بازدید 15681
۴
دو اتفاق شیرین انتخاباتی در دو نقطه کشور؛

از رفتگری که پیروز انتخابات شد تا کاندیدایی که جامه رفتگری بر تن کرد

هرچه فضای انتخابات در کشورمان به دلایلی به بروز برخی زشتی‌ها دامن می‌زند، با پایان یافتن انتخابات، جلوه های زیبایی از آن مخابره می‌شود که شیرین، خرسند کننده و امیدبخش است. مثل حکایت دو کاندیدا که یکی رفتگر بود و پیروز شد و دیگری پس از پیروز نشدن، جامه رفتگری بر تن کرد تا به نوعی دیگر پیروز شود!
کد خبر: ۶۹۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 22 May 2017
هرچه فضای انتخابات در کشورمان به دلایلی به بروز برخی زشتی‌ها دامن می‌زند، با پایان یافتن انتخابات، جلوه های زیبایی از آن مخابره می‌شود که شیرین، خرسند کننده و امیدبخش است. مثل حکایت دو کاندیدا که یکی رفتگر بود و پیروز شد و دیگری پس از پیروز نشدن، جامه رفتگری بر تن کرد تا به نوعی دیگر پیروز شود!
به گزارش «تابناک»؛ اگر قرار باشد اتفاقات شاخص انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را فهرست کنیم، بی شک یکی از پدیده های انتخاباتی این دوره، رفتگری لقب خواهد گرفت که توانست با آرای بالا، یکی از کرسی‌های شورای یکی از مراکز استان‌ها را از آن خود کرده و با این موفقیت، بسیاری را شگفت زده نماید.

محمدحسن علی‌پور، حالا برای مردم رشت نام آشناتر از روزهای انتخابات است. مردی نارنجی پوش که با شعار «از مردم برای مردم» پای به کارزار انتخابات شورای شهر گذاشت و به مدد هزینه جزئی انتخاباتی، نام خود را بر سر زبان ها انداخت و با بیش از 17 هزار رأی، یکی از کرسی‌های شورای اسلامی شهر رشت را از آن خود کرد.
 
 
 
او که 15 سال است در این لباس مشغول به خدمت به شهروندان است، مدرک کارشناسی روابط عمومی از یکی از دانشگاه ها را دارد، مدتی است از شهرداری منفک شده و به همراه همکاران خود، در شرکتی خصوصی در امور پاکبانی مشغول به کار است، مستاجر است و یک فرزند دارد اما هیچ کدام از این اطلاعات پیرامونش جذاب تر از عضویت شورای شهر با رأی بالای مردم نخواهد بود.

اتفاقی که مشکلات اقتصادی وی در رقم زدنش نقش به سزایی داشت. انگیزه ای که علی‌پور را مجاب کرد، نامزد شورای شهر شود. یک میلیون تومن از پس انداز خود را صرف چاپ پوستر و معرفی خود به عنوان یک رفتگرِ توانا به شهروندان کرد و به مدد استقبالی که همکاران وی و شهروندان از کاندیداتوری اش داشتند، شناخته و پیروز شود.

پیروزی دلچسبی که حالا بسیاری از همکاران وی انتظار دارند به تغییراتی ملموس برایشان منجر شود و علی‌پور نیز در این باره مصمم است. آنقدر مصمم که در گفت‌وگو با جام جم از تصمیم خود برای حضور در شورا با لباس نارنجی رفتگری خبر می‌دهد و ابراز امیدواری می‌کند بتواند در کنار درخواست های همکاران خود، به بسیاری از امور مغفول مانده در سطح شهر رسیدگی کند.

البته علی‌پور تنها نارنجی پوش انتخاباتی نیست که این روزها نامش بر سر زبان ها افتاده و آوازه موفقیتش فراگیر شده، بلکه در غرب کشورمان نیز یک نارنجی پوش دیگر به شدت سر و صدا به پا کرده و حرکت زیبایش، نقل محافل شده و در شبکه های اجتماعی کولاک کرده است. با این تفاوت که کاندیدای جوانرودی پس از شکست در انتخابات جامه رفتگری بر تن کرده است.
 
از رفتگری که پیروز انتخابات شد تا کاندیدایی که جامه رفتگری بر تن کرد 
لقمان بهروزی که با مدرک دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه لندن در کارزار انتخابات شورای شهر جوانرود (استان کرمانشاه) حضور یافته بود، با پایان یافتن انتخابات، کاری کرد که تحسین بسیاری را به دنبال داشت؛ آن هم در شرایطی که نتوانسته بود به شورای پنجم شهر راه پیدا کند و با اختلافی اندک، دومین فرد علی البدل شورای جوانرود شد.

بهروزی که تلاش انتخاباتی اش به شکست منجر شده بود، فردای روز انتخابات، جامه نارنجی رنگ رفتگری بر تن کرد و جارو به دست گرفت تا اتفاقی رقم بزند که سال هاست بسیاری مان آرزوی دیدنش را داریم؛ مشارکت کاندیداهای انتخاباتی در زدودن تبلیغات فراوان انتخاباتی از چهره شهرها.

اقدامی ساده که تا کنون از هیچ کاندیدایی سر نزده بود؛ حتی کاندیداهای پیروز که قرار است عنان امور شهر را عهده دار شوند؛ اما در ایام انتخابات لطمات فراوانی به چهره شهرهایشان وارد می‌آورند. نکته ای که بهروزی نشان داد از آن غافل نشده و بی نگرانی از شائبه هایی مانند عوام فریبی ـ که اغلب از افراد متقاضی رأی مردم یا حتی افراد پیروز سر می‌زند ـ برای رفعش عمل کرد.

تصویر جارو زدن شهر توسط فردی با تحصیلات عالیه که تا روز قبل، تصویر روتوش کرده اش در پوسترهای نصب شده بر در و دیوار شهر، برایش شهرت آفریده بود و حالا چهره جدیدی از این فرد را نمایان می‌کرد؛ فردی که هرچند در انتخابات شکست خورده، ثابت کرده در عرصه های دیگر پیروز است؛ پیروز بزرگی که می‌توان نامش را به تاریخ سنجاق کرد و انتظار تکرار اقدامش توسط بسیاری دیگر از کاندیداها در انتخابات آتی را داشت.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
حیف که همچین آدمی فهیم وبا شعور جاش توی شورای شهر نباشه این خوبه که کسی بعد آز انتخابات حتی درشرایط بد رای نیاوردن نسبت به همون شهر ومردم احساس مسئولیت داشته باشه کار ایشان تحسین برانگیزه
با درود فراوان و احترام عمیق خدمت این انسانهای فرهیخته که عامل سربلندی بنده بعنوان یک ایرانی شدند مقایسه بفرمایید این اقایان را با کتک کاران انجمن شهر کاش نامی هم از برادر دستفروش تحصیل کرده خرم اباد میامد
درود بر هر دو برندگان انسانیت
امیدوارم هر دو بزرگوار دور بعد رای اول منطقه و شهر خود که هیچ نماینده ی مجلس برای حوزهی انتخابیه ی خود باشند و این چیز زیادی نیست و ممکنه اتفاق بیفتد.....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل