بازدید 4695

مرگ تلخ کارکنان ایران‌ایر در مینی‌بوس آتش

کد خبر: ۶۹۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 18 May 2017
آتش گرفتن مینی‌بوس سرویس کارکنان شرکت ایران‌ایر در بزرگراه سعیدی، جان ۴ نفر از آنها را گرفت.

به گزارش همشهری، ساعت 7:20صبح ديروز رانندگان خودروهايي كه از بزرگراه سعيدي حوالي سي متري جي عبور مي‌كردند متوجه دودي شدند كه از موتور يك ميني‌بوس بيرون مي‌زد. آنها با فرياد و ايما و اشاره راننده را متوجه ماجرا كردند و او كه در لاين تندرو در حال حركت بود به سمت لاين كندرو رفت تا كنار بزرگراه توقف كند، اما در همين هنگام اتفاق وحشتناكي رخ داد و ميني‌بوس «هساكو» آتش گرفت و در چشم بر هم زدني شعله‌هاي آتش اين خودرو را در بر گرفت.

شاهدان با ديدن اين صحنه آتش‌نشاني را خبر كردند. تا آن زمان كسي خبر نداشت كه علاوه بر راننده، يك زن و 3مرد نيز داخل ميني‌بوس هستند. طولي نكشيد كه آتش‌نشانان در محل حاضر شدند و به مهار شعله‌هاي آتش پرداختند.

كاظم هاشم‌آبادي، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني پايتخت در اين خصوص به همشهري گفت: وقتي آتش‌نشانان در محل حاضر شدند معلوم شد كه راننده لحظاتي پس از حادثه از پنجره به بيرون پريده و از مرگ نجات يافته است اما 4سرنشين ديگر كه داخل خودرو گرفتار شده بودند، متأسفانه براثر سوختگي جان خود را از دست دادند.

وي ادامه داد: راننده كه دچار سوختگي شده بود مدعي بود كه پس از اطلاع از دودكردن موتور، درحالي‌كه قصد توقف كنار بزرگراه را داشته و به سمت لاين كندرو در حال حركت بوده، براي بررسي موتور، دريچه‌اي كه داخل خودرو و كنار راننده بوده را برداشته است. همين اتفاق باعث شده كه ناگهان شعله‌هاي آتش به داخل ميني بوس سرايت كند. به گفته راننده با توجه به اينكه ميني‌بوس تزيين شده و پرده و روكش صندلي داشته، آتش خيلي سريع‌تر سرايت كرده و تمام فضاي داخل ميني بوس را فراگرفته است.

از سوي ديگر راننده اظهار كرد كه سرنشينان ميني‌بوس در قسمت انتهاي خودرو خواب بودند و با توجه به قفل شدن در، ديگر فرصت فرار پيدا نكردند. اين در حالي است كه پنجره‌هاي ميني‌بوس به‌صورت كشويي بوده و احتمال مي‌رود قربانيان تا بيدار شده و به‌خود آمدند ديگر فرصت هيچ اقدامي را نداشتند.

هاشم‌آبادي افزود: بررسي‌ها نشان داد كه خودروي ميني بوس متعلق به سرويس فرودگاه بوده و قربانيان از كاركنان شركت هواپيمايي ايران اير بودند. آنها 3مرد و يك زن بودند كه از پرسنل ايران‌اير و حراست اين شركت بوده و در حال رفتن به محل كارشان بودند.

در همين حال قاضي سيدسجاد منافي‌آذر، كشيك جنايي پايتخت كه با تماس مأموران كلانتري مهرآباد در جريان حادثه قرار گرفته دستور انتقال اجساد سوخته به پزشكي قانوني را صادر كرد و در بررسي‌هاي بيشتر مشخص شد كه علت اين حادثه نقص فني در موتور ميني بوس بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار