بازدید 9117

قتل دوست صميمي به خاطر هندزفري

کد خبر: ۶۹۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 16 May 2017
پسر جواني كه دوستش را به خاطر هندزفري به قتل رسانده بود، بعد از محكوم شدن به قصاص با پرداخت 400‌ميليون تومان ديه از مرگ فاصله گرفت.
 
به گزارش جوان، فروردين‌ماه سال 91، مأموران پليس از قتل پسر جواني در يكي از پارك‌هاي جنوب‌شهر باخبر و در محل حاضر شدند. يكي از شاهدان به مأموران گفت: در حال عبور از خيابان بودم كه دو جوان با هم درگير شدند و يكي از آنها با چاقو ضربه‌ای زد و فرار كرد. با انتقال جسد به پزشكي قانوني مادر مقتول در حالي كه به شدت اشك مي‌ريخت در تحقيقات به مأموران گفت: پسرم ياسر 24 ساله بود. او دوستان زيادي داشت.
 
آن روز با يكي از دوستانش به نام آرش قرار گذاشته بود که براي تفريح به پارك بروند. پسرم وقتي از من خداحافظي كرد ديگر او را نديدم. با اين توضيحات مأموران آرش 25 ساله را به عنوان مظنون تحت تعقيب قرار دادند و بعد از شناسايي او را بازداشت كردند.
 
او در بازجويي‌ها جرمش را انكار كرد، اما در بازجويي‌هاي متعدد بالاخره لب به اعتراف گشود و گفت: من و ياسر آن روز قرار داشتيم به پارك برويم. بعد از خوردن بستني به سمت پارك مي‌رفتيم كه در راه هندزفري را از كيفم درآوردم تا آهنگ مورد علاقه‌ام را گوش كنم. ياسر از من خواست تا هندزفري را به او بدهم، اما قبول نكردم و او از اين موضوع ناراحت شد. كمي كه جلوتر رفتيم ناگهان هندزفري را از دستم قاپيد و باعث عصبانيتم شد. اعتراض كردم و او در جواب به من فحاشي كرد. اين اتفاق باعث درگيري شد و در آن درگيري با چاقويي كه داشتم به او ضربه‌ای زدم و فرار كردم.
 
با اقرارهاي متهم اين پرونده تكميل و به شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در اولين جلسه رسيدگي به اين پرونده بعد از قرائت كيفرخواست توسط نماينده دادستان، اولياي‌دم درخواست قصاص كردند. سپس متهم به دستور رياست دادگاه در جايگاه قرار گرفت و بار ديگر ماجرا را شرح داد. هيئت قضايي بعد از آخرين دفاع متهم بنا به درخواست اولياي‌دم او را به قصاص محكوم كرد و اين رأي بعد از ارسال به ديوان عالي كشور توسط قضات يكي از شعبات آن تأييد شد. در حالي كه اين حكم در آستانه اجرا قرار داشت متهم توانست با پرداخت 400 ميليون تومان از چوبه‌دار فاصله بگيرد.
 
روز گذشته اين پرونده بار ديگر براي رسيدگي از جنبه عمومي جرم روي ميز هيئت قضايي به رياست قاضي قربان‌زاده قرار گرفت. بعد از اعلام رسميت جلسه متهم در جايگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: آن روز به خاطر رفتار ياسر خيلي عصباني شدم، اما از كاري كه كردم پشيمان هستم. اميدوارم همانطور كه اولياي‌دم مرا بخشيدند، خدا هم مرا ببخشد. اين هندزفري به قيمت تمام شدن جواني‌ام در زندان تمام شد. اي‌كاش آن روز دست به چاقو نمي‌شدم و اسم قاتل روي من گذاشته نمي‌شد.
 
در آخر هيئت قضائي وارد شور شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار