بازدید 5037

کلاهبرداری ازطریق تبلیغ درفضای مجازی

کد خبر: ۷۰۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 02 July 2017
فرمانده انتظامي استان البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که از طریق تبلیغ در فضای مجازی اقدام به جذب سرمایه مشتریان و 20‌میلیارد کلاهبرداری در پوشش خرید دستگاه چین کن فیلتر هوای خودرو از شهروندان کرده بودند خبر داد. 

به گزارش آرمان، سردار «کامرانی صالح» با اعلام این خبر گفت:در پي ارجاع تعدادی پرونده شکایت از دادسرای شهرستان ساوجبلاغ به پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداري در پوشش فروش دستگاه‌های چين کن فيلتر هوای خودرو، رسيدگي به موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران قرار گرفت.

 وی افزود: در تحقیقات مقدماتی از تعدادی از شکات پرونده مشخص شد که مدتی قبل از طریق فضای مجازی از فعالیت یک شرکت سرمایه‌گذاری که اقدام به تبلیغ گسترده در خصوص فروش دستگاه‌های چین کن فیلتر هوا خودرو و کسب سود کلان می‌کردند، فریب تبلیغات شرکت صوری مذکور را خورده و پس از چندین بار رفت‌وآمد و جلب اعتماد نسبت به قانونی بودن فعالیت این شرکت سرمایه‌گذاری، مبادرت به پرداخت 275‌میلیون ریال جهت خرید دستگاه کردند.

 این مقام انتظامی اظهار داشت: مال باختگان پس از واریز مبلغ درخواستی به حساب شرکت و تنظیم قرارداد جهت خرید دستگاه در زمان مقرر متوجه شدند که در دام یک باند کلاهبرداری گرفتار شده‌اند. 

سردار کامرانی صالح گفت: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده در نهایت مخفیگاه متهم را در شهر جدید هشتگرد شناسايي و در یک عملیات منسجم و هماهنگ موفق به دستگيری نامبرده شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در مواجه با ادله و شواهد موجود به 20‌میلیارد ریال کلاهبرداری از 26 نفر، با همدستی یک نفر دیگر، در پوشش فروش دستگاه‌های چین کن فیلتر هوا خودرو اعتراف کرد. 

سردار کامرانی صالح در خصوص شیوه و شگرد متهمان دستگیر شده گفت: این افراد با اجاره یک ساختمان اداری و تبلیغات گسترده تحت عنوان سود فراوان در مقابل سرمایه‌گذاری اندک در قبال فروش دستگاه‌های چین کن فیلتر هوا خودرو در فضای مجازی، افراد متقاضی را به آدرس مذکور دعوت و با عقد قرار داد صوری در قبال دریافت 275‌میلیون ریال و یا در یافت 500‌میلیون ریال جهت تضمین فروش تولیدات آنها اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند.

به گفته وی، متهمان همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آنجا با قرار وثیقه 30‌میلیارد ریالی روانه زندان شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی