بازدید 3464

دستبرد مسلحانه به شیوه سینمایی

کد خبر: ۷۰۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 14 June 2017
سیدخلیل سجادپور-دزدان مسلحی که با همدستی منشی یک شرکت خصوصی و با نقشه ای حساب شده اقدام به گروگانگیری و اخاذی در مشهد کرده بودند، راز سرقت مسلحانه از یک دختر آرایشگر در کرج را نیز فاش کردند.

 به گزارش خراسان، هشتم خرداد جاری، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در یک عملیات هماهنگ و گسترده، وارد ماجرای سرقت مسلحانه ای شدند که مجرمان با گروگان گرفتن مدیر یک شرکت خصوصی و منشی وی، حدود 110میلیون تومان چک را از بانک نقد کرده و متواری شده بودند. 

کارآگاهان که با نظارت مستقیم سرهنگ «حمید رزمخواه» به سرنخ هایی از گروگانگیران رسیده بودند، دریافتند که متهمان در یکی از خوابگاه های دانشجویی پنهان شده اند، بنابراین دو سارق مسلح نقابدار با صدور دستورات ویژه ای از سوی بازپرس ترابیان (بازپرس شعبه 203 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) به دام افتادند و بدین ترتیب، بازجویی از آنان آغاز شد. 

بررسی های کارآگاهان نشان داد: سرکرده باند که «سعید» نام دارد، پس از ریختن طرح دوستی با منشی 28ساله شرکت و به بهانه ازدواج، او را به همکاری برای دستبرد مسلحانه ترغیب کرده است و در روز حادثه نیز با بستن دست و پاهای مدیر شرکت، وی را به شدت کتک زده اند. 

گزارش خراسان حاکی است: با توجه به کشف یک خودروی تیبا از سرکرده باند و این که او همواره خودروی مذکور را در خیابان های اطراف خوابگاه پارک می کرد، کارآگاهان به رفتارهای وی مشکوک شدند و ماجرای این خودرو را مورد کنکاش های پلیسی قرار دادند. 

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی درباره ماجرایی که به کشف یک سرقت مسلحانه دیگر انجامید، در گفت وگوی اختصاصی به خراسان گفت: تحقیقات کارآگاهان درباره خودروی مکشوفه از سرکرده باند که قصد خروج از کشور را داشت، نشان می داد که وی قبلا خودروی مذکور را به فردی در کرج فروخته اما به دلیل لیزینگی بودن خودرو، انتقال سند آن امکان پذیر نبوده است. 

سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: پس از چند ساعت بازجویی های تخصصی از متهمان و جمع آوری اسناد و مدارک انکارناپذیر، مشخص شد که سعید به همراه پوریا (متهم 20ساله) در تاریخ 96.1.21 سرقت مسلحانه دیگری را در کرج انجام داده اند.

وی تصریح کرد: ماجرا از این قرار بود که سعید خودروی تیبا را به فردی در کرج فروخته و مبلغ زیادی را هم از خریدار دریافت کرده بود، اما به دلیل این که سند خودرو به نام متهم پرونده بود، او با طرح نقشه ای حساب شده به همراه متهم دیگر پرونده، عازم کرج می شوند و در اطراف منزل خریدار به کمین می نشینند. وقتی دختر آرایشگر سوار بر خودرو از منزل بیرون می آید تا به محل کارش برود، ناگهان دو فرد نقابدار با تهدید سلاح کمری او را بیرون انداخته و خودرو را به سرقت می برند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با کارآگاهان پلیس آگاهی کرج، مالباخته نیز به مشهد آمد و خودروی مذکور را با دستور قضایی تحویل گرفت. 

شایان ذکر است، متهمان این پرونده هم اکنون با صدور قرار قانونی از سوی قاضی ترابیان روانه زندان شده اند تا تحقیقات بیشتری درباره جرایم ارتکابی آنان صورت گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر