان و مال و ناموس هموطنانمان را کتبا تضمین می کنند؟ اینکه قول و قرار گذاشته شده اصلا پذیرفتنی و عاقلانه نیست. فضای افکار عمومی و دولتی کشور تروریست پرور عربستان ضد ایرانی است. اگر به هموطنان ما جفا کردند شما چه می کنید؟ گویا سازمان حج و زیارت تصمیم خود را گرفته و فقط درآمد مالی برایش مهم است. از دستگاه های امنیتی، کمسیون امنیت مجلس و سایر دستگاه های زیربط می خواهیم مانع از اجرای خطرناک و غیر منطقی سازمان حجت و زیارت شوند.
بهتر است که عنوان را بنویسید «خون» و «جان» حجاج ایرانی را ابزار سنجش حسن نیت سعودی‌ها نکنید!
واقعا همه مردم یا اکثریت ملت ایران نگران هستند.
نمی دانیم این همه اصرار بر رفتن حجاج برای چیست؟
هرکی بره خونش گردن خودشه دولت سالهای قبل تونسته ضمانت بده که الان بده؟
ظاهرا وزارت امور خارجه برای فرستادن حجاج اصرار دارد
جالب است که 50 درصد مسافرین توسط هواپیمایی سعودی انتقال میابند یعنی عملا به سعودی ها امتیازاتی هم داده شده و جالبتر اینکه صدای کسی هم بابت این باج درنیومده!!!1
به نظر من کسانی که ثبت نام کرده اند خود باید عواقب این کار هم پذیرا باشند و سازمان حج و زیارت چندان کاری در این مورد نمیتواند بکند!
بااحترام به جایگاه حقوقی آقای قاضی عسگر باید عرض شود که باچه مستندی نظر وخواسته خود رابه عنوان تصمیم نظام معرفی می کند اگر واقعا نظر ولی فقیه موافق نظر شماست برای شما که کاری ندارد استفتا کنید هر چه معظم له فرمودند همه می پذیریم
جالب است که درصدا وسیما ودر همه منابر و آخر همه نمازهای جمعه وجماعت فریاد مرگ بر آل سعود سر می دهیم و بعد انتظار داریم که با گل وشیرینی از حجاج ما پذیرایی شود. خود کرده را تدبیر نیست.
من نگرانم. اونا برای یه بازی دوستانه نمیان ایران .اونوقت ما ... وزارت خارجه هم جرات نداره ورود کنه چون این سازمان های موازی چنان میکوبن که بیا و ببین.
سازمان حج و زیارت فقط به دلیل سودی که از سپرده های متقاضیان حج می برد با جان هم وطنانمان بازی میکند.... خوب برای آزمایش حسن نیت مقامات سعودی امسال مسئولان حج و زیارت وسایر مسئولان پیشقدم شوند و به حج مشرف گردند....
چه ضمانتی مگر سالهای قبل به ضمانت خودشون عمل کردند که الان عمل کنند
صواب نرفتن‌به این حج از رفتن آن کمتر نیست
همه می دانیم ،عربستا ن به پشتوانه امریکا در صدد جنگ با ایران است .ودر هر بحثی دنبال تحریک ایران است .شک نکنید که در عربستان برای حجاج مشکل پیش خواهد امد .اعزام حجاج دوسر باخت است .در قبال مشکل اگر واکنش نشان دهیم واقدامی تنبیهی انجام دهیم که البته بعید می دانم .گزک به دست ال سعود دادیم وبه هدفش خواهد رسید .اگر هم سکوت کنیم وحواله به اخرت نماییم که این محتمل تر است ،پس عزت وغیرت خود را بر باد داده ایم .پس نفرستید .ابدا مجبور نیستیم .حتی اگر هتل و.... رزرو شده پرداخت خسارت ان مهمتر از جان وناموس هموطنان نیست
بايد ديد سازمان حج چه خيري در اين سفر ميبينه که حتي حاضر ميشه کنار پرچم عربستان بشينه مذاکره کنه وحتي عکس پرچم ايران هم نيست چه رسد به خود پرچم ودر ضمن چهل سال است داريد دنيا را ازمايش ميکنيد هنوز نفهميديد کي دوست کي دشمن عذب ها صفت ندارند حتي خوبترين انها هر بيشتر پول داد برادر ميشود چه بسا در يک زمان هم از ايران ميگرند هم نماينده انها دست سعودي را ميبوسد واز او به عنوان برادر عرب ياد ميکند فراموش نکرديم عراق وفلسطين وکشورهاي ديگر که به ظاهر رفيقند قطعنامه ضد ايراني امضا ميکنند
چه سودی تو سفر حج هست که به بهونه حج بیخیالش نمیشید ؟
اصل عزت رو همیشه پای منافع که میرسه آقایون یادشون میره !
هیچ مرجع تقلیدی نمی تواند در این شرایط فتوی وجوب حج بدهد مگر آنها علم غیب دارند هرکس باید خودش تصمیم بگیرد ربطی به دولت هم ندارد چگونه می شود روی قول عربستان اعتماد کرد
این همه بد عهدی از وهابی های آل سقوط دیدیم، و باز اصرار داریم پولی که میشود در چرخه اقتصاد و تولید کشورمان بکار بریم به جیب مفت خورهای سعودی بریزیم که صرف خرید سلاح از امریکایی‌ها بشود.
آنهم با استدلال آزمایش سعودیها، واقعا که ما چقدر ساده ایم؟
البته به نظر میرسد با توجه به اوضاع حساس منطقه و شرایط خاص حکومت سعودی، امسال هیچ اتفاق و تهدیدی زوار ایرانی را تهدید نمیکند. اگر برای زوار ایرانی اتفاقی بیفتد در حکم آتش انداختن در بشکه باروت است و بعید است سعودی ها تا این اندازه بی عقل و کله شق باشند...
عزت ؟؟؟؟
براحتی مبتواند موضوع حج امسال به یک بحران انسانی تبدیل شود. قطعا عقل و حکمت سازگار با این تصمیم نیست
حج و زیارت برای منافعش دارد با جان مردم بازی می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
احسنت. دقیقا همینطوره
واقعا خون آدم به جوش میاد وقتی حضرات میگن اعزام حجاج آزمایشی جهت عربستان وهابی باشه آزموده را آزمودن خطاست ، کلی از زائرهای ایران را کشتند مسئولین ما هیچ کاری کردن که این بار کاری بکنند واقعا از خدا ومردم خجالت نمیکشند که مردم را برای سلاخی به عربستان وهابی میفرستند واقعا حج از جان وناموس انسان واجب تره اینها ظاهرا پول هنگفتی گرفتن که این طور مردم ایران را به گام وهابی داعش مسلک میفرستند جائی که اگر هر فرد ایرانی بره باید حتما سلاح گرم باخودش ببره تا امنیت داشته باشه هر که هم که بره جهت درست کردن سپر دفاعی وهابیها رفته جون جنگ در راه است و دستی دستی به آنها گروگان تحویل میدهیم .چرا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!جواب بدهید .
حاجی یعنی کسی که مهجور نبوده و شرایط اهلیت را داراست عاقل . بالغ. رشید ومتمکن بوده و مکره هم که نیست
در چنین شرایطی که می داند خطر در کمین است باید به حج نرود
واگر رفت دیگر کسی مسول و پاسخگو نیست
واما سازمان حج که متولی این امر است رفتار ازمون وخطا
را در پیش گرفته و می خواهد با جان و ناموس حجاج عربستان را ازمایش کند!!!
عجب مسولی و مسوولیتی!!!
عزیزان من عزبستان دو بارحجاج ایرانی را کشتار نموده و نتوانستم هیچ تقاصی بگیریم
پس بخاطر حفظ جان و شرف وحیثیت نروید و اگر اتفاقی افتاد کسی پیگیر ان نخواهد بود.
نباید حامیان حملات تهران را تایید نمود. حج رفتن امسال نوعی تایید جنایات آل سعود در ایران ودر عربستان و در سوریه و عراق و یمن و بحرین و..فحاشی های آنها می باشد. قوی باشید.
اعمال جنایت کارانه آنها با وجود گذشت و صبر ومدارای ایرانیان و بارها دست دوستی دراز نمودن ایران بار دیگر ثابت نمود که با ترس، مهربانی با شیطان و قدرت دیپلماسی نمی توان با امثال آل سعود و آمریکا به تفاهم رسید. تنها راه قوی شدن مداوم، احساس قدرت و سخن با قدرت گفتن می باشد. مانند دفاع مقدس باید همه دنیا مطمئن شوند که هزینه آنها در صورت درگیری خیلی زیاد بوده و حتما تلافی خواهد شد. و ایرانی ها به سادگی کوتاه نمی آیند، مرتب بخشیدن نتیجه بدی دارد. طرف بیشتر جری برای جنایت بیشتر می شود.
ميدونيد چرا ديروز يك خبرنگار را جلوي سازمان حج و اوقاف كتك زده و دوربينش را شكسته بودند ؟ به خاطر اينكه به خاطر اين شهداي منا يكساله كار و كاسبي اين آقايان خوابيده و تعطيل شده حالا هم كه بستگان اين شهداء براي مطالبه خون بهاي و ديه آنها به مقابل سازمان مراجعه كرده اند با اين رفتار خشن روبرو شده اند شايد هم ديه ها را گرفته اند و دست خودشان است و به بازماندگان نمي دهند؟ الله اعلم
خلایق هرچه لایق.دیگه چجوری بگن حج نیایید
ما میرویم. بله میرویم تا بلکه شهید شویم و مقام بالایی در بهشت برایمان در نظر گرفته شود.
در ضمن اگر نریم میگن ترسیدن. پس میریم
خدا کمک کنه ان شا الله
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
راه باز و جاده دراز
هرکس رفت خونش پای خودشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
فرق بین شهامت و حماقت همین جاها معلوم میشه
اگه خدایی نکرده اتفاقی بیفته یقین بدونید جنگ اتفاق خواهد افتاد و کشورهای عربی هم منتظره همین فرصتند
شما شرايط سفر به كشورهاي ديگر را درست كنيد بعدا ببينيد چقدر مردم به حج مي روند
خيلي ها براي گردش و خريد و ژست ميرن
شاید مردم باید بروند تا ببینیم عربستان قصد داره با ما دوست بشه یا نه
حالا که دارن می رن دست ابوالفضل پشت سرتان
مساله اصرار به اعزام حجاج نه وجوب امر است نه اقتصادی. عقلا فکر کنند متوجه میشوند.
اینا برای کسب درآمد از حج با جان مسلمین بازی می کنند.
آقا ما دم خروس رو ببینیم یا قسم حضرت عباس رو!!
ما هر روز داریم میگیم مرگ بر آل سعود حالا چطوری شدن رفیق عزت خواه ما!؟
عجب اطمينانى دارد به اين پادشاه و شاهزلده سعودى اين آقاى قاضى عسكر
اقا چرا مردم رو ميخواهي بكشي
بهتر ایران بجای حجاج معمولی یکسری تکاور بفرسته
همه ي علما نظر دادن كه اگر خطري براي حاجي محتمل باشه وجوب حج ساقط مي شه چه إصراري دارند آقايان
چرا بعضي ها فكر ميكنن اگه برن اونجا و بميرن، شهيد حساب ميشن؟
ميخواي شهيد شي برو سوريه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
تا چشمت دراد
حج امسال؟ این هم برجام جدید است. خدا خیر نماید. حتی فریضه روزه نیز در صورت احتمال بیماری و ضرر و خطر به تعویق می افتد.
ازمایششان را همان سال شصت و هفت پس دادند
از انبوه اخبار و رویدادهای چند ساله اخیر، پُر واضح و مبرهن است روابط بین عربستان و ایران اکنون بسیار ناگوارتر، آشفته تر و در شرایط بحرانی نسبت به دو سال قبل است لذا این جای حیرت دارد عربستانی که با هدف انتقام گرفتن از شیعیان ایرانی در عملیات حجِ دو سالِ قبل در حادثه جرثقیل و منا، به صغیر و کبیر، زن و بچه، ایرانی و خارجی، شیعه و سنّیِ شرکت کننده در حج رحم نمی کند و با پوشش و ترفندهای گوناگون رذیلانه اقدام به جنایت میکند و در حالیکه اکنون روابط بین دو کشور بمراتب بدتر و خطرناکتر از دو سال قبل است چرا عده ای از مقامات اصرار عجیبی دارند متقاضیان حج را هر طور شده به حج اعزام کنند؟ (تو بخوان چرا می‌خواهند متقاضیان حج را تحویل ریاضِ سراپا کینه و نفرت از نظام، ایرانیان و شیعیان بدهند؟) ایندفعه اگر متقاضیان اعزام بشوند احتمال کشتار آنان و تعداد کشته ها و مصدومان خیلی بیشتر از قبل خواهد بود؛ اعزام متقاضیان حج را متوقف کنید! و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بررسی کنند و ببینند که به چه دلیل برخی مقامات اصرار دارند در این وضعیتِ بحران روابط بین دو کشور و وجود خطرات بالقوه و بالفعل، متقاضیان را به عربستان انتقال دهند؛ مایلم بعنوانِ یک شهروند ایرانی بشدت تاکید کنم مطلقاً با هرگونه تحریک کردن، جنگ و درگیری با کشورها شدیداً مخالفم زیرا هیچ ظلمی بالاتر و فاجعه‌بارتر از ”جنگ بین کشورها “ نیست؛ اما جنایتکاران عربستان باید از طریق ساختن راهکارهای جدید بین المللی، بصورت قانونی و عادلانه محاکمه شده و به جزای جنایات خود برسند.
در چنین شرایط اسفتاکی که تفکر تروریستی آل سعود برای این منطقه ایجاد کرده است. واقعا رفتن به حج سیاست صحیحی می باشد؟ جای نگرانی شدید دارد؟ و جان انسان های زیادی در خطر هست. جا دارد که مسئولین دقت بیشتری کنند.
پر روشن است منظور نماینده ولی فقیه این است که اگر عربستان در سفر حج برخورد شایسته، با عزت و کرامت با حجاج داشته باشد مقدمات مباحث دیگر فراهم می‌شود. خود ایشان نیز بارها رسما اعلام کرده‌اند اگر احساس خطری برای امنیت زایران ایرانی وجود آید نخستین فردی هستم که با مردم شریف ایران در میان خواهم گذاشت. قطع و یقین، منظور ایشان این نیست که امنیت حجاج ایرانی ابزار سنجش حسن نیت سعودی‌ها قرار خواهد گرفت. هم‌اکنون که زایران با شوق و ذوق پس از سال‌ها مقدمات سفر حج خویش را مهیا ساخته و کمتر از یک‌ماه دیگه عازم سرزمین وحی خواهند شد، سزوار نیست مطالبی منتشر شود که خانواده‌ها دچار تشویش شوند. سنت بدرقه نیک زایران از اخلاق اسلامی و ایرانی است.
ای خدا مگر چی میشد این دین اسلام کثیف هیچ وقت وارد ایران نمیشد مگر چی میشد این دین کثافت وارد ایران نمیشد
به نظر من بهتر از همه اينه كه عاشقان حج برن عربستان
نمیدونم چرا این امیرالحج ایران اینچنان مصر به اعزام حاجی هستند! کافیست نگاهی به صحبتهای ایشان در گذشته و هم اکنون بیاندازید. تا لحظه آخر سال گذشته اصرار شدید به اعزام حاجیان داشتند و اکنون نیز اینگونه میفرمایند. واقعا این دغدغه صرفا برای اجرای حج واجب است؟
امسال هر بلایی به سر حجاج ایرانی بیاد من یکی که اصلا اهمیت نمیدم
اینا دارن با کی لج میکنند ره افتادند برن مکه؟حالیتون نیست؟
کسانی که می خواهند عربستان آزموده را بیازمایند لطف کنن امسال با نوامیس خود مشرف شوند. قصد بیدار سازی دارم نه قصد تعریض و کنایه. شاید مساله را بهتر درک کنند. به علاوه تشخیص موضوع استفتاء نمی خواهد شما خودت باید تشخیص دهی که آیا با وجود این امنیت عالی متمکن هستی یا نه؟ مجتهد به شما می گوید وضوء یا روزه واجب است اما وظیفه او نیست که بگوید وضوء برای شما ضرر داره جبیره بگیر و یا روزه ضرر داره یا نداره این تشخیص بر عهده پژشک یا خود شماست.
چقدر حج امسال به تله شبیهه. مطمئنم عربستان یه بلایی سر حاجی های ما میاره و با صحنه سازی اعلام می کنه اینا اومده بودن عربستان برای تروریسم!! آمریکا هم که منتظر بهانه هست ....!
ضمن تشکرازتابناک بابت این گزارش مشروح ودقیق.ازمسئولین سازمان عریض وطویل حج سوالی داشتم
وقتی مسئولین عربستانی به بهانه ناامن بودن ایران ازاعزام 40فوتبالیست وهمراه خودداری میکندشمابه چه اعتباری 80هزارایرانی بی پناه را به کشتارگاه وهابیون مترصدجنگ می فرستیداگرخونی ازدماغ این هموطنان بریزد آیا این توان هست که بخواهیم تلافی کنیم یااینکه دوباره وزیرخارجه برای گشایش کاردربرابرحاکم کویتی زانوبزند؟
چرااذيت ميكنين بابا
بابا حداقل زنا رو نفرستید
حدیث پیامبر: " ارزش آبروی مومن از کعبه بالاتر است."

باید موقع هتک حیثیت دو نوجوان ایرانی حج رو تعلیق میکردند تا فاجعه منا هم پیش نیاید ولی افسوس...منفعت شخصی
چرا مردم ثبت نام برای حج امسال کردن؟
ناامید شدم از مردم
اینهمه کامنت و محتلفت با اعزام حجاج. البته تعداد کمی که از انگشتان یکدست هم کمنر بود اشکالی در اعزام نمی دیدند. آزمون دموکراسی و شنیدن صدای مردم را تابناک به نمایش گذاشت.
کاملا واضحه که برای سازمان حج و زیارت فقط مسائل مادی مهمه و جون مردم ارزشی نداره. در جواب دوستانی که میگن خوب خود مردم نرند باید گفت بسیاری از زایرین از مراودات سیاسی و مسائلی از این دست کمترین اطلاعی ندارند.
تابناک راضیم ازت تنها رسانه ای بودی که شجاعت طرح این موضوع و داشتی
فرستادن حجاج به عربستان بسیار بسیار اشتباهه. چون: اولاً به دلیل روابط بسیار پرتنش بین دو کشور و نقشه‌ها و توطئه‌های پشت پرده عربستان با منافقین و ... و دوماً به این دلیل که چندی پیش داعش در مکه عملیات تروریستی انجام داد، البته گفته میشه داعش ولی این را بدانید که تمام اینها توطئه عربستانه برای اینکه اگه در موسم حج اتفاقات تروریستی و کشتاری صورت بگیره، بیندازه به گردن داعش و ... و سوم اینکه حجاج ما رو میتونن به عنوان اسیر در اختیار بگیرند و عزیزان ما برگ برنده‌ای باشند در دستان سعودیها و آنها خیلی راحت از این وضعیت بهره‌برداریهای سیاسی خودشان را بکنند. لطفاً کمی هوشیار باشید.
سلام عزیزانم
اگرهر شخصی به اقوام نزدیک خودش یاری بده نیازش را بی نیاز کند حج تمتع به جا آورده است
با توجه به تغییر و تحولات اخیر در عربستان بهتر است مسئولین تضمین های لازم را از حکام سعودی دریافت کنند یا حداقل اگر قبلا تضمینی داده اند دوباره آن را از مسئولین حج عربستان استعلام نمایند.
در قران كريم، خداوند متعال تاكيد مي كند كه خود را به دست خود به هلاكت نيندازيد "لا تلقوا بايديكم الي التهلكه".
زمان پيغمبر هم چند صباحي فريضه حج انجام نشد.
واقعا، يكي نيست جلوي بعضي كاتوليك تر از پاپ هاي ما را بگيره؟
جان و مال و ناموس و آبروي ملت در معرض تهديدي جدي است.
حتما، عربستان وهابي و محمد بن سلمان افراطي براي مردم عزيزمان فرش قرمز پهن خواهند كرد!
كجاست حداقل كياست و تدبير لازم كه در بزهنگاه هاي اينچنيني بايد داشته باشيد؟
فأين تذهبون؟
آیاتضمین امنیتی جهانی وبین المللی برای حجاج گرفته اید؟اگرنگرفته اید اشتباه کرده اید.
معلومه کسب کارشان خوابیده که اصراربه اعزام مردم بدبخت دارندهمش هدف پوله پول ولاغیر
وقتی ک سازمان حج دوربین خبرنگار صدا و سیما رو ک برای پوشش خبری از خانواده های حادثه منا در حال تهیه گزارش بوده میشکونه و هیچ توضیحی نمی ده واقعا اشتباه ب ی همچین سازمان خود مختاری اعتماد کرد
وقتي شرايط امنيتي زير سوال هست پس استطاعت جاني وجود نداره پس در اين شرايط اشكالي نداره اگر صبر كنيم تا شرايط بهتر شود وبدون اينكه جان حجاج به خطر بندازيم به حج بريممن هم آرزوي حج را دارم چند ساله كه صبر هم كردم اما در اين شرايط صلاح نمي دونم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر